2026-01-08, 18:05
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/januari/8/08-januari-17.41-valdhot-mot-tjansteman-helsingborg/
Citat:
Äldre kvinna med rullator är inne i en livsmedelsaffär på Örebrogatan i Helsingborg. Kvinnan har ätit chips inne i butiken och druckit vodka ur en medhavd flaska. Hon har även sparkat på personal och väktare samt skrikit åt andra kunder. Polis på plats för att hantera situationen.

Vem är kvinnan?
Citera
2026-01-08, 18:35
Medlem
"Kvinnan har ätit chips inne i butiken och druckit vodka ur en medhavd flaska."

Finsk?
Citera
2026-01-08, 18:37
Medlem
Säkert en fattig pensionär, hon undra hon skulle göra för att få mat och hon visste att kriminella får bra mat. Om jag dricker vodka och äter chips är harmlöst då kommer polisen ta mig till häktet så jag kan föda mig själv.
Citera
2026-01-08, 18:48
Medlem
Säkert Ann-Margret. En 75-årig kvinna som brukar handlar där hos Coop, när hon inte svamlar runt i kvarteret, eller hänger nere på sunkpuben Humlan
Citera
2026-01-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Säkert en fattig pensionär, hon undra hon skulle göra för att få mat och hon visste att kriminella får bra mat. Om jag dricker vodka och äter chips är harmlöst då kommer polisen ta mig till häktet så jag kan föda mig själv.

Om man ertappas full på stan, så får man 4 timmars LOB på en galonmadrass. Ingen mat.
Citera
2026-01-08, 19:47
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om man ertappas full på stan, så får man 4 timmars LOB på en galonmadrass. Ingen mat.

Been there...?
Citera
2026-01-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Aha jag trodde hon snodde detta. Då missförstodd jag. Inte säkert hon vet hur det funkar, hon kanske tänker alla som polisen tar får mat. Jobbigt läge i så fall.
Citera
2026-01-08, 21:35
Medlem
Ektomorfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/januari/8/08-januari-17.41-valdhot-mot-tjansteman-helsingborg/

Vem är kvinnan?

Orka bry sig om att outa en nästan 70 årig alkiskärring som förmodligen bor i soc-lägenhet, vem orkar ens bry sig om hennes identitet? Polisen fick tag i henne iallafall.
Citera
2026-01-08, 21:51
Medlem
Ratads avatar
Låter som ett fall av frontallobsdemens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in