2026-01-08, 20:44
Medlem
RadioGaGas avatar
Det finns hur många klipp som helst när ICE-bilar kör på demonstranter.
Inte säger MAGA-tokarna något då förutom att det var rätt att köra på dom.
"It´s okay when we do it!"
Citera
2026-01-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vilka är ”ni” och hur saknar jag all källkritik och förmåga att tänka?

Min sista mening syftade till att jag anser mig inte få varken en bra detalj- eller helhetsbild av händelsen utifrån de klipp jag har sett. Överhuvudtaget tror jag det är lätt att ibland överskatta hur pass korrekt bild man får av en händelse utifrån en kort filmsekvens från en viss vinkel filmat längre bort från händelsen. Jag kan även leva med att jag inte alltid kan veta säkert vad som har hänt. Trots allt är det inte jag som kommer att granska fallet, samt de som gör det har kanske allt från teknisk bevisning till eventuell film från kroppskameror, om agenterna hade sådana, för att bedöma händelseförloppet.
Alla ni som länkar fejkvideos som argument.

Du är inte först och du kommer inte att vara sist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
"Hennes ex-make har berättat för AP att Renee just hade lämnat av sin 6-årige son vid skolan på onsdagsmorgonen. När hon sedan var på väg hem med bilen med sin nuvarande partner mötte de gruppen med ICE-agenter på en av stadens snöfyllda gator.

Enligt ex-maken var Renee Nicole Good ingen aktivist och han säger att han aldrig känt till att hon skulle ha deltagit i några protester."

Fy fan vad illa detta är. Är så jävla arg faktiskt vilken jävla skit värld vi börjar få. Och ni som sitter och stödjer detta. Fy fan.

”Utredningen skulle nu ledas enbart av FBI och BCA skulle inte längre få tillgång till material i ärendet, bevis från brottsplatsen eller möjlighet att genomföra intervjuer, som är nödvändiga för att kunna färdigställa en fullskalig och oberoende utredning”, säger Drew Evans, chef för BCA, i ett uttalande.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2pdnjG/far-inte-utreda-ice-skjutningen-vad-ar-ni-radda-for

Nu är det dimriddåer. Vad jag läst var hon en proffsdemonstrant från colorado som blockerat agenters bilar med sin egen bil.

Det är inte mord, det är mord på samma sätt en polis skjuter nån som springer emot en med en kvin. Polisen kan inte veta ifall denna person totalt skiter i polisen och bara skall springa förbi eller om det är polisen som är målet. Att tömma maget i det läget är berättigat. Du vet inte ifall hon var beredd att köra över agenten som sköt elelr inte men i det läget tar man det säkra före det osäkra. Gråt mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
De ville att hon skulle flytta på bilen vilket också framgår av videon. Sen verkar de i varierande mån ha ångrat sig dvs när hon faktiskt började köra därifrån.

Det gör det bara ännu mer oförsvarligt om hon till råga på allt bara gjorde som hon blev tillsagd.
Citera
Medlem
Det verkar vara en lesbisk mentalsjuk kvinna som vägrade stanna på polismans uppmaning, eftersom de inte tycker att de behöver följa lagen då de är kvinnor
Citera
2026-01-08, 20:46
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Nu är det dimriddåer. Vad jag läst var hon en proffsdemonstrant från colorado som blockerat agenters bilar med sin egen bil.

Det är inte mord, det är mord på samma sätt en polis skjuter nån som springer emot en med en kvin. Polisen kan inte veta ifall denna person totalt skiter i polisen och bara skall springa förbi eller om det är polisen som är målet. Att tömma maget i det läget är berättigat. Du vet inte ifall hon var beredd att köra över agenten som sköt elelr inte men i det läget tar man det säkra före det osäkra. Gråt mer.
Jag tar ditt ord före medias... Haha kom med lite kött pajas. Sen kan vi snacka.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ditt första inlägg visar en manipulerad video av händelsen som ger sken av att allt gick mycket snabbare än vad det faktiskt gjorde. Läs tråden i det inlägg på X du själv länkar till så framgår det klart och tydligt. Det du sprider är fake.

Jag tog första bästa klipp från X, en del andra delar samma klipp i slow motion. Vad spelar det för roll? Jag svarade på påståendet att det skulle vara från ett helt annat tillfälle.
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Det verkar vara en lesbisk mentalsjuk kvinna som vägrade stanna på polismans uppmaning, eftersom de inte tycker att de behöver följa lagen då de är kvinnor
3 barns mamma hade precis lämnat sin 6årige son på skolan. Hon var skild men hade en ny man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Jag har läst att du är en rysk påverkansoperatör.
Citera
2026-01-08, 20:47
Avstängd
coolabananer123s avatar
Fattar ni att 3 vita barn förlorade sin mamma idag en så liten som 6 år helt i onödan.
Det finns inga tecken på att kvinnan var en demonstrant.
Vi kan bara tro vad myndigheterna påstår samtidigt som dem tystar ner och förvränger.
Citera
2026-01-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så polisen mördar en vanlig trebarnsmamma för att hon inte tillräckligt snabbt lyder deras otydliga och virriga instruktioner.

Och sedan går högt uppsatta representanter för regimen ut i media och kallar offret för en extremist och terrorist, baserat på ingenting.

Och samtidigt anklagar de andra länder för att vara repressiva och framställer sig själva som Frihetens land på jorden.

USA:s rykte är i fritt fall nu.

Skydda amerikaner genom att mörda amerikaner.

Rösta aldrig bort kungen hörni. Vi slipper ha en president som statschef som bara representerar halva befolkningen. En statschef ska representera hela folket.
Citera
2026-01-08, 20:48
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Alla ni som länkar fejkvideos som argument.

Du är inte först och du kommer inte att vara sist.

Vad är det för fejkvideo jag har delat? Samt vilket argument? För vad? Jag har inte ens påstått något om själva händelsen.
Senast redigerad av Europe 2026-01-08 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in