2026-01-09, 08:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Jag säger inte att hon förtjänar ett skott i huvudet. Men hon utsatte en annan person för fara, dvs utgjorde ett omedelbart hot mot hans liv och hälsa. Konsekvensen av det är att han har rätt till nödvärn för att avvärja hotet.

Att han har rätt rent juridiskt är en sak. Att man tycker att han gjorde rätt är nåt annat. Jag tycker inte att han gjorde rätt i denna situation.
Citera
2026-01-09, 08:38
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad som är juridiskt rätt just i denna situation har jag ingen åsikt om - det får de amerikanska juristerna reda ut.

Utifrån videon anser jag däremot personligen att tre skott i huvudet på en förare som kör lite olämpligt måste bero på totalt hjärnsläpp för ICE-killen alternativt att han är ett psycho som gillar att skjuta småbarnsmorsor i huvudet.

Jag har också låg förståelse för folk som försvarar myndighetspersoner som utövar dödligt våld mot civilbefolkningen om det inte är ABSOLUT nödvändigt.

Det är faktiskt inte svårare än såhär.
Citera
2026-01-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Hon gav sig inte in i något bråk. Hon fick motsägelsefulla order av agenterna. Hon var uppenbarligen rädd. Backa undan samtidigt som hon ska öppna dörren. Agenterna var totalt oorganiserade.

det stämmer dåligt. det finns "ögonvitten" som säger att någon skrek "get out of here",
På video med ljud finns dock bara.

-"Ma'am, get out of the car."
och precis innan hon lägger bilen i drive och kör
-"Get out of the car. Out of the car. Get out of the f—ing car."

Citat:
När hon försöker sticka därifrån får hon tre skott i huvudet. Detta var ett mord. En ren avrättning.

play stupid games win stupid prices, sorgligt men verkligheten är inte enbart lesbesik synd och "libtards" familjefotton där man firar CK död...
Citera
2026-01-09, 08:46
Medlem
Citat:
Att han har rätt rent juridiskt är en sak. Att man tycker att han gjorde rätt är nåt annat. Jag tycker inte att han gjorde rätt i denna situation.
Det spelar ingen roll egentligen. FBI har helt tagit över utredningen och Trump och hans administration har redan bestämt sig för vad som hänt. Det är ju så klart vansinnigt att han och Vance och Noem så tvärsäkert uttalar sig om vad som hänt innan utredningen ens börjat.

Nu blir det ingen opartisk utredning. Delstaten släpps inte in i utredningen. Börjar bli tjatigt att kalla Trumps USA bananrepublik.
Citera
2026-01-09, 08:48
Medlem
Citat:
Även jag skulle freda mig i en hotfull situation. Exakt hur vet jag inte förrän jag hamnade i den. Därför kan jag inte fördöma någon annan som fredar sig. Jag hade kanske agerat likadant.

När man hamnar under hot agerar man annorlunda än när man sitter hemma i tryggheten i soffan. Jag har en gång vaknat upp till ett inbrottsförsök i huset när vi låg och sov. Adrenalinpåslaget var enormt kan jag berätta. Tjuven flydde som tur var men hade jag behövt konfrontera är jag inte säker på vad som hänt. Därför dömer jag inte andra.
Citera
2026-01-09, 08:49
Medlem
Citat:

nä, som situationen utvecklades så valde han fel, även om han rent juridiskt och operativt gjorde rätt.

men så är det ju, hade hans partner fastnat i dörren (likt han själv gjorde för bara några månader sedan) så hade han misst både arbete och försörjning för att han tog "egne intiativ" istället för att stoppa en kriminell person.
Citera
2026-01-09, 08:49
Medlem
Aktivistgruppen "ICE Watch" som Good tillhörde, hade fått träning hur man skulle agera när man trakasserade ICE:s personal. Uppenbart brast utbildningen vad som gällde om man blev tillsagd att kliva ur sin bil.

Citat:
Renee Good had ties to an organized anti-ICE network in Minneapolis that trains participants to monitor and interfere with federal immigration enforcement operations, the New York Post reported.

According to the Post, Good became involved with a group known as "ICE Watch," a loose coalition dedicated to documenting and disrupting ICE activity in the sanctuary city.

Similar ICE Watch-style networks have emerged nationwide and have previously been linked to confrontations with federal agents, including incidents involving vehicles used to block or strike officers.

The Post reported that Good became connected to the group through her son’s charter school, Southside Family Charter School, which publicly promotes a "social justice" curriculum and involvement in political activism. Multiple sources told the outlet that Good received training on how to engage with ICE officers during enforcement actions.

https://www.foxnews.com/us/renee-good-wife-claimed-minneapolis-shooting-my-fault-video-amid-anti-ice-fury
Citera
2026-01-09, 08:55
Medlem
Citat:
När man väljer att köra en bil har man ett ansvar för att hålla uppsikt, det vet alla som har körkort.
Det vet jag förstås inte om alla med körkort vet. Vi kanske ska ha polisen till att skjuta alla som sneglar på mobilen då och då framför ratten.

Citat:
Om du har en människa rakt framför din bil ska du ha koll på det. Man lägger inte i en växel och gasar utan att ha total koll och uppsikt, punkt. En bilförare utan uppsikt i en två tons bil är ett dödligt hot.
Situationen spelar roll här. Ponera att man hade hamnat i en hotfull situation. Verkar ju hyfsat vanligt förekommande i bl.a. USA med sk road rage. Någon stannar framför dig, går ut med ett tillhygge och går mot din bil. Då menar du att man hade kollat höger, vänster, backspegel och döda vinkeln innan man börjat backa, med full uppsikt? Ett överdrivet exempel såklart, men situationen spelar roll.

Som jag skrev så gjorde hon inte rätt, bara gav min input på varför jag tror att hon inte uppfattade att en man hade ställt sig framför bilen och menade inte att ha ihjäl denne.
Citera
2026-01-09, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Vilket jävla skitsnack. Dom kör med metoder som den värsta fasciststaten. Inte ens Ryssland kör med dom metoderna.
Sluta ljug som ”facitstat” skulle vara något negativt. Hela väst är ju i förfall förfan.

Vi behöver lag ordning och sluta tävla om vem som har bäst moral när hela västvärlden går under framför ögonen.

Detta är det bästa exempelet på ”play stupid games, win stupid prices”.
Citera
2026-01-09, 08:58
Avstängd
Tragiskt nog brukar poliser i Usa skjuta när en person smiter vid en kontroll.

Men visst det stod en Ice snubbe framför bilen, dvs då är avsikten att köra på inspektören, dvs hon har för avsikt att skada genom att trycka gasen i botten.

Usa måste ha dessa lagar, kunde lika väl varit en terrorist eller annan tung kriminell, man gör ingen skillnad på vem som kör, att det var en lesbisk trebarns mor utgör ingen skillnad. Utan hon får stå för konsekvenserna för sitt handlande.

Alla som kört i Usa vet att polisen är extremt försiktiga, man kommer med ena handen på hölstret sakta fram till bilen, detta gör man av en den anledning att man har en massa tunga kriminella o terrorister som bruka kunna skjuta poliser.

Detta borde Reneé veta om, hon gjorde uppenbart helt fel o fick sota med sitt liv.
Citera
2026-01-09, 08:59
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Enligt amerikanske Youtubern Paul Lewandowski som varit militärpolis och jobbat åt Department of Homeland Security i åtta år så var det ett felaktigt beslut att skjuta henne. Hjulen var vända bort från agenten och han hade inte blivit påkörd. Sen är det såklart inte en bra idé att fly från ICE-agenter.

https://youtu.be/3rJrmINvVDc?si=UA2YOt-GvGCjqpfj

Han står för nära bilen för att kunna se att hjulen vänds till höger. Kärringen borde ha stannat - vad skulle hon vinna på att köra iväg? De hade ju ändå hennes regskylt osv. Att köra ifrån när polisen säger åt dig att stanna är såklart ett brott i sig. Urbota korkad människa som bara hade åkt dit för att jävlas. Fuck around and find out...
Citera
2026-01-09, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Av någon anledning tror träskhögern hemma i Sverige att deras miserabla tillvaro som arbetslösa oskulder på något sätt blir lite bättre när Trumps ligister skjuter ihjäl en oskyldig medborgare.

Det blir den inte. Trots att du hyllar händelsen när du sitter framför skärmen i dina pissiga kallingar kommer ditt liv vara lika sorgligt i morgon och nästa vecka och nästa år.

God fortsättning.
Tips till dig. Kolla alla idioter som nu protesterar. Vuxen-bebisar som står rakt upp och ned, och endast skriker.

Människor behöver lite lag och ordning igen. 100 år sedan skulle alla förstå att kärringen betedde sig högst olämpligt.
Senast redigerad av MjShamona 2026-01-09 kl. 09:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in