2026-01-09, 12:30
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag har varit i USA många ggr och i EU
Vart stoppad många ggr för kontroll , 2 fortkörningar och en missad skylt när jag var i USA.

Fortkörning = böter🥺

Kontroll klarar jag jämt

Skylt missen så fick jag bara en verbal tillsägelse i USA "håll bättre koll på dessa skyltar "

Men vad jag har gemensamt i alla dessa är att jag fan inte försökte åka från polisen och jävlas...

Att man ska behöva förklara detta för vuxna är mig helt otroligt ... hon hade dessutom ett körkort då antar jag på hennes teori läste hon väl den vitala biten om vad man gör om en polis säger åt dig att stanna...
Hade du försökt åka ifrån och jävlas så hade du fortfarande inte förtjänat tre skott i huvudet.
Citera
2026-01-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Dessa sektmongon ser bara vad daddy sagt till de att se. De är vår tids Stalinister.

Avrättning är rätta ordet. Det finns klipp från flera olika vinklar. Det är så tydligt det kan bli.
Den enda vinkel som är intressant är ur ICE-agentens vinkel. Laddar du upp det tack!
Citera
2026-01-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Ja eller så har man inte inkompetenta agenter som blir livrädda för en 37 åring kvinna utan vapen, instabil är bara förnamnet..

Om man håller på att bli överkörd av en aktivist som inte följer lagen och agerar som man blivit tillsagd att göra är man inte instabil. Tvärtom, man följer de instruktioner man fått. Om man skulle strunta i det raseras alla lagar och aktivisterna och terroristerna tar över.

Ingen värld jag vill leva i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det där har jag ju redan svarat på. Har du inget mer?

Nej, inte direkt. Det är ingen komplicerad situation. Hon försöker köra bort från IS-soldaterna och de svarar med en skottsalva. De försökte inte freda sig själva, de försökte hindra henne från att fly.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Med gatans lag menar jag djungelns lag.
Ja det kan ha många namn, men en tjänsteman är en tjänsteman för lag o ordning, bland det farligaste du kan anfalla eller prova hota eller smita ifrån, allt beror på situation om du blir skjuten eller inte, även här hemma.
Citera
2026-01-09, 12:34
Medlem
Och ändå verkar Minnesotas mega liberala domstol eller åklagarmyndighet INTE se vad du ser för de borde då i detta läge nu skrivit ut en häktningsorder😂😂😂

Så strike 3, you out sötnos

Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Om man ser filmen ser det ut som en ren avrättning, detta borde till och med de mest hårdföra MAGA-sympatisörerna kunna erkänna.

Sen finns det andra andra omständigheter som kan adderas:

1. Vi ser inte allt som händer utanför filmen.
2. Det finns stora motsättningar i USA som utnyttjas av presidenten som gjort det till en politisk affärsidé att ställa människor mot varandra, istället för att ena splittrar han nationen, detta hetsar människor och det uppstår situationer som annars inte skulle uppstå.
Citera
2026-01-09, 12:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Ok, vad ska de göra då när de blockeras av bilar och utsättas för andra trakasserier? När den lokala polisstyrkan inte rycker ut när de ringer?
Det är inget lagbrott att demonstrera fredligt, kan upplysas.
Citera
2026-01-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dampendung
Varför ljuger du för?

Man ser på flera videoklipp att han blev träffad av bilen, samt att hon gasade såpass mycket att däcken började spinna.

Han tömde inte magasinet, han skött tre skott.

Nej verkligen inte, att protestera är helt ok men att förfölja, trakassera och försöka försvåra ICE uppgifter är inte ok.

Hon försatt sig själv i denna situation och vägrade lyda order, det är enda anledningen till att hon idag inte lever.

Ljuger? Det är ju bara att titta på filmerna. Han stod ju precis vid bilen och var i princip i kontakt med dens främre hörn då den börjar rulla, bort från honom. Då kliver/hoppar han åt sidan samtidigt som han först skjuter ett skott genom framrutan, sen när han är bredvid bilden två skott genom sidorutan. Hans skott påverkar inte för fem öre hans chanser att undvika skada. Han undviker skadan genom sin sidorörelse. Han blir ju heller inte skadad vad man kan se utan går sedan från platsen. Om något, förvärrar skotten hans eventuella fara eftersom kvinnan dör och därmed trycks gaspedalen ner ytterligare och bilen accelererar vilket också syns på filmen.

Att skjuta mot en förare i en bil i rörelse
är mot praxis då det är väldigt få situationer då den kan förväntas stoppa en olycka eller annans död, snarast kan det förvärra situationen. Säg att en polis stod tre meter rakt framför en bil som börjar köra i den takten är det fortfarande det rationella att hoppa åt sidan. Inte att stå still och skjuta rakt in på föraren.

Hade någon gangster kört i 90 på en trettioväg och prickat folk med uzi från fönstret tex hade det varit något annat men så var inte fallet här.

Även om det är sant att det inte är OK att trakassera ICE får de ändå inte skjuta ihjäl folk opåkallat. Varför skrev du det? Det har inget med mitt resonemang att göra.

Lika lite är ovilja att lyda order i sig inte grund för att skjuta ihjäl någon, ja ifall man då inte anammar ett facisitisk tankesätt så du bekräftar ju det jag skriver.

Oavsett skall en oberoende utredning bestämma om det ice polisen gjorde var straffbart eller inte, utifrån handlingen. Kvinnans politiska hemvist spelar noll roll och politiker ska inte gå ut och förekomma utredningen. Säger du emot detta är du inte för det vi kallar rättsstat.

Jag tror inte på att man kan titta på dessa filmer och objektivt tycka att polisen gjorde rätt och måste skjuta kvinnan för att rädda sitt liv, eller att det är en rimlig reaktion för vem som helst och allra minst en tränad polis. Motivationen till att tycka det är istället kvinnans vänsterprofil.
Senast redigerad av grobiankungen 2026-01-09 kl. 12:39.
Citera
2026-01-09, 12:36
Medlem
Putativ nödvärn min vän

Hur kände polisen i sitsen

Men jag behöver inte ha en diskussion om mig för jag är civiliserad person och laglydig så vi kommer aldrig veta vad polisen borde ha gjort i mitt fall...

Hon skulle inte brutit mot lagen...en bra början

Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Hade du försökt åka ifrån och jävlas så hade du fortfarande inte förtjänat tre skott i huvudet.
Citera
2026-01-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är inget lagbrott att demonstrera fredligt, kan upplysas.
Så du menar att kvinnan som blockerar vägen för ICE inte begår ett brott?
Citera
Medlem
Citat:
På videomaterial så ser det inte ut som att hon försöker köra över någon polis. Det ser ut som att hon försöker köra därifrån.

Man får inte köra ifrån polisen.
Citera
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Stackars ICE-flingor som inte tål att bli störda av vänsterliberaler.
Många är f.d. militärer men dom är livrädda för näsringslesbianer.

Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Ja eller så har man inte inkompetenta agenter som blir livrädda för en 37 åring kvinna utan vapen, instabil är bara förnamnet..

Ni stolpskott får nu gå ut på gatan och ställa er framför ett stort fordon framfört av en helt oberäknelig person, och absolut inte ingripa på något sätt. Hoppas det går bra, eftersom ni inte har någon som helst rådighet över er egen överlevnad.

Hoppas det går illa, då kanske ni förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in