2026-01-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vad är det för fejkvideo jag har delat?
Citat:
Vad är det för fejkvideo jag har delat? Samt vilket argument? För vad?
Här:
Citat:
Åtminstone anser en del att han blir det sett från den här vinkeln:

https://x.com/dvanlangenhove/status/2009227706718933223?s=61

Jag väljer att inte ha en bestämd uppfattning, då bildmaterialet har sina begränsningar.
Som jag redan skrev.
Citera
2026-01-08, 20:50
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det gör det bara ännu mer oförsvarligt om hon till råga på allt bara gjorde som hon blev tillsagd.

Det både hörs och syns på filmer av händelsen som vevats på bland annat BBC, Sky News och CNN, de ICE-agenter som kommer gående upp från sidan viftar åt henne att flytta bilen och en skriker "move the car". Ingen av dem har draget vapen och de går upp mot bilen där kvinnan sitter med nedvevad ruta, verkar inte ha så bråttom. Sen uppstår ordväxling och då börjar en av agenterna slita i handtaget och försöka ta tag i henne genom den öppna rutan precis när hon är på väg att köra.
Senast redigerad av DaEzz 2026-01-08 kl. 20:53.
Citera
2026-01-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Nej, de har sett till att 2,5 miljoner människor har lämnat USA på ett år och deporteringarna går som tåget. ICE och Trumpadministrationen gör ett lysande jobb. Uppemot 10 miljoner illegala väntas vara ute ute ur USA när denna mandat period är över.

Vilken annat land och ledare hade lyckats med den bedriften? Alla länder i väst har mycket att lära här.

Med betydligt mindre suspekta människor i landet, striktare lagar mot valfusk och identifiering, samt lite gerrymandering så är chansen mycket stor att Vance vinner nästa val. Då kommer de deportera minst 10 miljoner till.

Då börjar det verkligen likna något och USA börjar sakteliga glänsa igen. Då ser vi nog även mindre av våldsamma vänsterdemonstrationer av organiserade våldsgrupper och terroristorganisationer.

Bättre och bättre dag för dag…

Ett land som avrättar sina egna medborgare på öppen gata är inget att se upp till.
Citera
2026-01-08, 20:51
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så polisen mördar en vanlig trebarnsmamma för att hon inte tillräckligt snabbt lyder deras otydliga och virriga instruktioner.

Och sedan går högt uppsatta representanter för regimen ut i media och kallar offret för en extremist och terrorist, baserat på ingenting.

Och samtidigt anklagar de andra länder för att vara repressiva och framställer sig själva som Frihetens land på jorden.

USA:s rykte är i fritt fall nu.
Ja det är riktigt illa.
Känns ju inte som att det kommer stabiliseras mer tvärtom.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Hon var inget stort hot. Du har ingen rätt att skjuta bara för att du "känner" nånting.
Att avlossa ett vapen ska vara en sista åtgärd när alla andra åtgärder är uttömda.
Hon var inte misstänkt för något brott.

"Du har ingen rätt att skjuta bara för att du "känner" nånting."
Jo, man har rätt till nödvärn mot något som man uppfattar som ett hot. Det kallas för putativt nödvärn.

"Att avlossa ett vapen ska vara en sista åtgärd när alla andra åtgärder är uttömda."
Det går inte att utvärdera alla åtgärder på en bråkdel av en sekund.
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ett land som avrättar sina egna medborgare på öppen gata är inget att se upp till.
Samtidigt hotar Trump Iran om dom dödar demonstranter.
Citera
2026-01-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
3 barns mamma hade precis lämnat sin 6årige son på skolan. Hon var skild men hade en ny man.
Enligt en kvinna på plats var den skjutne på plats hennes fru
Citera
2026-01-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Som jag förstår video så attackerade hon ICE innan det vi får se på videon. Men jag kan ha fel. Som jag sagt förut, utredningen kommer visa. Jag tycker vi ska ta det försiktigt innan dess.

Den utredning som både presidenten och vicepresidenten redan föregripit menar du? Du är just rätt person att säga att vi ska ta det försiktigt, du har varit här och försvarat avrättningen i timmar.
Citera
Medlem
Citat:
Knappast avrättning.. Helt rätt efter vad hon gjorde.. Dessutom var hon vänstervriden..
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Här:

Som jag redan skrev.

Jag skrev att en del anser att den visar att agenten träffades av bilen. Jag skrev att jag inte själv har en uppfattning i frågan. Klippet visas även av de stora nyhetskanalerna (jag länkade till CNN:s reportage där den är med). Hur är den fejk? Samt ingår alla dessa nyhetskanaler i detta ”ni” du talar om?
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Enligt en kvinna på plats var den skjutne på plats hennes fru
Men va fan visst trovärldigt jävla luffare.

nej inte alls.

Aftonbladet är min källa.

Motbevisa mig din jävla bög
Citera
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så polisen mördar en vanlig trebarnsmamma för att hon inte tillräckligt snabbt lyder deras otydliga och virriga instruktioner.

Och sedan går högt uppsatta representanter för regimen ut i media och kallar offret för en extremist och terrorist, baserat på ingenting.

Och samtidigt anklagar de andra länder för att vara repressiva och framställer sig själva som Frihetens land på jorden.

USA:s rykte är i fritt fall nu.

Faktiskt, kolla kommentarer på youtube och liknande, folk har fått nog av Trump och hans regim. Många som tidigare stödde honom och trodde han stod för friheten och inte en polisstat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in