2026-01-08, 17:58
Medlem
Drograttfylla i Sverige är helt efterblivet, du kan åka tid om ett blodprov visar att du har minsta spår, kan vara att du tagit nåt flera dagar tidigare. En stor del av befolkningen är bara ett blodprov bort från att bli av med körkortet.
Citera
2026-01-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag skrev fel. Menade såklart 28 dec.

Tio dagar är ju oceaner av tid när det handlar om två skitenkla tester. När det rör sig om en riksdagsledamot som dessutom sitter i justitieutskottet borde fallet vara prioriterat. Det är väl bara att ringa in nån labbrock som analyserar dessa tester på en kvart?

Om världen var så enkelt, vad jag förstått när folkbildningen genom Veckans brott gick var att man skickade till Linköping och deras Lab på NFC, tror att göra detta test skulle kosta skjortan och ringa in en som jobbar för under röda dagar
Citera
2026-01-08, 18:00
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncensoredwords
Alla snöar in på att rattfyllan är alkohol, kan det inte vara misstänkt drograttfylla ?

Om det är en DROGRATTFYLLA och inte en RATTFYLLA så får Aftonhoran pudla ordentligt.

Dom skriver nämligen rattfylla/alkohol i sin artikel.

Och den ligger uppe än och klockan är 18.01 torsdag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0RGml/katja-nyberg-fast-for-rattfylla
Senast redigerad av ziracorn 2026-01-08 kl. 18:02.
Citera
2026-01-08, 18:01
Medlem
Public Enemys avatar
Blir man visiterad av polisen när man utför alkoholtester i trafiken?
Jag har aldrig blivit det i alla fall.
Det måste funnits något annat skäl till visitationen, tex att hon betett sig som en påtänd knarkare.
Citera
2026-01-08, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncensoredwords
Alla snöar in på att rattfyllan är alkohol, kan det inte vara misstänkt drograttfylla ?

Hon är misstänkt för grov rattfylleri, det finns inte när det gäller droger då det inte finns någon laglig gräns.
Citera
2026-01-08, 18:04
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Jävla gnällande på dig..
Det var minst två källor som sade åt Åkesson att mc snubben var bjuden.
Han bjöds dit av Karlssons ex och mc snubben har själv varit aktiv i SD här i Skåne.

Åkesson fick info av Mattias Karlsson samt av partistyrelsen och även SÄPO upplyste han om saken (källa Expressen samt Åkesson själv i morgon soffan dagen efter avslöjandet kom).

Mc snubben har sedan dess självmant lämnat alla SD uppdrag han hade i kommunen.

Vill du fortsätta tjafsa kan vi ta det via pm.

Nu rör det Åkesson s förmåga att attrahera kriminella kvinnor till partiet och varför dessa får såna viktiga funktioner trots de är rå kriminella.

Det som jag känner som extra intressant jag veta vilka beslut med den här kvinnan har varit med om att ta för de måste man ju riva upp direkt för hon är ju direkt olämplig till precis allting.

Men jag hoppas också som någon annan skrev i tråden att den här kvinnan sitter kvar och fortsätter och tjafsa om har oskyldig hon är trots de hittade två gram Cola på henne.

Jag tror faktiskt inte att Åkesson eller partistyrelsen är så pass vettiga att de vågar kasta ut henne förmodligen sitta hon på en massa information om partiet.

Det är vi alla borde fråga oss är hur lyckas SD då till sig så pass mycket skit och varför verkar de alla hela tiden komma undan?

SD knarkar.
C är pedofiler.
S är bedragare, lurar äldre samt nyttjar svartjobbare.
M och Kd är korrupta lögnare.
Mp är allvarligt psykiskt sjuka å borde spärras in.
L har snart gjort slut på sig själva. Tack för det.
V är judehatare av rang.

Förtjänar vi inte bättre än detta patrask?
Att Katja-polis kör full å drar i sig ladd gör varken till eller ifrån…
Citera
Medlem
Skitsamma vad hon gör på fritiden...
Hon försöker genom sitt politiska engagemang göra Sweden great again
och det är tamejfan det enda som har betydelse.
Citera
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
SD:s presschef Oskar Cavalli-Björkman kommenterar uppgifterna:

”De här uppgifterna är naturligtvis mycket allvarliga. Vi kommer att följa detta noga. I nuläget får vi hänvisa till utredningen och avvakta med ytterligare kommentarer”, skriver han till SVT.

Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Det måste funnits något annat skäl till visitationen, tex att hon betett sig som en påtänd knarkare.
Ja om man blåser positivt och behöver följa med för blodprov.
Citera
2026-01-08, 18:05
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hon greps 28 dec så väldigt konstigt att man inte vet om hon var full och om påsen innehåller ladd. Det är ju skitenkla tester som inte tar någon tid alls. Säger mycket om vår värdelösa polismyndighet i landet.
Polisen vet självklart, åtminstone vad gäller alkoholen, men innehållet i pågående förundersökningar är inte offentlig information. Sen så jobbar ju polis/åklagare/laboratorium med än mängd olika fall samtidigt och har mycket att göra så att det tar nån vecka att få fram om ett pulver är kokain är väl inte orimligt.
Citera
2026-01-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy

Ja, om du ska följa med in på polisstationen och blir gripen så visiteras för se om du har vapen på dig och andra olagligheter.
Citera
2026-01-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Ojdå, lite ladd, inget märkvärdigt men att köra bil när man har druckit är oförlåtligt.
Lite ladd? SD hävdar ju att man står upp mot den organiserade brottsligheten? Detta vänder ju på det hela då man stödjer organiserad brottslighet ju (samt utsätter andra för fara).

Nu säger jag inte att Sveriges narkotikapolitik inte är totalt misslyckad och skriker efter en reform(det gör den kommer alla ärliga och pålästa säga), men går man till val på att vara "emot kriminalitet" så framstår man som en stor hycklare vid en sådan här incident. Men det är verkligen inget nytt, SD verkar vara överrepresenterade när det gäller diverse brott - är det projicering månntro när man hävdar att invandrare är kriminella?
Senast redigerad av EpicUsername 2026-01-08 kl. 18:08.
Citera
2026-01-08, 18:07
Medlem
Katja kan ha kissat positivt för drograttfylla. Kan ju både ha puffat en spliff eller snortat näsgodis. Tror inte hon tubat tändargas eller boffat lim, är lite för gammal för det. Kan också ha knaprat Benso, blev lite dåsig vid ratten och sänkte en kronhjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in