Resultat: Hoppas du mullorna störtas?
Ja, allt är bättre än dem.
74,26%
1128 röster
Nja, jag ogillar mullorna men är osäker på vilka som i så fall tar över
13,69%
208 röster
Nej, mullorna är lämpligast att styra landet.
6,58%
100 röster
Vet ej/Annat
5,46%
83 röster
2026-01-09, 08:58
Medlem
Melange5738s avatar
Är det någon som håller koll på svenska mainstreammedia och räknar minutrarna som de använder åt det här kontra "Palestina"?

Jag har inte märkt mycket från BBC, absolut ingenting från Cenk Flintstone/ Ana Kasparian och den Israelhatande Hollywood-eliten.
Citera
2026-01-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Är det någon som håller koll på svenska mainstreammedia och räknar minutrarna som de använder åt det här kontra "Palestina"?

Jag har inte märkt mycket från BBC, absolut ingenting från Cenk Flintstone/ Ana Kasparian och den Israelhatande Hollywood-eliten.

Jag tror medier är i chock just nu … men framförallt eftersom Trump och Israel så öppet stöder dessa protester, hamnar vänsterliberal media i ett dilemma: Om de rapporterar stort om folkets kamp för frihet i Iran, råkar de samtidigt ge Trump en seger. De vill inte erkänna att Trumps "filterlösa" press och sanktioner faktiskt får regimen att vackla.
Citera
2026-01-09, 09:07
Medlem
Dem här IRGC är såna vidriga människor. Tänk att peppra ner din egen befolkning. Ditt eget kött o blod. Hur skamlös får man vara. Det roligaste är att dem tror på Gud.
Citera
2026-01-09, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När de säger att de har kontroll över städer vad innebär det? Tagit över polisen och alla myndigheter? Tagit över militäranläggningar? Har de vapen? Kontroll över TV-stationer, kraftverk, flygplatser?

Jag är faktiskt lite skeptisk. Att kontrollera gator och torg är inte det samma som att ta över samhället och makten?

Kurderna krigar ju, så de har nog tagit kontroll över områden rent militärt.

Kurderna sägs vara med och kriga mot den Islamistiska regimen i Iran sägs det men det är inget som är bevisat.
Senast redigerad av Mistyarrow 2026-01-09 kl. 09:25.
Citera
2026-01-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Nej, iranier måste själva lösa sina problem. USA och Israel ogillas/hatas av de flesta iranier.

Iran var nära allierat med Israel under shahens tid. Du kanske förväxlar "de flesta iranier" med de hjärntvättade pedofildyrkariranierna?
Citera
2026-01-09, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Kurderna sägs vara med och kriga mot den Islamistiska regimen i Iran sägs det men det är inget som är bevisat.

Det var mindre stridigheter som det rapporterades om igår, finns trovärdiga källor om man orkar leta.
I nordvästra Iran ska 2st IRGC och 7st PJAK ha dött i striderna.

Detta handlar om smärre sammandrabbningar som inte kommer påverka i det stora hela, iaf inte för tillfället.

Fö. Sägs att Khamenei ska hålla ett tal till folket i samband med fredagsbönen idag.

Citat:
BREAKING: Iranian Supreme Leader Ali Khamenei to give a speech in a few moments addressing Iranian protests.

En rättelse här. Det verkar som att han redan har talat eller gör det nu.

Citat:
He added that Iran "won't back down in the face of vandalism" and "won't tolerate foreign-backed operatives."
Senast redigerad av EnoughisEnough 2026-01-09 kl. 09:59.
Citera
2026-01-09, 10:04
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Dem här IRGC är såna vidriga människor. Tänk att peppra ner din egen befolkning. Ditt eget kött o blod. Hur skamlös får man vara. Det roligaste är att dem tror på Gud.
Vidrigt! Påminner om de ryska OMON-styrkorna som används på samma sätt i Ryssland.
Gangsterländer gillar att döda sin egen befolkning om de vågar protestera.
Citera
2026-01-09, 10:06
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Vars kommer Khamenei fly ifall regimen faller? Blir det att gömma sig i skurkarna land (Ryzzland)?
Ja Putin har visat sig samla på störtade despoter. Hoppas vi får se Kim där snart också....
Citera
2026-01-09, 10:08
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Stämmer inte.
80% av irans befolkning är personer under 30 år och majoriteten av de är positiva till dessa länder.

Det finns igen befolkning som gillar att bli bombad. Då ökar automatiskt stöd för regimen som utnyttjar det i sin propaganda. Den unga generationen protesterar nu mot fattigdom, de vill inte gå hungriga.

De tidigare protester var politiska efter mordet på en tjej, men man vet aldrig vad som blir den utlösande faktorn för en revolution. De måste få fram en ledare för dessa protester men han riskerar att hamna i fängelse eller bli mördad. Många iranier bor utomlands men det verkar inte som om någon har fått en liknande ställning som dåtidens Khomeini...

PS

Glöm inte att efter så många år med teokratiskt styre finns miljontals hjärntvättade iranier som kommer inte acceptera en ny mer sekulär regim.
Senast redigerad av rex144 2026-01-09 kl. 10:10.
Citera
2026-01-09, 10:08
Medlem
Iranier är ett grymt folkslag och jag hoppas de slår sig fria från deras förtryck och den visar världen vad de kan göra!
Citera
2026-01-09, 10:12
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Iranier är ett grymt folkslag och jag hoppas de slår sig fria från deras förtryck och den visar världen vad de kan göra!

Det stämmer, men när man hör iranska män prata så låter det så feminint. Det är ett väldigt mjukt språk.
Citera
2026-01-09, 10:21
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Man kan ju också fråga sig var Greta är, liksom alla demonstrationer på Sergels torg i Stockholm. Dubbelmoralen är slående hos den svenska vänstern.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in