2026-01-09, 06:31
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Såklart kan hon inte vara kvar.
Det går bara inte.

Egentligen tycker jag väldigt synd om dem som fastnar i missbruk. Vilket helvete de skapar för sig själva och andra. Kan bli riktigt grov och otäck annan brottslighet av det också, inte bara att de förstör för sig själva.

Blir så ledsen när jag ser en nerdekad alkoholist med sorg och smärta i blick.
Så är det. Som tur är lyckas de flesta hålla sig till att ta nångång ibland och många inser ju sitt misstag och slutar helt när dom åker på en näsbränna. Får man drogrykte om sig så tar ju alla utom likasinnade avstånd ifrån en så det ska man verkligen passa sig för.
Citera
2026-01-09, 06:33
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Jo men blodprovet har ju ännu inte sagt sitt, och själv hävdar hon att hon var nykter, samt till att blåsningen gett samma besked.

Kan det vara fråga om aktivistpoliser som hon råkat ut för?

Allt är såklart möjligt i den dokusåpa som politiken utgör, både nationellt och internationellt.

Men om hon går på centralstimulerande så borde det vara en baggis att peka ut det på fanskapets mimik och beteende etc. Dvs om hon är en kolatorsk så lär det krylla av ledtrådar i intervjuer och liknande de senaste åren. Och i så fall så så behövs inget blodprov, åtminstone för min del.

Nu kan jag (tack och lov) inte uttala mig eftersom jag aldrig har sett skräcködlan in action. Jag slutade nämligen all kolla på nyheter och andra dokusåpor för många år sedan. Och jag ids inte heller leta upp intervjuer och liknande för att ta reda på saken själv heller.

Däremot så bemödade jag mig att göra ett bildsök på hennes namn och fy för tusan säger jag bara. Har aldrig sett någon "kvinna" med en så grov hals med så många ärr efter plastikkirurgi för att reducera storleken på adamsäpplet.

En person som uppenbarligen ljuger om sin biologiska könstillhörighet ljuger nog om ett och annat också, är min humbla tanke om spektaklet. Och därmed är frågan utagerad för min del.
Citera
2026-01-09, 07:00
Avstängd
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
2 Lögner är imponerande i en så kort post.

1. Myndigheterna har bara sagt att en icke namngiven riksdagsledamot är misstänkt för grovt rattfylleri och narkotikabrott, inte att det gäller henne specifikt.
2. Hon har inte själv gått ut med att detta gäller henne utan har beskrivit vad som hände henne den 28:e December vilket verkar vara en helt annan incident, och uttryckt förvåning över vad Aftonbladet publicerar.

Även om det är logiskt att anta att allt det här gäller henne så stämmer det inte att både myndigheter och hon själv konfirmerat att det är henne det gäller.
Jag formulerade mig slarvigt. Transportstyrelsen har namngivit henne och hon har berättat om en incident med vilt, vilket kan ha varit en desperat manöver att undkomma en trafikkontroll.
Citera
2026-01-09, 07:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Verkar som? Vad är det som tyder på det?
Hennes och hennes advokats uttalande.
Citera
2026-01-09, 07:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Dessutom blåser man väl på plats och om det är på gränsen eller över så åker man väl in för blodprov?
Ja det är min erfarenhet, har aldrig blåst positivt, men.hört om.andra som blåst positivt och fått lämna blodprov men där blodprovet var negativt.
Citera
2026-01-09, 07:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det är hon säkert inte, men hur dum får man vara egentligen. Sitter man i riksdagen kollas man ju lite extra och SD,are är ju ännu mer under luppen och granskas hårdare så man måste ju sköta sig ännu nogare och inte ge någon som helst möjlighet till att hamna i blåsväder.
Visst jag fattar väl också att folk måste få leva och ha en privatliv. Men att ta kokain är ingenstans okej och att följa lagar är något man förväntar sig av en riksdagsledamot.
Verkar väldigt rörigt allting, vi får se vad utfallet blir.
Men tar hon kokain så lär hon inte kvala in högt gällande omdöme.
Citera
2026-01-09, 07:30
Medlem
Jag tror henne inte. Varför?

1 Hon är Sdare - Jag tillhör inte hennes lag

2. Mer viktigare hennes historia av dumheter:

A 2023 avslöja att Nyberg parallellt med sitt jobb som polis på Noa hade lanserat en privat detektivbyrå på nätet. Hon erbjöd sig då att använda sina kontakter och göra slagningar i register. - Nybergs detektivbyrå kunde skada polisens anseende och göra att myndighetens opartiskhet ifrågasattes.

B. Våren 2022 visade en hastighetskontroll att hon körde 71 kilometer i timmen på en 40-väg. Fortkörningen ledde till att Transportstyrelsen återkallade hennes körkort och satte en spärrtid på två månader.

C. Hon har låtit skattebetalarna betala henne två gånger och vägrade betala tillbaka.

Dessutom sitter hon i Justitieutskottet och i polismyndighetens insynsråd. I den senare rollen ska hon utöva allmänhetens insyn i polisens verksamhet och ge rikspolischefen Petra Lundh råd.

Hon borde avgå och hon skulle aldrig ha blivit riksdagskvinna och ännu mindre sitta i Justitieutskottet.
Citera
2026-01-09, 08:23
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det hittades väl spår av narkotika på någon toalett i Riksdagen för ett tag sedan.

Kanske samband?
Det fanns spår av kokain hos samtliga partikanslier.
Citera
2026-01-09, 08:25
Medlem
https://www.dagensarena.se/innehall/sd-politiker-fick-dubbla-ersattningar-vagrar-betala-tillbaka/
Om allt detta stämmer så polismyndigheten har sett mellan fingrarna flera gånger.
Bättre granskning önskas om våra politiker.
Är det så att mycket vill ha mer?
Citera
2026-01-09, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal

Nu kan jag (tack och lov) inte uttala mig eftersom jag aldrig har sett skräcködlan in action. Jag slutade nämligen all kolla på nyheter och andra dokusåpor för många år sedan. Och jag ids inte heller leta upp intervjuer och liknande för att ta reda på saken själv heller.

Däremot så bemödade jag mig att göra ett bildsök på hennes namn och fy för tusan säger jag bara. Har aldrig sett någon "kvinna" med en så grov hals med så många ärr efter plastikkirurgi för att reducera storleken på adamsäpplet.

En person som uppenbarligen ljuger om sin biologiska könstillhörighet ljuger nog om ett och annat också, är min humbla tanke om spektaklet. Och därmed är frågan utagerad för min del.

Hon har iaf barn. Som så många andra SD personer är det varannan vecka...

Citat:
Barnen har hon varannan vecka och de går i skolan i Stockholm.

Bor barnen någonting med dig i Sparreholm?

– På lov och helger, när de inte har skola och aktiviteter. Det är helt naturligt, jag vet inte om du själv har barn, och har erfarenhet om hur det är att vara separerad, med varannan veckalivet, och så vidare.
https://www.kkuriren.se/nyheter/sparreholm/artikel/sd-riksdagsledamoten-bor-i-sparreholm-pa-helger-far-ut-12000-per-manad-ersattning-jag-har-foljt-rege lverket/lw3pwz7j
Citera
2026-01-09, 08:40
Avstängd
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Det låter väldigt osannolikt, samtidigt så är det konstigt att blåneka sådär om man vet det kommer att komma ut snart. Då är hon ju nog i nån sorts självförnekelse med, och inte bara alkoholism/drogberoende.

Men är ju bara att ge det lite tid så blir läget klarare. För mig är rattfylla betydligt värre än lite droger i fickan(även om det såklart inte är bra med koks heller). Tillhör ju dom som tycker rattfylla borde ses som mordförsök med likgiltighetsuppsåt och straffas fan så mycket hårdare. Åtminstone grovt, kanske lite annorlunda för nån som har 0.2 morgonen efter.

Som sagt, bara att vänta lite och se. Svårt att se att ens aftonbladet går ut med något sådant utan att ha på fötterna(de ljuger om saker som inte är lika svartvita och inte går att kolla upp)

Om det inte stämmer, då är det riktigt illa för tidningen.
Ja vad är det som inte stämmer? Återkallat körkort, liten påse med vitt pulver, urin- och blodprov...?
Anders Jakobsson, överåklagare och kammarchef på särskilda åklagarkammaren säger till DN att de har ett ärende med en tjänstledig polis som är riksdagsledamot.

– Det handlar om grovt rattfylleri och ringa narkotikabrott, säger han.

– Vi har tagit en liten påse i beslag. Det är en beslagspåse med vitt pulver i. Men vad det är i den vet inte jag eftersom den ska skickas på analys, säger han.

Enligt Anders Jakobsson är blod- och urinprov skickade på analys.
Citera
2026-01-09, 08:40
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
För att hon är kvinna och bräcklig tycker jag en skarpvarning räcker och att hon får hjälp med sitt ev. missbruk! Vi har inte råd att undvara fler poliser eller SD-politiker om vi ska få rättsida på landet! Kolla på kriminella "Mogge" Johansson som sossarna begravt i deras elefantkyrkogård får full lön trots brott mot Sveriges således rikets säkerhet! Om nu Katja har begått detta som det påstås att hon har gjort fast advokaten nekar, så är det bara ett litet busstreck i det stora hela! Enligt Hanif Bali så begår socialdemokraterna folkmord på svenskarna, det är där fokus ska ligga inte på busstreck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in