2026-01-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Man flyr inte från polisen eller agenter sådär då . Då har hon något att dölja. Och dessutom försöker hon ha ihjäl en agent
Enligt lokala vittnen var det en av agenterna som sa åt henne att flytta bilen medan andra sa åt henne att gå ur den. Vem vet vad hon tänkte? Hon försökte i alla fall inte ha ihjäl någon vad ni i MAGA-gänget än vill tro.
Citera
2026-01-08, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Att det inte finns någon video på när kvinnan bråkar med ICE kan bero på att det inte hänt. Var kommer uppgifterna ifrån som påstår att hon demonstrerade och störde?

Hon hade lämnat sitt barn på skolan och var på väg hem.

Här är den officiella förklaringen, från Homeland Security:

https://www.youtube.com/shorts/sKv8R0ZQGOY
Citera
2026-01-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Nu skulle jag inte säga att han mördade utan de var rent självförsvar. De har till och med presidenten sagt .
Samma president som stoppade kriget mellan Albanien och Aberbaijan

Citat:
Varför ska hon köra därifrån om hon av myndigheterna är beordrad att stanna kvar?

Det kan man fråga sig. Personligen hade jag ogillat att en myndighet som saknar mandat över mig skickar maskerade män till att börja dra i min bil. Vad har det med något att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Han var inte rädd för sitt liv, bara ivrig att använda dödligt våld.

Vi ställer dig framför en stor suv som kan axxa med enorm kraft att ditt huvve hamnar under framdäcket på 0.5 sekunder. Dit enda skydd mot detta är din picka som du kan använda eller riskera att denna korkade liberalhora inte kommer trycka gasen i botten. Chansen för detta var 50/50. skjuter du eller tar du risken vänsterhoran kommer försöka komam undan till varje pris?

Vi kan förövriigt sätta varenda efterbliven person i denna tråd som tycker det var fascistiskt att skjuta i samma situation. chansen är 50/50 att du får komma hem till din familj ikv eller ditt huvve hamnar under en stor suv. Din enda chans är att du använder ditt vapen såsom din träning sagt till dig och skjuter.
Citera
Medlem
Kent-Ronnys avatar
NIS hade aldrig ställt sig framför bilen med en mobilkamera.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex-tuta
Det var inte en trafikförselse. Läs på.
Om samma händer vid en insats med NIS, hade dom skjutit till 100%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nödvärnet är att han blir påkörd och skjuter tre snabba skott efter det för att avvärja det dödliga hotet.

Det här sker på bråkdelar av en sekund.

Han hinner inte bli förbannad och hatisk. Hans hjärna är fight or flight mode och kan inte processa mer avancerade känslor som hat.
Så hon var alltså ett dödligt hon när han står vid sidan av bilen? Hur då? Hon var redan skjuten en gång.

Reaktionen från kollegan säger allt. Det här är inte bra är vad han tänker. Sen sticker idioten bara därifrån, hur ska man tolka det?

Jag tolkar det som affekt, panik och förvirring.
Citera
2026-01-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Det är uppenbart (om man tittar på filmen från en annan vinkel, det finns länk i tråden) så ser man att ICE-killen blir påkörd. Nu kan jag inte US lag utantill. Men jag vet att det är dåligt att köra på. Tror någon länkade och skrev om det tidigare, men det är i alla fall inte olagligt för en agent att öppna verkanseld under just den omständigheten. Sedan vad vi tycker om saken är som rövhålet.

Han blev alltså påkörd innan han sköt, utan att ramla eller på minsta sätt tappa balansen?
Citera
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Här är den officiella förklaringen, från Homeland Security:

https://www.youtube.com/shorts/sKv8R0ZQGOY

USA är bortom räddning. De är så lågintelligenta i det landet så det är kört.
Citera
Medlem
Citat:
Det finns vittnen som hävdar att hon var drivande i sabotaget av ICE-agenternas myndighetsutövande.

Det här styrks av att hennes bil är parkerad på tvären och stoppar trafiken.
Stärks det av att hon vinkar fram trafiken?

https://www.reddit.com/r/law/comments/1q6p4uv/the_minneapolis_woman_who_was_shot_in_the_face/

Här är inzoomat:

https://x.com/JordanUhl/status/2009065159655059909

Har du någonsin tänkt en egen tanke?
Citera
2026-01-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Det har jag aldrig förnekat.
Fast du tjatar hela tiden om de två sidoskotten utan att nämna det första skottet som satt i framrutan. Du ger halva bilden.
Citera
2026-01-08, 19:45
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det är rent bisarrt att se hur de hyllar en avrättning av en oliktänkande som inte utgjorde något som helst hot mot någon. Läget i USA är långt mycket värre än man hade kunnat tro. Men åratal av hatkampanjer har väl tagit fäste. Har folk suttit och läst och skrivit hur kvinnor och liberaler inte har något människovärde varje dag i flera år, och lär sig att det är en legitim ståndpunkt, så får man ett sånt här samhälle.

Dessa människor tittar på propagandakanalen Fox News och sväljer allt dom säger med hull och hår.
Dom är indoktrinerade.
Citera
2026-01-08, 19:46
Medlem
Citat:
En bil räknas som dödligt vapen i USA. Det är ett solklart fall av nödvärn.

Då är alla bilförare fritt villebråd för maga-poliser med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in