Ursprungligen postat av Bobbyboi
"Trampar gasen i botten"??? Har du sett videon? Om hon "trampade gasen i botten" så kan bilen bara gått på en burk...
Men hon (eller hen) synes ju inte ha "trampat gasen i botten" som du påstår. Vidare försökte hon väl om något köra förbi "ICE-agenten", inte på honom.
Jag har förvisso föga sympati för "proffs" demonstranter, men tycker ändå inte att företrädare för en förment rättsstat skall tillåtas att summariskt avrätta sådana. Personligen skulle jag inte bli ledsen om samtliga landsförrädare som tillber den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig skulle "råka" trilla ut genom fönster på hög höjd, men jag tycker likförbannat inte att företrädare för en rättsstat, med dess våldsmonopol, skall summariskt avrätta dem, förstår du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Ditt svammel om Ryssland är gravt off topic men vad du bör fråga dig är varför du anser att hon skulle ha rätt att lämna platsen om ordningsmakten beordrar henne att kliva ur fordonet?
Jag tog upp din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, som ett exempel då hens akolyter nog gör bäst nytta som blomstergödning, men jag anser likförbannat att dom INTE skall bli föremål för summariska avrättningar av företrädarna för en förment rättsstat med dess våldsmonopol.
Hon/hen borde inte varit på platsen in the first place, men nu var hon där, och jag anser inte att summarisk avrättning är ett proportionell straff för "brottet" "smitning" eller att eventuellt ha hindrat "ICE" företrädarna i deras lagliga arbete, tycker du att det är det? Alla filmer jag sett indikerar att hon försökte köra iväg från platsen (märk väl utan att "trampa gasen i botten") och inte att hon försökte köra på/över någon. Om hon inte hade blivit skjuten i huvudet så kunde hon ha förhörts om sina avsikter och uppsåt, men det blir ju svårt nu...