2026-01-09, 12:26
Medlem
joceks avatar
En fråga till er som studerat skjutningen noga: "avfyrades det tredje skottet genom sidofönstret?"

Ja: mord
Nej: självförsvar
Citera
2026-01-09, 12:26
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Demokrater eller neocons. Deras åsikter är ointressanta.
Utbildade polisers objektiva redogörelse för hur deras träning ser ut är ointressant?
Citera
2026-01-09, 12:27
Medlem
Fantens avatar
Well well well.. Ser ut som någon lekte uppfuckade lekar och vann ett uppfuckat pris. Har det nån gång under bilens existens varit en bra idé att försöka köra över en snut? Särskilt i USA?
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Trumps lögner är viktigare?

Trump ljuger mycket men det roliga är att demokrater har sjunkit så pass lågt att Trumps lögner är mer trovärdiga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att de här ICE-agenterna har fått order från sina överordnade ger dem inte något slags "Sesam, öppna dig!" som skulle tvinga alla andra att gå åt sidan.
Ok, vad ska de göra då när de blockeras av bilar och utsättas för andra trakasserier? När den lokala polisstyrkan inte rycker ut när de ringer?
Citera
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Jodå det har man, ICH har rätt att stoppa bilen, kvinnan har inte rätt att bryta mot lagen däremot.

Kvinnan bröt mot lagen genom att lägga foten på gasen o inte på bromsen, aj baja.

Med gatans lag menar jag djungelns lag.
Citera
2026-01-09, 12:28
Medlem
Jag har varit i USA många ggr och i EU
Vart stoppad många ggr för kontroll , 2 fortkörningar och en missad skylt när jag var i USA.

Fortkörning = böter🥺

Kontroll klarar jag jämt

Skylt missen så fick jag bara en verbal tillsägelse i USA "håll bättre koll på dessa skyltar "

Men vad jag har gemensamt i alla dessa är att jag fan inte försökte åka från polisen och jävlas...

Att man ska behöva förklara detta för vuxna är mig helt otroligt ... hon hade dessutom ett körkort då antar jag på hennes teori läste hon väl den vitala biten om vad man gör om en polis säger åt dig att stanna...

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Däremot ger det en tydlig signal Trump ständigt tar upp, bryt inte mot lagen, vi ser det överallt, Trump har nu fått mer respekt vad som kan hända ifalla man bryter mot lagen som kvinnan gjorde, det kan stå en dyr,
Citera
2026-01-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du jämför vilka regler som finns kring militärbaser med vad som borde gälla på allmän plats i städer? ni sektmedlemmar är så satans undergivna. "Bäst att göra som man blir tillsagd"

Ja. det är bäst att göra som man blir tillsagd om någon riktar ett vapen mot en. Men om du vill vara tuff och agera som om lagar inte gäller dig, skyll dig själv.
Citera
2026-01-09, 12:29
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Utbildade demokrat/neoconpolisers redogörelse för hur deras träning ser ut är ointressant?

Jag fixade din text.
Citera
2026-01-09, 12:30
Medlem
😂😂😂va sött du är😂😂😂
hoppas att Robin Hood ska komma och möta den elaka Sheriffen av Nottingham😂😂😂😂

🥺 Jag kommer inte hålla andan ...bara så du vet

Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
ICE har inte immunitet från gatans lag.

Någon tog hand om Charlie Kirk. Någon kommer på liknande sätt ta hand om denna ICE-flinga.
Öga för öga, tand för tand.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det måste vara det dummaste jag läst i år.
Finns inget dumt i det, har lagt ut hur även Umeå polisen skjuter mot en bil, inte bra ett skott.

Bryter man mot lagen har man gjort fel, även här i min hemstad Umeå kan man uppenbart bli beskjuten av polis.

Mer naivt o tro annat, att polisen har vapen för skoj skulle, är det du tror, eller bra får använd den när dom själva blir beskjutna, nej dom får använda den även i Sverige om någon gör som ex kvinnan här gjorde, kör mot en polis man som stoppa.

Testa själv näst gång du blir stoppad, gasa på mot polismannen som står o vinka in dig o se vad som händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Om man ser filmen ser det ut som en ren avrättning, detta borde till och med de mest hårdföra MAGA-sympatisörerna kunna erkänna.

Sen finns det andra andra omständigheter som kan adderas:

1. Vi ser inte allt som händer utanför filmen.
2. Det finns stora motsättningar i USA som utnyttjas av presidenten som gjort det till en politisk affärsidé att ställa människor mot varandra, istället för att ena splittrar han nationen, detta hetsar människor och det uppstår situationer som annars inte skulle uppstå.

Dessa sektmongon ser bara vad daddy sagt till de att se. De är vår tids Stalinister.

Avrättning är rätta ordet. Det finns klipp från flera olika vinklar. Det är så tydligt det kan bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in