2026-01-09, 07:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Se detta

https://www.youtube.com/watch?v=x_crFFBfnJo (Ingen video om händelsen)

Utan hur lätt man blir lurad). De flesta här har sett fakade videos. Utländska agenter har använt händelsen för göra folk arga. 25 procent som skriver om detta på nätet är fake.

Så om ni vet att ni är med team röd eller blå och ser en video eller text av händelsen. Fundera några sekunder extra.

Jag har inte sett någon videon. Jag kan bara säga:

1. ICE-agenters utbildning är mellan 13-29 veckor. (Det är väldigt kort i mina ögon). Högre antal veckor är "eliten".

2. Normalt är det inget bra att skjuta mot en bil om man håller på att bli överkörd. Då ska man hoppa undan. Även om man träffar så brukar bilen inte stanna innan man träffas.

3 Am polis dödar väldigt många fler än svensk polis. Även om man tar hänsyn till befolkningen. 15-40 gånger fler beroende på år. Svensk polis dödar många jmf med polis i grannländerna.

27 veckor + fyra års collegestudier.

Betydligt längre utbildning än svenska poliser har.
Citera
2026-01-09, 07:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Du får samma fråga från mig som två andra har fått, utan att nån av dem har kunnat svara.

Hade du varit ok om din egen unge hade stått på samma plats som ICE-agenten, en meter framför en SUV på två ton i rörelse? Hade du ryckt på axlarna och tyckt ”Inga problem, bilen kommer säkert gå vid sidan av ungen”.

Kan man inte svara ett rungande ja på den frågan så är man en hycklande idiot om man ifrågasätter agentens agerande.

Om min unge hade varit i närheten av denna bil hade ryckt upp dörren och skällt ut föraren till bilen. Jag hade kanske till och med sträckt mig in i bilen och tagit bilnyckeln. Det jag inte hade gjort är att skjuta föraren med flera skott i huvudet.
Citera
2026-01-09, 07:42
Medlem
Kanske Megyn Kelly som ny president till att ena, läka det sjuka, sargade hemlösa folket med storhetsvansinne. ICE och Massinvandring är en "sjukdom" i naturen liksom Hollywood och 24h uppkoppling utan vila. STOP
Citera
2026-01-09, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
27 veckor + fyra års collegestudier.

Betydligt längre utbildning än svenska poliser har.

Du har två typer ICE-agenter

A Utredare - Ja College

B De som frihetsberövar, transporterar och mm - Nej inte College.

Jag utgår att de från ICE som var med i händelsen var från B
Citera
2026-01-09, 07:44
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Du får samma fråga från mig som två andra har fått, utan att nån av dem har kunnat svara.

Hade du varit ok om din egen unge hade stått på samma plats som ICE-agenten, en meter framför en SUV på två ton i rörelse? Hade du ryckt på axlarna och tyckt ”Inga problem, bilen kommer säkert gå vid sidan av ungen”.

Kan man inte svara ett rungande ja på den frågan så är man en hycklande idiot om man ifrågasätter agentens agerande.

Vad är det för konstig fråga? Man ska flytta sig såklart, oavsett ålder och gener, om man vill slippa riskera att träffas av en bil som kör mot en.
Citera
2026-01-09, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om min unge hade varit i närheten av denna bil hade ryckt upp dörren och skällt ut föraren till bilen. Jag hade kanske till och med sträckt mig in i bilen och tagit bilnyckeln. Det jag inte hade gjort är att skjuta föraren med flera skott i huvudet.
Då erkänner du att hon var farlig så som hon framförde bilen. I och med att hon var farlig så har man rätt att agera för att avvärja faran. Exakt hur man agerar går nog inte att förutse förrän man hamnar i den situationen.
Citera
2026-01-09, 07:47
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

A Utredare - Ja College

https://ice.usajobs.gov/job/848195900

Är det här någon av dem?
Citera
2026-01-09, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad är det för konstig fråga? Man ska flytta sig såklart, oavsett ålder och gener, om man vill slippa riskera att träffas av en bil som kör mot en.
”En bil som kör emot en”.

Där har vi det.
Citera
2026-01-09, 07:52
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
”En bil som kör emot en”.

Där har vi det.

Har du överlistat oss lögnare nu? För vi har ju aldrig sagt att agenten borde flytta sig
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Det sitter alltså folk i tråden och försöker rättfärdiga att polisen sköt kvinnan i huvudet.

Haha, är ni helt rubbade.

Hon backar, svänger höger för att inte köra på mannen. Och så väljer snuten (som jänkarna kallar för agent) att skjuta henne i huvudet.

Alltså ni är heeeelt rubbade om ni tycker det är normalt.

Att han skjuter henne i huvudet är förmodligen för att de bestämt sig för att hon skulle komma ut från bilen och när hon inte gör det utan kör så att är det skott i huvudet som gäller för dessa adrenalin-stinna "agenter".

Han var inte det minsta rädd för att han skulle bli påkörd vilket du ser tydligt på filmen. Han skjuter för att hon skall köra iväg.

Hon kan mycket väl ha misstagit deras order om att hon skall komma ut för att hon skall flytta på bilen omedelbart.

Alltså, återigen, ni är helt rubbade.
Ja, rubbat folk i tråden. Fascister.

Utvecklingen går åt helvete, även här i Sverige. Åtminstone verkar det som om fascisterna här på flashback blivit fler.

Som du skriver:

Hon backar, svänger höger för att inte köra på mannen. Och så väljer snuten (som jänkarna kallar för agent) att skjuta henne i huvudet.

Fascisterna ser inte det. Eller de väljer att inte se det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
https://ice.usajobs.gov/job/848195900

Är det här någon av dem?

Ja från din länk

Are you ready to defend the homeland? Launch a dynamic and rewarding career as a Deportation Officer with Enforcement Removal Operations (ERO) at ICE! Join a dedicated team safeguarding U.S. borders and upholding immigration laws, playing a key role in defending our nation.

This entry-level role requires no college degree and offers up to $50,000 in signing and retention bonuses. If you're driven and ready to serve with pride, join ICE and become a vital part of homeland security!
Citera
2026-01-09, 07:53
Medlem
Citat:

A Utredare - Ja College

Just kategori B som du beskriver är inget annat än skolgårdsmobbaren som försetts med vapen, polisbricka och nästintill obegränsade befogenheter.

Finns det något fall där en ICE-agent har ställts inför rätta för sina handlingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in