2026-01-08, 21:20
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Så det är det spåret vi kör på nu i eran vänsterblivna virvärld? att hon bara råkade ha sin bil parkerad mitt i en 2filig väg och ice agenterna bara råkade köra där just då, Hon är alltså inte rosa parks helt plötsligt? Frågan är då varför ice agenterna skriker åt henne att sticka därifrån o sluta obstruera vägen. Hon är såklart bara en vanlig soccer mom på väg o hämta ungarna. Vilken otur! Gör inte det erat case sämre ifall hon nu inte ville hindra fascisterna frammarsch och bara är en vanlig svensson? Vilken ben ska ni stå på.
Nej hon råkade inte vara parkerad, jag vet inte, men av det jag sett var det fel att skjuta henne. Beteendet efter och hur man försöker montera ner hennes karaktär är obehagligt.
Jag är inte politiskt bunden till ideologer partier eller föreningar.
Så det är mig du pratar med och det är mina åsikter jag framför.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
EXTRA! STOPPA PRESSARNA!

Skytten identifierad. Jonathan Ross, han har varit inblandad i en annan fordons incident tidigare. Obs. X-rykte endast.
https://x.com/evanhill/status/2009345701143306653
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Så det är det spåret vi kör på nu i eran vänsterblivna virvärld? att hon bara råkade ha sin bil parkerad mitt i en 2filig väg och ice agenterna bara råkade köra där just då, Hon är alltså inte rosa parks helt plötsligt? Frågan är då varför ice agenterna skriker åt henne att sticka därifrån o sluta obstruera vägen. Hon är såklart bara en vanlig soccer mom på väg o hämta ungarna. Vilken otur! Gör inte det erat case sämre ifall hon nu inte ville hindra fascisterna frammarsch och bara är en vanlig svensson? Vilken ben ska ni stå på.

Hon bodde där ditt totala jävla mongo. Ni som försvarar detta borde skjutas upprepade ggr i ansiktet.
Citera
2026-01-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Skulle vara intressant att höra reaktionerna om det vore en vit man som körde bilen, och polisen inte sköt. 100 meter längre fram kör den vita mannen över en kvinna som avlider. Hur skulle det låta då? Jag tror att många skulle skrika "varför sköt inte polisen mannen!!" Han försökte ju för fan köra över en polis strax innan! och ändå så lät de mannen fortsätta köra!! Jävla skitpoliser, ni är ansvariga för kvinnas död!!

Alltså, ingen vet vad som hände. Det man vet är att kvinnan trotsar att stanna och istället gasar mot polisen. Hade hon droger i kroppen eller andra problem med rättvisan? I vilket fall som helst så hade hon kunnat undvika döden genom att stanna bilen! Hur enkelt och självklart som helst för en hederlig medborgare!

Poliser ska ta sannolikhet i beaktande, och då vet de att det är betydligt större risk att en man utövar dödligt våld mot andra än att kvinnor gör det.
Citera
2026-01-08, 21:22
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, Vance sa det själv på presskonferensen utan att fatta det.

Den måste jag se.
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
FAFO.

Surt för henne, men hon hade sig själv och sin puckade fru att skylla.

Tim Pool går igenom videon, det är klart som kristall att hon försökte köra över honom. Som Backade och svängde så att agenten hamnade framför bilen och sen accelererade mot honom. . Han hoppade inte ur vägen, han blev påkörd. Man ser dessutom hur halt det är där när den tredje agenten nästan faller på arslet i slutet av videon.

Det var inte mycket lipande från vänsterfjantar när Babbitt blev skjuten och hon var helt obeväpnad.

https://youtu.be/AdgEsZc27zs?si=EuRrMttvWouq13Xy&t=460

Och adam carolla säger det bäst i denna videon

https://youtu.be/UonFgb7AaZ8?si=_6Xx3rVWkNknm1On&t=11
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tack för filmen. Var hon inte arresterad ser det mörkt ut för agenten som skjöt.
Hon backar upp och svänger för att styra bort från männen, uppenbarligen inte mot någon. Men utredningen är övertagen från polisen så det kommer troligen läggas ner.
När presidenten redan sagt att det ska bli så så blir det så som det ser ut i USA just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Uppgiften kommer från Kristi Noem, chefen för Department of Homeland Security.

För det känns ju som en trovärdig källa. Eller inte. Hon har redan stått och gormat om en attack och terrorism. Allt hon gjorde var att gå in i sin bil, det var hon som blev attackerad.
Citera
2026-01-08, 21:23
Medlem
Blir det kaoskravaller i Minneapolis ikväll tro?
Man kanske får vakna till smaskiga rubriker imorrn

Skytten hade tydligen släpats efter en bil 100 meter för ett halvår sedan under en insats, så man förstår ju hans reaktion.
Citera
2026-01-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Du tillhör dom vänstervridna som är en väldigt liten grupp, tack och lov!

Det gör jag faktiskt inte, men jag tänker inte försvara att poliser avrättar helt ofarliga medborgare som inte utgör något hot, oavsett deras politiska åsikter. Det är inte ens känt vad den här kvinnan hade för politiska åsikter. Även konservativa lämnar väl sina barn i skolan.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Aha, precis vad hon gjorde. Men blev skjuten…

"Precis vad hon gjorde" före eller efter att hon rammade ICE-agenten? Du är medveten om att hon åkte framåt och inte bakåt, va?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag skrev att en del anser att den visar att agenten träffades av bilen. Jag skrev att jag inte själv har en uppfattning i frågan. Klippet visas även av de stora nyhetskanalerna (jag länkade till CNN:s reportage där den är med). Hur är den fejk? Samt ingår alla dessa nyhetskanaler i detta ”ni” du talar om?

Omniscientpotent är ute efter att provocera.

Självaste chefen för Department of Homeland Security har bekräftat att ICE-agenten träffats av bilen och vårdats på sjukhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in