2026-01-08, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Noll såklart. Jag hade aldrig ställt mig framför bilen och filmat med en mobilkamera. Jag hade fokuserat på att ta mig undan.

Jag kan inte fortsätta den här diskussionen utan att gå off topic, så jag avbryter här.

Men då vet jag.
Citera
2026-01-08, 18:47
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Bra

Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jag kan inte fortsätta den här diskussionen utan att gå off topic, så jag avbryter här.

Men då vet jag.
Citera
2026-01-08, 18:48
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Men om "clownen" blivit påkörd, hade han då kunnat skjuta tillbaka?

Förstår du vad jag menar?

För att skjuta tillbaka måste ICE-clownen först ha blivit beskjuten, vilket han inte blev.
Ja, om ICE-snöflingan blivit påkörd av kvinnan så hade det varit rätt att skjuta henne.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej?

Menar du att jag får skjuta alla som potentiellt hade kunnat köra på mig, om jag hade ställt mig framför deras bil?

Det här svävar iväg mot en annan diskussion än ämnet. Jag väljer att avbryta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det är overkligt och svårt att ta in hur många amerikaner som försvarar detta. I vilket annat demokratiskt land som helst hade det blivit enhällig kritik och upprorsstämning. USA börjar verkligen allt mer bli en slags fascistdiktatur i praktiken.

Det här hade aldrig hänt i Sverige, hade man försökt köra på en polis så hade polisen tyckt att det vore kränkande att skjuta föraren!
Citera
2026-01-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.reddit.com/r/Asmongold/comments/1q7dbf0/here_is_a_better_angle_of_the_offer_getting/
Jaha, du. Du hamnar härmed i högen "lättlurade får". Helt otroligt att ni verkar vara samma personer som i årtionden tjatat om att ni "tänker själva" och "drar egna slutsatser".

Den filmen spelas upp fortare för att det ska se ut som att han blir påkörd.
Citera
2026-01-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Så du är helt ok med att EU skjuter svenska medborgare som protesterar mot EU?
Absolut. Jag är ok med allt våld från alla. Det är det samhälle jag vill leva i. Om nån t ex sätter sig på ett universitetsområde och försöker starta debatter med folk, då tycker jag att de ska skjutas. Försäkringskassepersonal som inte fattar rätt beslut, enligt mig. Skjutas. Självklart ska EU ha rätt att skjuta folk som protesterar. Alla ska få skjuta alla.
Citera
2026-01-08, 18:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men snälla sluta försvara detta. Det finns inga ursäkter för ice polisens agerande. Hon utgjorde inget hot. Hon vände bilen och svängde den bort från polisen, den rörde sig extremt långsamt. Han hade dessutom redan klivit ur vägen för ens teoretisk fara när han sköt henne.

Detta handlar om en antagligen politiskt motiverad låtsaspolis som var extremt ivrig att skjuta, och missbruka sin makt. Det spelar ingen roll om hon hade demonstrerat utan lov eller försökte köra iväg, det ska ingen mördas för i ett demokratiskt land. Han agerade som att han representerar en diktatur där man avrättar oliktänkande. Kommer han undan utan straff så är det ovärdigt ett demokratiskt land.

Det där stämmer ju inte alls. Hon väljer att köra på efter att ha blivit tillsagd av polisen att stanna och trots att det står en person framför henne, som hon träffar med bilen.

Hon gör tre fel:
1) Hon är på plats och stör ICE-agenternas myndighetsutövning. Enligt vittnesuppgifter har hon varit drivande i detta.
2) Hon vägrar att lyda order från ICE-agenterna.
3) Hon väljer att riskera livet på minst en agent genom sin vansinnesfärd. Detta oavsett om hon medvetet velat döda agenten eller ej.

Om polisen hade dött hade hon blivit åtalad för mord, även i Sverige:
"Likgiltighetsuppsåt är den lägsta formen av uppsåt inom svensk straffrätt, där gärningsmannen är medveten om en betydande risk för att en viss skadlig effekt ska inträffa till följd av hens handling, men ändå väljer att genomföra handlingen och är likgiltig inför risken att effekten inträffar, istället för att avstå från handlingen."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Vad har det med saken att göra? De borde tillkallat RIKTIG polis som kunde styrt upp det.
Men riktig polis åker inte ut om ICE blir hotade. Inte i demokraternas stater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Absolut. Jag är ok med allt våld från alla. Det är det samhälle jag vill leva i. Om nån t ex sätter sig på ett universitetsområde och försöker starta debatter med folk, då tycker jag att de ska skjutas. Försäkringskassepersonal som inte fattar rätt beslut, enligt mig. Skjutas. Självklart ska EU ha rätt att skjuta folk som protesterar. Alla ska få skjuta alla.
Jaha, då är vi säkert överens
Citera
2026-01-08, 18:51
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ursprungligen postat av Bobbyboi
"Trampar gasen i botten"??? Har du sett videon? Om hon "trampade gasen i botten" så kan bilen bara gått på en burk...

Men hon (eller hen) synes ju inte ha "trampat gasen i botten" som du påstår. Vidare försökte hon väl om något köra förbi "ICE-agenten", inte på honom.

Jag har förvisso föga sympati för "proffs" demonstranter, men tycker ändå inte att företrädare för en förment rättsstat skall tillåtas att summariskt avrätta sådana. Personligen skulle jag inte bli ledsen om samtliga landsförrädare som tillber den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig skulle "råka" trilla ut genom fönster på hög höjd, men jag tycker likförbannat inte att företrädare för en rättsstat, med dess våldsmonopol, skall summariskt avrätta dem, förstår du?
Ditt svammel om Ryssland är gravt off topic men vad du bör fråga dig är varför du anser att hon skulle ha rätt att lämna platsen om ordningsmakten beordrar henne att kliva ur fordonet?

Det här blir lite gnäll under några dagar och vansinnesvänstern kommer att försöka helgonförklara henne precis som de gjorde med Fentanyl-Floyd. Däremot kommer detta att leda till att den här typen av domestic terrorism minskar. Vita liberala medelklasskvinnor är förvisso galna men de är också trygga med att de kommer att kunna leva ut sin galenskap säkert eftersom de är vana vid att skyddas av media och staten. Nu är så inte längre fallet och då kommer många att omvärdera ifall det är värt att bli skjuten för några likes på Bluesky? Vi har ju sett att andra kravaller av den typ som var vardagsmat under Trumps första mandatperiod helt uteblivit den här gången. Man vet att det numera har ett pris att kaosa. Det kommer de här samhällssabotörerna också att lära sig av detta.

Slutet gott, allting gott.
Citera
2026-01-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Tänk, en 37-årig 3-barnmamma utan eget ansvar för sina egna handlingar. Hon söker konfrontation i timmar och försätter sig i en farlig situation. Men när nåt händer har hon inget ansvar. 37 år gammal, utan eget ansvar. Fantastiskt.

Hon fick betala med sitt liv, hur mycket mer ansvar än så kräver du att hon ska ta? Ska hon ta ansvar från graven?

Det är precis den här typen av hatisk och avhumaniserande retorik, den har blivit mainstream och kommer från högsta ort i USA, som ledde till att hon blev skjuten. Gärningsmannen var en man som du som bar på ett inneboende hat mot upplevt liberala kvinnor. Jag tror knappast han var rädd för gosedjuren hon hade i bilen. Eller för en bil som inte höll på att köra på honom. Han ville bara demonstrera sin makt och hävdar nu att hon var farlig, fast hon inte var det. Det var mannen som sköt som var farlig.

Hon deltog i någon form av protest mot utvisningar förstår jag det som? Det betyder inte att hennes liv saknar värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in