2026-01-08, 20:27
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Det rör sig om Granlidens Äldreboende i Göteborg. Bråken mellan personalen har pågått under en längre tid och har nu eskalerat så väktare måste patrullera på äldreboendet. Hur sjukt är inte detta? Vad fan händer I den svenska äldreomsorgen?

Låst artikel men någon kanske hört något?

https://www.gp.se/politik/eskalerande-konflikt-mellan-anstallda-vaktare-patrullerar-granlidens-aldreboende.fa9e308b-35f1-4852- a679-13fb569aca22
Citera
2026-01-08, 20:51
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2026-01-08, 20:56
Avstängd
OndskanIOssAllas avatar
Påminner mig om mitt gamla jobb. Mer ungdomsgård än arbetsplats

Undrar om vissa ogillade mig för att jag var svensk tom, för så galet oproffsiga var nån enstaka
Citera
2026-01-08, 20:58
Medlem
När man inte trodde att det kunde bli värre än det som hittills avslöjats om äldreboenden så kommer detta, finns det någon som vill hamna på äldreboende?!
Citera
2026-01-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
När man inte trodde att det kunde bli värre än det som hittills avslöjats om äldreboenden så kommer detta, finns det någon som vill hamna på äldreboende?!

Kom inte och påstå att alla åldringar är änglar som gillar lugn och ro.
Citera
2026-01-08, 21:07
Medlem
senhackarens avatar
Kanske allt för många arbetstimmar och sömnlösa nätter? Minsta lilla räcker för att det ska bli våldsamma konflikter. Detta p.g.a tidöklanen. Rösta rätt nästa gång.
Citera
2026-01-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det rör sig om Granlidens Äldreboende i Göteborg. Bråken mellan personalen har pågått under en längre tid och har nu eskalerat så väktare måste patrullera på äldreboendet. Hur sjukt är inte detta? Vad fan händer I den svenska äldreomsorgen?

Låst artikel men någon kanske hört något?

https://www.gp.se/politik/eskalerande-konflikt-mellan-anstallda-vaktare-patrullerar-granlidens-aldreboende.fa9e308b-35f1-4852- a679-13fb569aca22

Ja det undrar man verkligen. Men konflikter på kvinnliga arb platser känns bekant
Citera
2026-01-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Kanske allt för många arbetstimmar och sömnlösa nätter? Minsta lilla räcker för att det ska bli våldsamma konflikter. Detta p.g.a tidöklanen. Rösta rätt nästa gång.

Du har aldrig jobbat på en kvinnodominerade arb plats va? Förmodligen hade nån glömt soppåsen.
Citera
2026-01-08, 22:39
Medlem
Skulle tro att det blir dålig stämning när endast vissa sköter sina göromål. Om det ska fungera måste alla göra rätt för sej. Det är det som falerar i vårt land, viljan att bidra. Den får man inte fram ens med våld. Eller bidrag!
Citera
2026-01-08, 23:15
Medlem
Studsbolls avatar
Olika etnicitet bland de anställda öppnar upp för konflikter, speciellt på kvinnodominerade arbetsplatser dår låg bildningsnivå är standard. På ett äldreboende där ofta kvinnor är chefer kommer det skära sig rejält om män från vissa kulturer kommer in på underordnade positioner. Detta är nog inget undantag.
Citera
2026-01-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Olika etnicitet bland de anställda öppnar upp för konflikter, speciellt på kvinnodominerade arbetsplatser dår låg bildningsnivå är standard. På ett äldreboende där ofta kvinnor är chefer kommer det skära sig rejält om män från vissa kulturer kommer in på underordnade positioner. Detta är nog inget undantag.

Det skär sig vad gäller män punkt.
Det kvittar om du har stamtavla sedan Hedenhös eller om du kom från Syrien för fem år sedan.
Vissa kvinnor klarar inte av att manlig personal blir mer uppskattad.
Jag sätter inte min fot inom äldreomsorgen igen.
Åtminstone inte i rollen som uska.

Till saken hör att jag är gammal servitör.
Således myntade jag uttrycket "måltid är högtid" och körde enkelt bordsservering till mina vårdtagare när de satt sig till bord och skulle äta.
Jag presenterade menyn med rak rygg och frågade vad de ville dricka.

Behöver jag säga att jag blev populär?
Och att resten av mina kollegor hatade mig?
Citera
2026-01-09, 00:53
Medlem
När det uppdagades att väktare fått komma till avdelningen, så skulle dom egentligen blivit sparkade med omnejd.

Ser inte varken bra ut för brukarna, eller för boendet i sig.

Konstigt att många av dessa avdelningschefer är så handlingsförlamade
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2026-01-09 kl. 00:54. Anledning: Rättelse
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här