2026-01-09, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Allt är såklart möjligt i den dokusåpa som politiken utgör, både nationellt och internationellt.

Men om hon går på centralstimulerande så borde det vara en baggis att peka ut det på fanskapets mimik och beteende etc. Dvs om hon är en kolatorsk så lär det krylla av ledtrådar i intervjuer och liknande de senaste åren. Och i så fall så så behövs inget blodprov, åtminstone för min del.

Nu kan jag (tack och lov) inte uttala mig eftersom jag aldrig har sett skräcködlan in action. Jag slutade nämligen all kolla på nyheter och andra dokusåpor för många år sedan. Och jag ids inte heller leta upp intervjuer och liknande för att ta reda på saken själv heller.

Däremot så bemödade jag mig att göra ett bildsök på hennes namn och fy för tusan säger jag bara. Har aldrig sett någon "kvinna" med en så grov hals med så många ärr efter plastikkirurgi för att reducera storleken på adamsäpplet.

En person som uppenbarligen ljuger om sin biologiska könstillhörighet ljuger nog om ett och annat också, är min humbla tanke om spektaklet. Och därmed är frågan utagerad för min del.

Hon har nog sköldkörtelproblem.
Citera
2026-01-09, 08:55
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufilus
https://www.dagensarena.se/innehall/sd-politiker-fick-dubbla-ersattningar-vagrar-betala-tillbaka/
Om allt detta stämmer så polismyndigheten har sett mellan fingrarna flera gånger.
Bättre granskning önskas om våra politiker.
Är det så att mycket vill ha mer?

Det kan också vara så att denna kvinna inom SD har kontakter och kan göra livet surt för de som jagar efter henne. Kanske hon sitter på information om polismyndigheten och det är därför de låtit henne hållas med sin detektiv byrå och att hon behållit ersättning hon ej varit berättigad till samt blivit av med lappen tidigare och ändå ÄNDÅ! så sitter människan kvar och gör saker om och om igen.

Något säger mig att denna SD kvinna är van få som hon vill och därför helt enkelt struntar i reglerna som gäller vanligt folk.

Inte ens SD vågar ju tydligen göra sig av med henne utan hon sitter i Justitiedepartementet och ger råd till rikspolischefen!

Hur kan detta ens vara möjligt. Detta är faktiskt vörrenön Åkessons bröllop och där hade folk vett att avgå efter media granskat ärendet.

Men denna kvinna vägrar erkänna och kommer med lögner som vi alla vet inte stämmer när det gäller åka för grovt rattfylleri.
Verkar bra Åkesson du urger dig för att vara en politiker som vill rensa upp men vägrat börja med kvinnorna i ditt eget parti.

Fy fan alltså vilken jäkla dubbelmoral!
Citera
2026-01-09, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Antingen ljuger polisen, eller så ljuger hon. Och hur vanligt är det att polisen ljuger om sånt här?

Problemet här är att det är Aftonblaskan som hävdar saker, förvisso delvis bekräftade av åklagare.
Aftonbladet har internt skottpengar på SD-företrädare så någon polis har säkert fått några sköna rabattkuponger för att läcka uppgifter till Lindberg om en SD:are som tagits för grov rattonykterhet.
Det är lite kul att se hur redaktionen på Aftonblaska riktigt myser nu när en 11-taggare inom SD är på fallrepet...

På andra sidan har vi en riksdagsledamot som bara suttit i riksdagen sedan 2018 och tillika tjänstledig från NOA. Är hon skyldig kommer hon avskedas från polisen, eller borde bli, samt hon kommer bli av med sin riksdagsplats och plats i partiet. Desperationen lär vara rätt hög med andra ord.

Att någon ljuger är ingen högoddsare direkt, Nyberg har redan ertappats med lögn, men vem som ljuger mest vet vi inte riktigt ännu. Men en NOA-polis och representant i justitieutskottet som ertappas med kokain är faktiskt riktigt jäkla illa, grov rattfylla är förvisso allvarligt men inte lika systemhotande som knark på den nivån. Men analysresultaten kommer vi tyvärr få vänta på då NFC har haft juluppehåll, de har tydligen ingen jour-verksamhet vilket jag kan tycka är lite märkligt.
Citera
2026-01-09, 09:05
Medlem
Tankefrihets avatar
Det faktum att INTE Aftonbladet tagit tillbaka sitt påstående tror jag bekräftar att de känner sig säkra beträffande publiceringen. Det vore en pressetisk skandal om de felaktigt skulle anklaga Nyberg för rattfylla på felaktig grund. Knarkmisstanken är naturligtvis vagare, men risken att det är två gram mjöl eller tvättmedel i påsen känns inte så trolig.

Men det finns ändå en märklig omständighet. Varför blånekar Nyberg om polisen redan har bevis beträffande fyllestyrningen? Så pass juridiskt insatt är hon ju trots allt att hon borde anse detta som totalt lönlöst i så fall.

Jag är ~90% övertygad om att hon är skyldig till rattfylla, men facit kommer…
Citera
2026-01-09, 09:07
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Det faktum att INTE Aftonbladet tagit tillbaka sitt påstående tror jag bekräftar att de känner sig säkra beträffande publiceringen. Det vore en pressetisk skandal om de felaktigt skulle anklaga Nyberg för rattfylla på felaktig grund. Knarkmisstanken är naturligtvis vagare, men risken att det är två gram mjöl eller tvättmedel i påsen känns inte så trolig.

Men det finns ändå en märklig omständighet. Varför blånekar Nyberg om polisen redan har bevis beträffande fyllestyrningen? Så pass juridiskt insatt är hon ju trots allt att hon borde anse detta som totalt lönlöst i så fall.

Hon kanske hoppas att hon ska klara sig på nån teknikalitet. Att provet inte va rätt utfört eller dylikt.
Citera
2026-01-09, 09:08
Medlem
Tankefrihets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Hon kanske hoppas att hon ska klara sig på nån teknikalitet. Att provet inte va rätt utfört eller dylikt.

Ja, så kan det mycket väl vara. En chansning…
Citera
2026-01-09, 09:22
Medlem
ColaKexs avatar
Kokain-Katja får nog se sig om efter ett nytt arbete. I riksdagen är hon i alla fall körd...
Citera
2026-01-09, 09:25
Medlem
Grontarskonts avatar
En SDare med dubbelmoral

Ett under att hon lyckats bli polis hennes moraliska kompass verkar totalt kvaddad.

Att hon lyckats bli SD politiker är inte alls förvånande de verkar dra till sig en viss typ av människor!

Åker normalt ut med huvudet före direkt det blir klarlagt! Just nu hoppas hon nog på att labbet ska fucka upp!
Citera
2026-01-09, 09:30
Medlem
Tankefrihets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Kokain-Katja får nog se sig om efter ett nytt arbete. I riksdagen är hon i alla fall körd...

Med största sannolikhet som polis också. Men McDonald’s finns ju kvar som alternativ. Har inte personalen där rabatt på käket också?!
Citera
2026-01-09, 09:39
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
En SDare med dubbelmoral

Ett under att hon lyckats bli polis hennes moraliska kompass verkar totalt kvaddad.

Att hon lyckats bli SD politiker är inte alls förvånande de verkar dra till sig en viss typ av människor!

Åker normalt ut med huvudet före direkt det blir klarlagt! Just nu hoppas hon nog på att labbet ska fucka upp!

Det är väl snarare under tiden som polis som hennes moraliska kompass satts ur spel. Du kan ju bara fatta hur mycket det försvinner ur narkotika beslag och hittegods osv.
Citera
2026-01-09, 09:42
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet

Två hela gram tvättmedel, precis som citronsyra, låter lite märkligt. Skulle hon tvätta två små skjortor? (förstår skämtet så klart, men bara skrattar åt tanken).

I övrigt låter det som om hon är en polis av den amerikanska stilen: Bryter lagen konstant själv men gormar ofta högt om lagar och hur viktiga de är.
Citera
2026-01-09, 09:45
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det hittades väl spår av narkotika på någon toalett i Riksdagen för ett tag sedan.

Kanske samband?
Du tror att en person i Rosenbad brukar droger? Jag tror att det är betydligt fler, men något anmärkningsvärt att faktiskt ta med till jobbet. Gäller att vara taggad när man ska gå upp i talarstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in