2026-01-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Du får också väga in att vi nu vet att kvinnan var medlem i en grupp som tränade på bilkonfrontationer med ICE.
Inte läst något om det, vilken grupp är det?
Citera
2026-01-09, 09:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
Det är lätt för vem som helst att inta ”the moral high ground”, vilket du gör. Jag gillar verkligen inte det jag såg, men jag skulle aldrig få för mig att jag hade gjort mycket bättre ifrån mig. Jag dömer inte, med andra ord. Du dömer både dem och mig. Hoppas du känner dig riktigt moralisk och fin.

Varför tycker du det är fel att ta moralisk ställning mot att staten använder dödligt våld mot medborgare? Det tycker jag är en självklarhet att man gör om inte situationen ABSOLUT kräver denna nivå av våld från statens sida.
Citera
2026-01-09, 09:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fomi
Han blir ju dock påkörd/ivägputtad av bilen. Håller med om att det är inkompetent att placera sig där i den situationen dock.
Finns inget inkompetent han visste att han de rätt o stå där, kör hon har han rätt o skjuta, det är Renee som var inkompetent som inte förstod bättre.

Även i Sverige skjuter man även i Umeå där jag bor.

Polisassistenten sköt två skott mot en bil på Teg i Umeå förra sommaren. Han åtalades för tjänstefel, men frias nu från anklagelserna av Umeå tingsrätt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/polis-skot-mot-personbil-frias
Citera
2026-01-09, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Finns inget inkompetent han visste att han de rätt o stå där, kör hon har han rätt o skjuta, det är Renee som var inkompetent som inte förstod bättre.
Om det nu var en så pass livshotande situation om hon hade kört iväg, är det då inte inkompetent att ställa sig framför bilen? Om inte som en ICE-agent så åtminstone som en människa med någon slags självbevarelsedrift.
Citera
2026-01-09, 09:47
Medlem
Citat:
ICE Watch
Citera
2026-01-09, 09:49
Medlem
Sobrilbils avatar
En främmande kvinna i USA blir skjuten i huvudet av statsanställd pga att hon smiter trots att hon förmodligen inte ens hade begått något brott, och här sitter folk och förklarar hur vidrig hon var.

Make Sense Insane Again
Citera
2026-01-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart man kan överreagera i en stressad situation men normalt funtade människor har vissa spärrar. Jag skulle förmodligen ryckt upp dörren och skällt på föraren men att gå från det till att skjuta personen med tre skott i huvudet är inget man bara råkar göra för att man får ett adrenalinpåslag.
Om man reagerade lugnt och sansat när man är utsatt för dödlig fara kommer man att dö. Det är därför man får ett adrenalinpåslag vid fara. Den lugna och sansade delen sätts på paus och överlevnadsinstinkten kickar in. Spärrar hör inte hemma där, man gör vad som krävs för överleva.
Citera
2026-01-09, 09:50
Medlem
Citat:

Går att läsa här:

Citat:
Renee Nicole Good was Minneapolis ‘ICE Watch’ ‘warrior’ who trained to resist feds before shooting
https://nypost.com/2026/01/08/us-news/renee-nicole-good-was-minneapolis-ice-watch-warrior-who-trained-to-resist-feds-before-shooting/
Citera
2026-01-09, 09:51
Avstängd
Citat:
Om det nu var en så pass livshotande situation om hon hade kört iväg, är det då inte inkompetent att ställa sig framför bilen? Om inte som en ICE-agent så åtminstone som en människa med någon slags självbevarelsedrift.
Vad blev resultatet? hon blev skjuten, ice snubben visste vad han gjorde likt den polisaspirant i Umeå som jag la ut, dvs bilen var bara i rörelse, dvs den kryper fram o polis i Umeå öppna eld, o Umeå tingsrätt, helt rätt gjort.
Citera
2026-01-09, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
UTAN illegal invandring INGA ICE agenter där, ingen skjutning eller hysteriskt rädda femis i sitt liv och just där, stackars barn till offret.

Till DEJ som lever på att öka våldsnacket. SVaghet, förvirring är inte ditt fel så ha en fin dag alla låtsasidioter som hugger sig fram.
Varför skickas ICE till ställen som Minneapolis och Portland? För att Trump tror att han vinner på att jävlas med Demokratiska guvernörer och borgmästare.

Varför skickar han dem inte till t ex Florida och Texas som verkligen kryllar av illegala invandrare? Det är klart, vem ska då plocka apelsiner och jobba som hemhjälp för en dollar i timmen åt Trumps donatorer.
Citera
2026-01-09, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
En främmande kvinna i USA blir skjuten i huvudet av statsanställd pga att hon smiter trots att hon förmodligen inte ens hade begått något brott, och här sitter folk och förklarar hur vidrig hon var.

Make Sense Insane Again
Bara det faktum att försöker smita och köra över polisen är ju ett allvarligt brott. Dessa vänster-amerikaner är så jävla fjantiga. Lever i sin fantasi och tror att dom bekämpar ondskan. För 100 år sedan hade fan folk mer vett och etikett.
Citera
2026-01-09, 09:58
Medlem
Umarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Varför tycker du det är fel att ta moralisk ställning mot att staten använder dödligt våld mot medborgare? Det tycker jag är en självklarhet att man gör om inte situationen ABSOLUT kräver denna nivå av våld från statens sida.
Därför att det utgår från din godtyckliga tolkning av vad som är absolut nödvändigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in