2026-01-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Om bara rattfyllan visar sig stämma så är hon borta från politiken. Jag gissar dessutom att hon självmant lämnar in inom 48 timmar. Men fel kan jag ha.
Tror knappast hon frivilligt ger upp den inkomsten så partiet får väl sparka henne då.
Blir nästan humor att hon då ska återgå till polisyrket.
Citera
2026-01-08, 19:49
Bannlyst
Spelar ingen roll vad hon gör nu, hon är rökt och ska bara gå och gömma sig.

Aftonbladet, expressen och svt skulle aldrig gå ut med namn om dom inte va 100% säkra.
Citera
2026-01-08, 19:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hahaha! Skönt, ludret ska ut och dömas hårt… eller just ja, hon är en av era egna då snälltolkar ni. Vissa vill med emfas hävda att det inget gör vad hon gör på fritiden… jo jo, så hade det sett ut om det var Mogge i S.
Hyckleriet är komiskt guld.
Citera
2026-01-08, 19:50
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufilus
" Spår av kokain fanns på fyra av partiernas toaletter: Socialdemokraternas, Sverigedemokraternas, Vänsterpartiets och Liberalernas.
Ok. Tack. Missat att det var på så många ställen. Rätt förskräckligt.

Att vi inte har något vidare till politiker vet vi redan iofs.
Citera
2026-01-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Låter helt otroligt att AB skulle gå ut med detta om det inte finns någon sanning bakom detta.

Hur förbannad jag än är över detta, måste jag säga att... Där har du väl ändå fel? Sanningshalten i Aftonbladets nyhetsrapportering är tämligen låg.

Vi borde kräva att varenda djävla riksdagsledamot drogtestas varje vecka!
Citera
2026-01-08, 19:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
På tal om påsen… är det inte brukligt att polisen gör en husis i den misstänktes bostad om de påträffar knark på denne?
Någon som vet?

Det är inte självklart. Det görs inte alltid.

Citat:
Men det måste dessutom göras en så kallad proportionalitetsbedömning innan en husrannsakan genomförs för narkotikabrott eller någon annan misstänkt olaglig handling. Det innebar att åtgärden måste väga upp det intrång och det eventuella men som intrånget kan innebära för den misstänkte. En husrannsakan kan för många kännas kraftigt integritetskränkande för många personer, därför är man i vissa fall försiktig med att genomföra husrannsakan hos privatpersoner.

https://www.narkotikabrott.nu/sa-fungerar-husrannsakan-vid-narkotikabrott

Citera
2026-01-08, 19:54
Medlem
[quote=Rufilus|93964094]
" Spår av kokain fanns på fyra av partiernas toaletter: Socialdemokraternas, Sverigedemokraternas, Vänsterpartiets och Liberalernas.
[/QU
Felpost
Senast redigerad av Postino 2026-01-08 kl. 20:01.
Citera
2026-01-08, 19:58
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektalutdelning
Du måste väl förstå att hon inte kan ha kvar sina politiska uppdrag om hon döms för rattfylla och ringa narkotikabrott?
Att beblanda sig med kriminella i hennes roll är att utsätta sig själv och andra för risk. Utpressning mm.
Såklart kan hon inte vara kvar.
Det går bara inte.

Egentligen tycker jag väldigt synd om dem som fastnar i missbruk. Vilket helvete de skapar för sig själva och andra. Kan bli riktigt grov och otäck annan brottslighet av det också, inte bara att de förstör för sig själva.

Blir så ledsen när jag ser en nerdekad alkoholist med sorg och smärta i blick.
Citera
2026-01-08, 20:00
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0RGml/katja-nyberg-gripen-for-rattfylla

När avgår hon?
hon kommer bli fri och nekad brott
Citera
2026-01-08, 20:00
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Liten risk för husis i Katjas fall då 2 gram nog bedöms som näsgodis för eget bruk. Om de haft misstanke om att hon ägnat sig åt distribution med flera ziplockpåsar i fickorna osv så är det avsevärt större risk för husis.

A, fattar…men med tanke på att hon är snut tänkte jag. Det kanske inte är så jättesvårt att roffa åt sig lite koks vid beslag? Eller att hon haft ”snälla arbetskamrater” som hjälpt henne med lite vitt?
Tjuvarna brukar ha koll på snutarna och de flesta är nog inte bekväma med att sälja till aina?
Så tänker jag men jag vet inget om hur drogvärlden funkar..
Citera
2026-01-08, 20:05
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är inte självklart. Det görs inte alltid.

Ok, jag förstår…, inte konstigt att det dröser av knark då det ska daltas, övervägas, diskuteras mm mm tills den misstänkte har hunnit göra av sig med alles innan Aina ringer på och frågar: god kväll, vi är från polisen och undrar om vi får göra en husis…eller om det passar bättre torsdag om tre veckor så kan vi boka in det”…
Citera
2026-01-08, 20:05
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.a.g.a.r.e.
Folket här är så roliga och drar slutsatser snabbare än jag vet inte vad...

Jag tänker så här.
1. Hon har förnekat allt och känner inte ens vid vad det är folk pratar om. Om hon själv vet med sig att hon haft narkotika på sig så hjälper det inte att förneka det. Då är det bättre attt bara helt enkelt inte ens bemöta det och hänvisa till sin försvarare. Detta talar för att hon troligen INTE kommer vara skyldig, om hon nu inte är synnerligen korkad, utöver att ha haft narkotika på sig.

2. Folk tjatar om att hon skulle ha kört full (läs alkohol) och haft narkotika på sig – dubbeldum säger somliga. Hon själv uppger att hon blåst negativt hos farbror blå. Men uppgifter säger att hon lämnat blod – talar mer för misstänkt drograttfylleri. Utöver att det verkar som att det här misstänkta pulvret är ivägskickat för analys.

Slutsats: Hon har inte kört påverkad av alkohol. Möjligen av den misstänkta narkotikan, som i så fall är iväg på analys.

För hennes skull och partiets skull så hoppas jag att detta bara blivit en höna av en fjäder. Hon har blåst negativt hos polisen, sen har någon annan riksdagsledamot blivit misstänkt för drograttfylla
Hur tänker du kring att hon fått körkortet omhändertaget då?
"Enligt Transportsstyrelsen har Katja Nyberg fått körkortet omhändertaget.

– Körkortet är omhändertaget av polisen sedan den 28 december, så i praktiken får personen inte köra. En utredning gällande trafiknykterhetsbrott pågår hos oss, säger Mikael Andersson, presschef vid Transportstyrelsen."
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sd-ledamoten-katja-nyberg-misstanks-for-rattfylleri/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in