2026-01-09, 04:04
Medlem
KungPungPats avatar
Jag hajar att detta bara är fantasier som sorgligt nog aldrig kommer att bli verklighet... men jag kan inte sluta tänka på hur vackert det hade varit om alla svenska cannabisrökare , odlare och langare och fredsälskare... började organisera fredsframtvingande cannabishandel där typ 20-40% av vinsten ska bli skatter åt staten, och om odlare, hemkörare och webbshopps utvecklare agerade som att cannabis är lagligt i Sverige redan, dvs beställa gräset på hemsida och få det levererat till en adress.
Gängen får veta att typ 1-2 miljoner svenskar nu har organiserat sig i en fredsorganisation som förbjuder skjutningar och bombningar, och tar över hela cannabismarknaden i Sverige genom bra organisering och grundregler för hur det ska skötas fredligt och utan trams som brist på ålderskontroll.
Poliser, advokater och domstolar hade insett att denna fredsorganisationen med en sån enorm medlemsmängd är bäst att respektera och våga säga att kriminella galningar inte ska ha miljarder skattebefriade kronor att spendera på ett knark-krig med bombningar och skjutningar på svensk mark istället för att låta gängbängarna odla lite gräs och organisera sig.
Backup system och personalavdelningar som säkerhetsåtgärder mot rättsväsendets krigsåtgärder riktat mot organisationens struktur.
Jag tänker på en låt där artisten sa att bra ledare som Malcolm X föds inte längre eftersom dom blir langare nu för tiden, om dom är födda som bra ledare.
40% skatt och 60% går till rehab för folk som behövert. Odlarna får mesta delen av kakan dock, och alla kan gört och få en inkomst då.
Politiker som vill kämpa för legaliseringen av cannabis skapas.
Gängledarna får en chans att visa att dom är bra ledare som kan greppa att fred är en bättre lösning, och att hemmaodlingar och att ge gratis grås till vänner och främlingar kan bara en givande upplevelse jämfört med skjutningar, bombningar och profilerande poliser.

Det hade vart sexigt svenskt revolutionärs anda, för fred och för att folket och staten ska få tjäna pengarna som gängen idag tjänar fast deras veckopeng borde ha ryckts från dom, och odlingsjobb delats ut istället.

Var det 1-2 miljoner svenskars religion att röka laglig cannabis så blir det svårt juridiskt att vinna rättsligt genom att hävda att folks religion är ett brott.

Nu kör vi grabbar.
Citera
2026-01-09, 04:33
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag hajar att detta bara är fantasier som sorgligt nog aldrig kommer att bli verklighet... men jag kan inte sluta tänka på hur vackert det hade varit om alla svenska cannabisrökare , odlare och langare och fredsälskare... började organisera fredsframtvingande cannabishandel där typ 20-40% av vinsten ska bli skatter åt staten, och om odlare, hemkörare och webbshopps utvecklare agerade som att cannabis är lagligt i Sverige redan, dvs beställa gräset på hemsida och få det levererat till en adress.
Gängen får veta att typ 1-2 miljoner svenskar nu har organiserat sig i en fredsorganisation som förbjuder skjutningar och bombningar, och tar över hela cannabismarknaden i Sverige genom bra organisering och grundregler för hur det ska skötas fredligt och utan trams som brist på ålderskontroll.
Poliser, advokater och domstolar hade insett att denna fredsorganisationen med en sån enorm medlemsmängd är bäst att respektera och våga säga att kriminella galningar inte ska ha miljarder skattebefriade kronor att spendera på ett knark-krig med bombningar och skjutningar på svensk mark istället för att låta gängbängarna odla lite gräs och organisera sig.
Backup system och personalavdelningar som säkerhetsåtgärder mot rättsväsendets krigsåtgärder riktat mot organisationens struktur.
Jag tänker på en låt där artisten sa att bra ledare som Malcolm X föds inte längre eftersom dom blir langare nu för tiden, om dom är födda som bra ledare.
40% skatt och 60% går till rehab för folk som behövert. Odlarna får mesta delen av kakan dock, och alla kan gört och få en inkomst då.
Gängledarna får en chans att visa att dom är bra ledare som kan greppa att fred är en bättre lösning, och att hemmaodlingar och att ge gratis grås till vänner och främlingar kan bara en givande upplevelse jämfört med skjutningar, bombningar och profilerande poliser.

Det hade vart sexigt svenskt revolutionärs anda, för fred och för att folket och staten ska få tjäna pengarna som gängen idag tjänar fast deras veckopeng borde ha ryckts från dom, och odlingsjobb delats ut istället.

Var det 1-2 miljoner svenskars religion att röka laglig cannabis så blir det svårt juridiskt att vinna rättsligt genom att hävda att folks religion är ett brott.

Nu kör vi grabbar.

Vi har byggt ett samhälle där verkligheten förväntas rätta sig efter regelboken. När den inte gör det, kallar vi verkligheten för problemet.
Citera
2026-01-09, 04:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Varifrån får du siffran 1-2 miljoner? Varför tror du att så många skulle börja använda cannabis i vårt land? Vad baserar du det på?

Och varför skulle politiker och polis bli för legalisering bara för att ni bryter mot lagen, säljer på nätet och hoppas på så sätt ta över cannabismarknaden?

Och varför skulle gängen acceptera att ni tar över, släpper hela marknaden till er utan motstånd och låter bli att skjuta er? Just den saken har jag svårt att se att det skulle gå.

Jag hänger inte riktigt med i dina funderingar. Det känns så verklighetsfrämmande. Flummigt 70-tal där vi sätter oss i ringen, tar varann i hand och sjunger kumbaya my lord.

Du försöker göra en enkel lösning av ett komplext problem.
Citera
2026-01-09, 04:40
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varifrån får du siffran 1-2 miljoner? Varför tror du att så många skulle börja använda cannabis i vårt land? Vad baserar du det på?

Och varför skulle politiker och polis bli för legalisering bara för att ni bryter mot lagen, säljer på nätet och hoppas på så sätt ta över cannabismarknaden?

Och varför skulle gängen acceptera att ni tar över, släpper hela marknaden till er utan motstånd och låter bli att skjuta er? Just den saken har jag svårt att se att det skulle gå.

Jag hänger inte riktigt med i dina funderingar. Det känns så verklighetsfrämmande. Flummigt 70-tal där vi sätter oss i ringen, tar varann i hand och sjunger kumbaya my lord.

Visst, 1–2 miljoner är nog lite optimistiskt. Men vem bryr sig om siffror när verkligheten ändå ignorerar reglerna? Politiker och polis blir inte förvånade av lagbrott – de blir förvånade när folk lever sina liv på riktigt. Och gängen? De skjuter inte alltid. Ibland räcker det med att visa att du har större pokerhand än dem. Kumbaya? Nej, bara verkligheten som alltid skrattar åt byråkraterna.
Citera
2026-01-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Nu kör vi grabbar.
Gå o lägg dig
Citera
2026-01-09, 15:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Vi har byggt ett samhälle där verkligheten förväntas rätta sig efter regelboken. När den inte gör det, kallar vi verkligheten för problemet.

Sjuk tanke att tro att samhället ska sälja cannabis blandat med glykol genom apoteker till sjuka i Sverige, men ingen får röka eller odla eller tjäna pengar på det, förutom apoteken, kriminella gäng och polisen... för att folket vill fantisera om att cannabis inte används på grund av förbudet och att snutar trackasserar folk som dom profilerar som rökare, på gatan.... medans rättegångar och polisutredningar slagit fast att knarkmiljarderna används till att beställa bombningar och mord på svensk mark, och rimligtvis borde gängen och folket få ett ultimatum gällande cannabisen... sluta tramsa med cannabismiljarderna i totalt galna massmördares händer, och börja tillåta medicinsk användning av plantan , från odling till försäljning till distribuering och medicinering.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Det var något jag hörde förr i tiden att 1 miljon svenskar är stoners. Det är en stor grupp förtryckta svenskar som poliser trackasserar baserat på deras utseende och att dom kan ta runt 15 000 spänn åt staten om en lågvärderad stoner har thc i blod eller urin.

FN har väl kritiserat Sverige för hur narkotikapolitiken ser ut. Man skulle ju kunna ha sånt som grundpelare i organisationen, och att alla fattar vad det handlar om.

Snutar ska inte jobba med att trackassera en förtryckt folkgrupp på 1-2 miljoner svenskar som förväntas hålla käften och inte organisera fram en förändring på problemet med knarkmiljarder som går till bombningar, mord, och poliser som ränner runt och låtsas som att 1-2 miljoner svenska stoners är gängkriminella, vars yttre väcker misstankar om cannabisanvändning och 15 000 spänn som rökaren är skyldig polismyndigheten om polisen hae profilerat "rätt" och hävdat att nån som medicinerat sig med en välkännd planta skulle vara en gängkriminell och terrorist som alltid kör rattfull med thc i blodet.

Polisen har väl sagt att typ 50 000 gäng kriminella finns i Sverige.

Jag säger bara att 1-2 miljoner fredliga stoners behandlas som gäng kriminella, om poliser ser deras yttre.

50 000 personer som inte vill vara kriminella , versus miljontals svenskar med en betyligt högre nivå av kraft att organisera sig. Placera bra ledare på olika positioner för att även använda våld om gängen inte vill ge upp.
Inte ens alla myndigheter och gäng tillsammans har en chans mot en så stor grupp av stoners... gällande organiseringsmöjligheter.

Det optimala vore väl om polis och gängen erkände sina synder och att det var fel att vissa fredliga medicinerare ska trackasseras av snutar samtidigt som andra medicinerare får sitt gräs från apoteket.
Citera
2026-01-10, 05:26
Medlem
oiiihs avatar
planet smoked.
Citera
2026-01-10, 12:39
Moderator
Mr.Woodss avatar
Cannabis --> Narkotikapolitik

/Moderator
Citera