2026-01-08, 20:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Stärks det av att hon vinkar fram trafiken?

https://www.reddit.com/r/law/comments/1q6p4uv/the_minneapolis_woman_who_was_shot_in_the_face/

Här är inzoomat:

https://x.com/JordanUhl/status/2009065159655059909

Har du någonsin tänkt en egen tanke?

Man ser ju tydligt att hon ställt bilen på tvären och blockerar minst en av filerna.

Vinkningen kan betyda vad som helst. Jag tolkar det som en avspärrning där hon egenmäktigt bestämmer vilka som får passera och vilka som inte får det. Vilket hon naturligtvis inte har rätt att göra.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Åtminstone anser en del att han blir det sett från den här vinkeln:

https://x.com/dvanlangenhove/status/2009227706718933223?s=61

Jag väljer att inte ha en bestämd uppfattning, då bildmaterialet har sina begränsningar.

Det är den vinkeln som definitivt bevisar att han inte blir påkörd. Han tappar balansen lite ja, men påkörd blir man inte om man lutar sig med en hand mot motorhuven när bilen svänger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag har ändrat åsikt om detta och skrev ett långt inlägg om det. Nej jag tror många önskar död till motståndarsidan i USA. Det är lite det som är mångkultur; man känner ingen samhällsgemenskap med någon annat än meningsfränder. T.o.m. de som kallar sig nationalister och patrioter hyllar att kvinnan dog trots att hon ju tillhör deras folk och land. Det finns ett hat, en uppdämt hämndbegär för alla problem man haft i livet. Jag tror inte Sverige är riktigt där ännu även om man får intrycket här på FB att det redan är så. Men om en generation kommer vår enda lojalitet och empati vara till politiska meningsfränder för vi har inget folk eller land att känna empati för.

Jag hoppas så innerligt att du har fel men resonemanget känns dessvärre rimligt och kan kanske förklara varför diskussionerna blir så ofantligt infantila och enögda.
Citera
2026-01-08, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Klart dom kan. Hon var inte misstänkt för ett allvarligt brott och det fanns inget som på något vis rättfärdigar ice-ligisten att dra sitt vapen innan hon körde iväg, lugnt och stilla, för att då avrätta henne.

Att det sitter pojkrumsrunkare, på ett svenskt forum, och tar dessa faschister i försvar är patetiskt.

Hur VET du att hon inte var misstänkt för allvarlig brott? Hur vet du vad som hände innan?
Citera
2026-01-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, poliser kan inte bara låta MGM sticka från brottsplatsen. Det är därför han ställer sig framför bilen, för att hon inte ska åka iväg.

Vilket brott? Hon vinkade att poliserna skulle åka framför henne, precis som bilen innan gjort.
Citera
2026-01-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Trumpregimen häller bensin på situationen:

The Trump administration will deploy more than 100 US Customs and Border Protection agents and officers to Minnesota following the fatal shooting of 37-year-old Renee Nicole Macklin Good by a federal immigration agent, the New York Times has reported.

Guardian, nyss.

Minnesota har ju gräns mot Kanada, där har de väl inga problem med illegal invandring över gränsen? Så långt från Mexiko och Sydamerika man kan komma. Mycket svenskättlingar där. En plats jag väldigt gärna skulle vilja besöka, men nu går det väl inte att åka till USA längre.
Citera
2026-01-08, 20:11
Medlem
Fetpappas avatar
När den grå forden kör förbi framför henne innan agenter går ut från pickupen. Är hon på väg att köra iväg eller kör hon framåt för att blockera forden?
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetpappa
Om agenten blir påkörd, varför kan han stå kvar med fötterna?

Hans reaktion är att dra vapen inte flytta sig. Hur mkt i fara är man då? Varför flyttar han sig inte parallellt åt höger hans synvinkel.

Han och hans kollegor bryter mot instruktion och grundläggande taktik flera gånger, bland annat genom att ställa sig framför bilen till att börja med. Hans kollegor skriker motstridiga kommandon, en att hon ska flytta på bilen och en viftar med armarna och försöker därefter rycka upp dörren, en av dom har en mobil som han filmar med, oklart varför.

Det första skottet hade dessutom lika gärna kunnat träffa den ICE-agent som försöker hänga sig in genom den öppna sidorutan, även detta något som är i direkt strid med instruktion givet risken att fastna och släpas.
Senast redigerad av DaEzz 2026-01-08 kl. 20:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1437944

Det demonstreras redan mor skjutningen. Vad kan vi vänta oss härnäst?

Bra, deportera allihop.

Dessa somaliska förljugna snyltare har ingenting i väst att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Mördaren skulle givetvis bara tagit ett steg åt sidan och låtit henne åka. Finns inget förmildrande att ställa sig snett framför en bil och skjuta.
Jag uppfattar det som om et skott är avfyrat snett genom framrutan och två skott är avfyrade genom sidorutan, när bilen inte längre utgör en fara. Det är en ren hämnd, för att hon inte följde polismannens order.

Bilen har för övrigt knapp rullfart.

Citat:
Nu hade han tur att avståndet var so kort, någon meter till och den testosteron stinna mördaren hade lika gärna kunnat skjuta igel några fler. Ice är ju otroligt konfliktsökande och eskalerar alla konfrontationer. Just för att få använda extremt våld, och sedan skylla på personerna de misshandlar.
Vad hade han hoppas att skotten skulle göra? För utom då att kvinnan skulle dö? Såg även en annan ice, bli konfronterad i Minnesota, efterhändelsen, civil utan maskering med ss-tatuering. Det säger allt.

Syftet med ICE är att skapa kaos och oreda.

ICE agenter och andra federala agenter har i princip åtalsimmunitet.
Dessutom är det FBI som utreder händelsen, vilket gör det långsökt att det kommer att leda till åtal.

Delstaten Minnesota har dock startat en egen utredning.

Jag gissar att ICE agenten klarar sig undan juridiskt och sedan tynar bort moraliskt, i ett liv präglat av misär och missbruk.
Citera
2026-01-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Att det inte finns någon video på när kvinnan bråkar med ICE kan bero på att det inte hänt. Var kommer uppgifterna ifrån som påstår att hon demonstrerade och störde?

Hon hade lämnat sitt barn på skolan och var på väg hem.

Gjorde hon inte? Jag bara utgick ifrån att hon hade varit inblandad i någon slags demonstration, varför brydde sig poliserna annars om henne?
Citera
2026-01-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Du ställer dig medvetet framför en bil som sakta försöker köra till höger förbi dig.

Du ser alltså bara ett sätt att komma levande ur den situationen.

Så jävla efterblivet.

Liberalhoran axxade sin suv rakt framför agenten, ingen försökte köra sakta förbi nått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in