2026-01-09, 00:43
Medlem
Nu ska delstaten inte få utreda det heller. Om det inte redan var Gestapo-beteende att skjuta ihjäl en medelålders kvinna så är det definitivt det när man förhindrar delstatspolisens utredning.

En sak är säker. Han kommer ju att bli överkörd en vacker dag om hans instinkt är att dra tjänstevapnet och skjuta istället för flytta på sig. Bilen stannar inte mirakulöst för att du skjuter ihjäl föraren. Att slösa tid på att dra fram vapnet i det läger mot en 2 ton tung SUV, istället för att bara flytta på sig. Det kan bara betyda att man helt saknar överlevnadsinstinkt, eller att man inte är i direkt fara och är en psykopat som tar tillfället i akt att få döda lite.

Jag tror på det senare eftersom han ser helt oskadd ut när han går fram till den krockade bilen och även därifrån.

Problemet är ju inte den enskilda händelsen dock. Det är alla dessa människor som tycker det är bra med dödligt våld i en situation som verkligen inte krävde det.
Citera
2026-01-09, 00:43
Medlem
Såklart det var en flata. You cant make this shit up
Hon har blivit intalad att hata allt som den vita mannen står för och att hon är odödlig. Istället blev hennes hjärna spaklad över rutan på samma sätt som han som försökte skjuta Trump

CNN och co försöker göra allt för att framställe henne som en kristen hemmafru när hon själva verket satte sig i en stor bil och försökte hindra ICE. Säkert skreks det och hurrades i hennes inhemska vänstergrupper.
Citera
2026-01-09, 00:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det dödliga våldet var omotiverat.

Det var motiverat. Han kunde ha dött.
Citera
2026-01-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Poängen jag ville få fram här min lilla anarkist

Spelar noll roll om du ser ICE som ett gäng skjutglada dårar....de är fortfarande federala poliser och har fått de befogenheter som gör att de kan gripa,stoppa kärringen....

Men jag hoppas nu att Minnesota nu lyder ICE och inte står i vägen när de utför sitt jobb😊

Precis, de är federala poliser vars uppgift är att beskydda amerikanska medborgare. Även de som inte gillar dem. De har nu visat att de beskyddar amerikanska medborgare genom att skjuta dem ”in cold blood”, som man säger där, på kort avstånd genom sidorutan när hon inte utgjorde något som helst hot mot dem. Detta är oförsvarligt och absolut inte självförsvar, och kan inte rättfärdigas av att hon demonstrerat eller försökt lämna platsen. Sen har de nekat henne läkarvård och skytten har flytt platsen i en civil bil inom minuter. Det kallar jag inte att beskydda amerikanska medborgare. Hon utgjorde inget hot mot någons säkerhet. Det är ice som representerar staten och har våldsmonopolet, de har en skyldighet att inte använda mer våld än nödvändigt.
Citera
2026-01-09, 00:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Nu ska delstaten inte få utreda det heller. Om det inte redan var Gestapo-beteende att skjuta ihjäl en medelålders kvinna så är det definitivt det när man förhindrar delstatspolisens utredning.

En sak är säker. Han kommer ju att bli överkörd en vacker dag om hans instinkt är att dra tjänstevapnet och skjuta istället för flytta på sig. Bilen stannar inte mirakulöst för att du skjuter ihjäl föraren. Att slösa tid på att dra fram vapnet i det läger mot en 2 ton tung SUV, istället för att bara flytta på sig. Det kan bara betyda att man helt saknar överlevnadsinstinkt, eller att man inte är i direkt fara och är en psykopat som tar tillfället i akt att få döda lite.

Jag tror på det senare eftersom han ser helt oskadd ut när han går fram till den krockade bilen och även därifrån.

Problemet är ju inte den enskilda händelsen dock. Det är alla dessa människor som tycker det är bra med dödligt våld i en situation som verkligen inte krävde det.

Varför skulle delstaten få utreda det?

Du ser ju hatstämningen som piskas upp av Walz och Frey.

Nej, det här ska utredas av en neutral och oberoende part.
Citera
2026-01-09, 00:47
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
"Trampar gasen i botten"??? Har du sett videon? Om hon "trampade gasen i botten" så kan bilen bara gått på en burk...

Men hon (eller hen) synes ju inte ha "trampat gasen i botten" som du påstår. Vidare försökte hon väl om något köra förbi "ICE-agenten", inte på honom.

Jag har förvisso föga sympati för "proffs" demonstranter, men tycker ändå inte att företrädare för en förment rättsstat skall tillåtas att summariskt avrätta sådana. Personligen skulle jag inte bli ledsen om samtliga landsförrädare som tillber den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig skulle "råka" trilla ut genom fönster på hög höjd, men jag tycker likförbannat inte att företrädare för en rättsstat, med dess våldsmonopol, skall summariskt avrätta dem, förstår du?

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ditt svammel om Ryssland är gravt off topic men vad du bör fråga dig är varför du anser att hon skulle ha rätt att lämna platsen om ordningsmakten beordrar henne att kliva ur fordonet?

Jag tog upp din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, som ett exempel då hens akolyter nog gör bäst nytta som blomstergödning, men jag anser likförbannat att dom INTE skall bli föremål för summariska avrättningar av företrädarna för en förment rättsstat med dess våldsmonopol.

Hon/hen borde inte varit på platsen in the first place, men nu var hon där, och jag anser inte att summarisk avrättning är ett proportionell straff för "brottet" "smitning" eller att eventuellt ha hindrat "ICE" företrädarna i deras lagliga arbete, tycker du att det är det? Alla filmer jag sett indikerar att hon försökte köra iväg från platsen (märk väl utan att "trampa gasen i botten") och inte att hon försökte köra på/över någon. Om hon inte hade blivit skjuten i huvudet så kunde hon ha förhörts om sina avsikter och uppsåt, men det blir ju svårt nu...
Citera
Medlem
När KKK dödade tre aktivister på 60 talet så lät inte FBI lokal polisen utreda heller för man misstänkte partiskhet

Kan gissa då att du tyckte det var ok?

FBI kan du lita på😊

Citat:
Ursprungligen postat av krosh

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Din video är tagen ur en dålig vinkel och visar inte händelseförloppet på ett bra sätt. Bättre kan du.
den hade ju mer än 10 pixlars upplösningen iallafall och rätt uppspelsningshastighet, men det säger ganska mycket om dig som lyckas hitta en video med sämsta möjliga kvalite och sen försöker dra slutsatser av det.
Citera
2026-01-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Givetvis agerade han i affekt, men det är nog just det som används till hans försvar också. Dvs han agerar i det ögonblick han registrerar hotet, en bil som accelererar mot honom istället för att samarbeta. Var det nödvändigt att skjuta? Nej, men han kommer hävda att han inte hade den reaktionstiden att avgöra det just där och då.

Han agerade inte i självförsvar, vilket vore den enda anledningen till att han kan få använda dödligt våld. De två skotten genom sidorutan kan omöjligt motiveras av självförsvar, då stod han vid sidan av bilen. Han avrättade henne, och i en rättsstat borde han inte undslippa straff. Han kan inte försvara sig med att säga att han sköt henne för att hämnas på någon helt annan.
Citera
2026-01-09, 00:48
Avstängd
Citat:
"Trampar gasen i botten"??? Har du sett videon? Om hon "trampade gasen i botten" så kan bilen bara gått på en burk...

Men hon (eller hen) synes ju inte ha "trampat gasen i botten" som du påstår. Vidare försökte hon väl om något köra förbi "ICE-agenten", inte på honom.

Jag har förvisso föga sympati för "proffs" demonstranter, men tycker ändå inte att företrädare för en förment rättsstat skall tillåtas att summariskt avrätta sådana. Personligen skulle jag inte bli ledsen om samtliga landsförrädare som tillber den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig skulle "råka" trilla ut genom fönster på hög höjd, men jag tycker likförbannat inte att företrädare för en rättsstat, med dess våldsmonopol, skall summariskt avrätta dem, förstår du?

Jag tog upp din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, som ett exempel då hens akolyter nog gör bäst nytta som blomstergödning, men jag anser likförbannat att dom INTE skall bli föremål för summariska avrättningar av företrädarna för en förment rättsstat med dess våldsmonopol.

Hon/hen borde inte varit på platsen in the first place, men nu var hon där, och jag anser inte att summarisk avrättning är ett proportionell straff för "brottet" "smitning" eller att eventuellt ha hindrat "ICE" företrädarna i deras lagliga arbete, tycker du att det är det? Alla filmer jag sett indikerar att hon försökte köra iväg från platsen (märk väl utan att "trampa gasen i botten") och inte att hon försökte köra på/över någon. Om hon inte hade blivit skjuten i huvudet så kunde hon ha förhörts om sina avsikter och uppsåt, men det blir ju svårt nu...

Det handlar om nödvärn.
Citera
2026-01-09, 00:49
Medlem
Kan du inte lagen så knip käft
Läs på "Putativ nödvärn " ditt stolpskott innan du öppnar din käft

Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Han agerade inte i självförsvar, vilket vore den enda anledningen till att han kan få använda dödligt våld. De två skotten genom sidorutan kan omöjligt motiveras av självförsvar, då stod han vid sidan av bilen. Han avrättade henne, och i en rättsstat borde han inte undslippa straff. Han kan inte försvara sig med att säga att han sköt henne för att hämnas på någon helt annan.
Citera
2026-01-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Säger TDS boten som försöker skifta fokus till Trump. Som att han var på plats?
Det är Trump som skickar horder av illa utbildade ICE-lodare till meningsmotståndares delstater.
Senast redigerad av pf10 2026-01-09 kl. 00:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in