2026-01-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Det är stora motsättningar mellan höger och vänster i hela världen.

Bedrägerier pågår också över hela världen.

Det är inte kaos i Minnesota.

Och så vidare. Jag tror inte du har någon koll alls faktiskt, jag tror att du bildar din världsbild från sociala medier.

Och du läser Aftonbladet och Flashback? Du verkar ju ha väääldigt bra koll.
Citera
2026-01-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Mannen som gett ordern som gjort ICE fyllt med ligister våldtog minderåriga på Epstein Island. Så om man ställer ledare mot varandra så har han väl lika mycket att säga till om som andra sidan då.

Whataboutism är skönt för stunden.
Citera
2026-01-08, 22:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Hon hade inget arbete senaste året, var en "stay-at-home mom" men barnen var i skolåldern, 6-åringen hade hon lämnat till skolan på morgonen.

https://apnews.com/article/ice-shooting-minneapolis-minnesota-9aa822670b705c89906f2c699f1d16c5

Citat

Citat:
Good had just dropped off her 6-year-old son at school Wednesday and was driving home with her current partner when they encountered a group of ICE agents on a snowy street in Minneapolis, where they had moved last year from Kansas City, Missouri.

Video taken by bystanders posted to social media shows an officer approaching her car, demanding she open the door and grabbing the handle. When she begins to pull forward,
Citera
2026-01-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Signalering från regimen till "sina grabbar" dvs oroa er inte, Trump kommer att benåda er även om ni skulle skjuta någon i huvudet, så länge som de ni skjuter är på "fel" sida av politiken.

Jepp, han frikände samtliga J6-dömda.
Citera
Medlem
Det är helt sinnessjukt att folk tycker att det är ofattbart att en person som spenderar hela sin dag terrorisera poliser, sedan kör en bil mot en polis blir skjuten.

Om du kastar sten mot en polis, springer med en kniv mot en polis eller kör en bil mot en polis. Ja då får du räkna med en motreaktion, bland annat att bli skjuten.

Tycker synd om barnet som har en sådan efterbliven morsa och som nu får lida för morsan darwinistiska beslut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Och då passade mamma på att utöva vänsteraktivism och sabotera för federala agenter i deras tjänsteutövning. Hemmafruarna har utvecklats må jag säga. Min mamma städade, tvättade och bakade när vi barn var i skolan.

Det är ju du som ljuger och hittar på för att du av någon anledning måste förneka att ice polisen var ett svin som sköt en oskyldig, ofarlig kvinna.

Allt pekar nu på: hon var en vanlig mamma, nyinflyttad i området, hon hade lämnat sitt barn i skolan och hon körde på den här vägen eftersom hon bodde i närheten. Inte för att sabotera en Ice insats. Hon stannade väl för att gatan var full av polisbilar.
Citera
2026-01-08, 22:45
Medlem
Ferhs avatar
En tjock, vänsterextrem idiot som vägrade att lyssna på polisen och istället trampade gasen i botten och försökte köra över en polis som stod framför bilen, med resultatet att hon blev skjuten genom framrutan. Enbart en vinst för världen att hon dog, och hon har enbart sig själv att skylla. Eller mer exakt, hon hade förmodligen bara planerat att ignorera polisen och åka därifrån, men om han hade försökt blockera vägen och inte flyttat sig så skulle hon garanterat ha kört rakt över honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Och du läser Aftonbladet och Flashback? Du verkar ju ha väääldigt bra koll.
Nej, jag läser inte Aftonbladet, där har det inte stått något intressant de senaste 20-25 åren. Ja, jag har hyfsat bra koll, till exempel har ingen annan än jag länkat till något officiellt dokument, och jag gissar att jag har bott längre i USA (tre olika delstater, båda kusterna) än vad du har gjort.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad har fascism med fallet att göra? Helt obegripligt.
Det var precis det jag sa. Du begriper inte att du resonerar som en fascist.

+++

Vance sa idag på presskonferens att ICE-agenten tidigare har råkat ut för en incident som gör honom trigger-happy. Hm... då borde han ju inte jobba i aktiv tjänst!
Citera
2026-01-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Hon skulle väl protestera? Men jag har dålig koll, inte hunnit sätta mig in i detta fall riktigt ännu.

Sett några klipp. Tycker det här lutar mot övervåld, väl?
Kommit lite olika uppgifter men det verkar luta åt att hon var med och medvetet blockerade ICE-agenternas bilar. Om det var planerat eller ett infall i stundens hetta vet nog ingen än.

Övervåld kanske men jag tror en utredning kommer fria agenten. Kvinnan accelererande mot honom och han kände att hans och kollegorna liv var i fara, så han sköt. Dock tycker jag han skjuter "lite för sent", men det tror jag nog inte spelar så stor roll rättsligt.
Citera
2026-01-08, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Det är helt sinnessjukt att folk tycker att det är ofattbart att en person som spenderar hela sin dag terrorisera poliser, sedan kör en bil mot en polis blir skjuten.

Om du kastar sten mot en polis, springer med en kniv mot en polis eller kör en bil mot en polis. Ja då får du räkna med en motreaktion, bland annat att bli skjuten.

Tycker synd om barnet som har en sådan efterbliven morsa och som nu får lida för morsan darwinistiska beslut.

Meeeen hon var ju en vanlig mamma! En soccer mom! Hon var så god! Hon kan inte ha gjort något fel ju!

Nej jag står inte bakom skottet mot henne men hon hade väldigt stor del i att det blev som det blev. Hon bor ju i USA och vet att detta kan hända då det hänt 1000-tals ggr tidigare.
Citera
2026-01-08, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Har bara sett 3 minuters uppgiften överallt, aldrig sett att det skulle röra sig om timmar. Även om så vore, så är det inte rätt att skjuta i ansiktet. Agenten visade på extrem inkompetens och bör straffas som mördare.
Hon är 37 och har 3 barn och har inget bättre för sig än att sabotera för arbetande människor på tjänsteutövning. Ärligt talat, fy fan vad värdelöst. Som om det inte räckte med att hon saboterade för dem så använde hon sin bil på ett hotfullt sätt, i alldeles närhet av människor. Hon utsatte andra för risk och de har rätt att försöka avvärja den risken. De har rätt att vara ifred från henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in