2026-01-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randomcrap
Man kan ju lyda polisen och inte bli skjuten, det var ett alternativ.
Om man sitter i en bil och blockerar båda körbanorna på vägen, blåser i en visselpipa och skriker att ICE kommer så är oddsen dåliga på att man lyder polisen.
Citera
2026-01-08, 23:32
Medlem
Så går det när man blir matad med vänsterpropaganda dag in och dag ut. Inte ens sina egna barn är tillräckligt för att man väljer att ta bilen och försöker "stoppa" ICE att hämta illegala som inte bryr sig ett skit om varken dig eller ditt land som de invaderat
Citera
2026-01-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Märkligt att man kan ha missat händelseförloppet så totalt.

https://edition.cnn.com/us/live-news/minnesota-fraud-state-reps-testify-01-07-26

Goods aktivisthustru anklagade sig själv för att hon dragit in Good:

https://edition.cnn.com/us/live-news/minnesota-fraud-state-reps-testify-01-07-26

Good beskrivs som den som ledde aktionen, stoppade ICE-bilar och obstruerade enligt annat vittnesmål.
https://x.com/chiIIum/status/2009021063963791813

Det där är andrahandsuppgifter, och om det stämmer så är det fortfarande inte skäl att skjuta henne.
Citera
2026-01-08, 23:33
Medlem
orrtupps avatar
Tur att polisen sköt tokan innan hon hann ta livet av någon! Filmen där hon försökte köra över en polis är ruskig att se. Vad är det för dårar som härjar i USA? Polisen som sköt borde aldrig behöva betala för en öl igen.
Citera
2026-01-08, 23:35
Medlem
ace67s avatar
Inbördeskrig i US of A rycker närmare med stormsteg, ICE vilka jvla klåpare.
Citera
2026-01-08, 23:36
Medlem
Till mina känslo kommunister som inte kan läsa och saknar utbildning

Sverige har vi nödvärn, laga befogenhet samt putativ (inbillad) nödvärn etc.

I USA så väger dessa 1000 ggr mer, speciellt för myndigheter som polisen

Åklagaren har bevisbördan i riket och i USA

så mina små Maduro/Gaza kramare så förstår ni väl att det spelare ingen roll vad ni tycker,vad ni tror....utan vad man kan bevisa

Kärringen konfronterade ICE, sen vägrade lyda deras befallning och försöka smitta. Ganska obra...

Det spelar ingen roll om kärringen siktade på ICE agenten eller inte...agenten kanske kände sig hotad (2 ton SUV och tyckte bilen var för nära) så "putativt nödvärn" kommer in här... i värsta fall. Åklagaren kan omöjligt bevisa hur ICE agenten kände såvida inte han erkänner
"Jag är bara en skjutglad jävel" så kommer han frias och kärringens familj kommer inte få försäkring då hon bröt mot lagen.

Kärringen var den som startade allt och hennes korkade beslut gjorde att hennes son saknar nu en mamma.

Så vad har ni kommunister lärt er från detta?
När polisman säger stanna så stannar ni. Jag vet att vänsterfolk inte har körkort så missade kanske den biten men nu vet ni 😊

Class dismissed😊

P.S Att sen Waltz,Trump och Minnesotas borgmästare går ut med ting när utredningen inte ens är klar anser jag korkat... men men ...
Senast redigerad av David1982 2026-01-08 kl. 23:45.
Citera
2026-01-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace67
Inbördeskrig i US of A rycker närmare med stormsteg, ICE vilka jvla klåpare.

ICE gjorde sitt. Tragiskt för kvinnans närstående, men hur dum kan man vara?
Citera
2026-01-08, 23:43
Medlem
Det sitter alltså folk i tråden och försöker rättfärdiga att polisen sköt kvinnan i huvudet.

Haha, är ni helt rubbade.

Hon backar, svänger höger för att inte köra på mannen. Och så väljer snuten (som jänkarna kallar för agent) att skjuta henne i huvudet.

Alltså ni är heeeelt rubbade om ni tycker det är normalt.

Att han skjuter henne i huvudet är förmodligen för att de bestämt sig för att hon skulle komma ut från bilen och när hon inte gör det utan kör så att är det skott i huvudet som gäller för dessa adrenalin-stinna "agenter".

Han var inte det minsta rädd för att han skulle bli påkörd vilket du ser tydligt på filmen. Han skjuter för att hon skall köra iväg.

Hon kan mycket väl ha misstagit deras order om att hon skall komma ut för att hon skall flytta på bilen omedelbart.

Alltså, återigen, ni är helt rubbade.
Senast redigerad av Takeseven 2026-01-08 kl. 23:48.
Citera
2026-01-08, 23:44
Medlem
BiskopBillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Nej det var ingen slump. Hon bodde där. Tänk om det hade varit du som kom körande på gatan där du alltid kör på väg hem till dig, finner den blockerad av polisbilar och därför stannar och inom några minuter är skjuten till döds därför att du fått motsägande instruktioner kring huruvida du ska åka iväg eller stanna. Du har ingen inblandning i situationen, polisen var bara så ivrig att tro att du var där för att försöka döda dem, istället för att du var en boende i området. Egentligen ville du bara vända din bil och åka hem. Då hade du inte velat att losers på internet satt och försvarade mördaren.

Det där är ju bara desinformation. Hon inte bara deltog i blockaden hon var den aktiva ledaren och försökte hindra den polisiära insatsen. Det finns utlagda analyser av filmerna ruta för ruta och hon vägrar inte bara stanna eller backa utan försöker köra mot poliserna. Kulhålet från första kulan är ju tydligt framifrån.

Det är inte mord utan hindrade ett polismord.
Citera
2026-01-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det där är andrahandsuppgifter, och om det stämmer så är det fortfarande inte skäl att skjuta henne.
Det är förstahandsuppgifter, tönt. Från ett ögonvittne. Dina uppgifter från nån anhörig var andrahandsuppgifter men de spred du gladeligen som en sanning. Äckliga våldsvänstern förnekar sig inte.

Ps. Hur går det med köandet på tvären?
Citera
2026-01-08, 23:45
Medlem
När jag blivit stoppad av polisen i USA har jag gjort ett trick, förvisso sjukt för vänstern att förstå, som går ut på att jag haft händerna på ratten och när polisen frågat efter mina papper så har jag visat dem utan att tjafsa och aldrig blivit skjuten och alltid fått åka vidare. Men jag kanske haft tur.
Citera
2026-01-08, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBilling
Det där är ju bara desinformation. Hon inte bara deltog i blockaden hon var den aktiva ledaren och försökte hindra den polisiära insatsen. Det finns utlagda analyser av filmerna ruta för ruta och hon vägrar inte bara stanna eller backa utan försöker köra mot poliserna. Kulhålet från första kulan är ju tydligt framifrån.

Det är inte mord utan hindrade ett polismord.
Är ganska lätt att se vart däcken på bilen pekar, väldigt inkompetent förare om hon verkligen försöker köra över ice agenten.

https://www.nytimes.com/video/us/100000010631041/minneapolis-ice-shooting-video.html
Senast redigerad av painkiler 2026-01-08 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in