2026-01-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det ser man enkelt i den här videon: https://x.com/libsoftiktok/status/2008982620663902315

Det styrks även av att ICE-agenten vårdades på sjukhus efteråt för sina skador.
Tycker du att man ser det enkelt? Jag ser en potatis-film men ingen som blir påkörd.

"Vårdad"
Citera
Medlem
Madagascars avatar
I den här filmen syns hur skytten först är bakom Renees bil. Sedan ställer han sig framför den. Renee backar. Lägger om hjulen för att köra förbi honom. Sedan skjuter han henne till döds.

https://www.reddit.com/r/law/comments/1q6p4uv/the_minneapolis_woman_who_was_shot_in_the_face/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Fortfarande övervåld
Fortfarande inget eget ansvar för den 37-åringa kvinnan som sökte konfrontation i timmar med ICE.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Om kvinna hade kört på ICE-clownen så hade det varit rätt att skjuta henne.
Men alla som inte är blinda kan se på videobevisen att hon körde inte på ICE-clownen.

Men om "clownen" blivit påkörd, hade han då kunnat skjuta tillbaka?

Förstår du vad jag menar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Absolut. För ICE-clownen har ju ingen rätt att som offentliganställd få utföra sina arbetsuppgifter utan att trakasseras av kvinnan. ICE-clownen har inga rättigheter alls utan ska bara tåla vilken skit-behandling som helst. Nedsättande ord, blockering av fordon, kastande av saker på clownen - allt är tillåtet. Själv tycker jag att det är ok att våldta svenska socialsekreterare som fattar beslut om omhändertagande av barn enligt svensk lag. Är du med?
Så du är helt ok med att EU skjuter svenska medborgare som protesterar mot EU?
Citera
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Noll såklart. Jag hade aldrig ställt mig framför bilen och filmat med en mobilkamera. Jag hade fokuserat på att ta mig undan.

Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Hur mycket våld hade du använt?
Citera
2026-01-08, 18:45
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Absolut. För ICE-clownen har ju ingen rätt att som offentliganställd få utföra sina arbetsuppgifter utan att trakasseras av kvinnan. ICE-clownen har inga rättigheter alls utan ska bara tåla vilken skit-behandling som helst. Nedsättande ord, blockering av fordon, kastande av saker på clownen - allt är tillåtet. Själv tycker jag att det är ok att våldta svenska socialsekreterare som fattar beslut om omhändertagande av barn enligt svensk lag. Är du med?

ICE-clownerna är kanske lika stora snöflingor som woke-vänstern.
Då förstår jag verkligen det här mordet från snöflingans synsätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Trump säger som vanligt olika saker hela tiden.
Jag tror att han innerst inne vet att det var fel att skjuta kvinnan, men han vet att då skulle hans anhängare som hittills har försvarat avrättningen bli lite arga. Imorgon kommer Trump säga att det var rätt att skjuta kvinnan.

Det är overkligt och svårt att ta in hur många amerikaner som försvarar detta. I vilket annat demokratiskt land som helst hade det blivit enhällig kritik och upprorsstämning. USA börjar verkligen allt mer bli en slags fascistdiktatur i praktiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Men om "clownen" blivit påkörd, hade han då kunnat skjuta tillbaka?

Förstår du vad jag menar?
Nej?

Menar du att jag får skjuta alla som potentiellt hade kunnat köra på mig, om jag hade ställt mig framför deras bil?
Citera
Medlem
okok1s avatar
.
Senast redigerad av okok1 2026-01-08 kl. 19:05.
Citera
2026-01-08, 18:46
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Vad har det med saken att göra? De borde tillkallat RIKTIG polis som kunde styrt upp det.

Citat:
Fortfarande inget eget ansvar för den 37-åringa kvinnan som sökte konfrontation i timmar med ICE.
Citera
2026-01-08, 18:46
Medlem
Kommer vänster gå lös och plundra alla butiker igen som hämnd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in