2026-01-08, 16:58
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Rånarluva, jeans och T-shirt med ett vapen i handen.

Get out of your fucking car!
https://www.youtube.com/watch?v=mS3caI3di8c

Det är inga rånarluvor, jeans och t-shirt här inte. Ifall du misstar dom som något annat än vad dom är så är antingen är du så politiskt indoktrinerad så du inte kan se verkligheten eller så medvetet ljuger du.

Här så ser man klart och tydligt att dom har uniformer på sig, synligt identifierar sig om vilka dom är.

Hur hade du själv behandlat situationen ifall du satt bakom ratten och dessa killar som har klara identifieringar på sig på en gata där det händer saker samt protester kommer upp mot dig? Skulle du också trampa gasen i botten?
Citera
2026-01-08, 16:59
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Jag ger upp. Folk är så äckliga. Uppmana till beskjutning av offentliganställda. Du gillar väl när MENA-iter förföljer socialsekreterare i Sverige också? Så otroligt äckligt.
Var nånstans var den där tjejen Mena eller kriminell? ice är inget annat än vad Hitlers dödspatruller var.
Citera
2026-01-08, 16:59
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Efter detta inlägg borde vi stänga tråden. Välformulerat och nyanserat.

Citat:
Ursprungligen postat av Punggung
Om man kollar på det lite objektivt, så verkar det vara ett sånt där svårt avgörande som poliser ställs inför ibland. Kvinnan backar åt vänster ╮ och kör sedan framåt till höger ╭ . Precis när hon avslutat backningen kommer en av ICE-agenterna genom backningen in i bilens framåtriktning. Hon påbörjar då sin högersväng, vilket man kan se på hjulens och på bilens fortsatta rörelses riktning, men för agenten bör den varit nästan omöjlig att särskilja från att hon körde rakt mot honom. Han drar då sitt vapen och skjuter ett skott, tar steg åt sidan så han definitivt inte är i fara, och fortsätter skjuta tills kvinnan är död.

Sen kan jag fortsätta med resonemang om ifall det var rätt att skjuta och om verkanseld bör vara förstahandsvalet i såna situationer, jag kan dra upp att motorn inte varvas kraftigt utan långsamt gasar från stillastående, att föraren vägrar följa order, att agenten uppenbart inte är instängd utan kan kliva åt sidan, samt den extremt korta reaktionstiden. Men allt det här skulle i USA:s rättssystem väga över mot att föraren borde ha hållit huvudet kallt och inte tagit några risker, medan agenterna får ta risker som en del av sitt jobb och inte behöver ta hänsyn till om de själva orsakar upptrappningen.

Sen är det beklämmande att se hur många skadeglada och dehumaniserande röster som försöker överrösta varandra i att ropa efter mer av detta. Ni som inte vill ha det får faktiskt ta lite ansvar och själva säga ifrån mot blodtörsten. Jag tror inte att ni alla vill se en ny världsordning byggd enbart på den starkes rätt, utan att det fortsatt ska finnas en rättsstat där argument om rimlighet och rättvisa vägs mot varandra, men då får man faktiskt visa det också. Det räcker inte att bara själv inte ägna sig åt såna beteenden.
Citera
2026-01-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched

Det är inga rånarluvor, jeans och t-shirt här inte. Ifall du misstar dom som något annat än vad dom är så är antingen är du så politiskt indoktrinerad så du inte kan se verkligheten eller så medvetet ljuger du.

Här så ser man klart och tydligt att dom har uniformer på sig, synligt identifierar sig om vilka dom är.

Hur hade du själv behandlat situationen ifall du satt bakom ratten och dessa killar kommer upp mot dig? Skulle du också trampa gasen i botten?

Han är snabb med sin balaklava efter skjuningen! Tur att video är ute med ansiktet!
Citera
2026-01-08, 17:02
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Och då är vi ju där igen, försökte hon verkligen medvetet att köra på ICE-agenten? Av allt att döma gjorde hon inte det. Idioten ställde sig däremot medvetet framför bilen.
Men blir det där inte något som hamnar i den politiska kategori man tillhör i?

Alltså, är du röd: Han hoppade ut.
Om du är konservativ: Hon försökte köra ner han.

Personligen vill jag bara säga att det är ganska sjukt att de säger att människor som bara tagit sig till ett ställe har lagen på sin sida. Det är för mig invasion. Definitionen av invasion.

Tråkigt när folk dör i vilket fall som helst.
Citera
2026-01-08, 17:02
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piiluu
Han är snabb med sin balaklava efter skjuningen! Tur att video är ute med ansiktet!

ICE-agenterna gjorde vad dom blev tvungna att göra. Typiskt case av "Fuck around and find out".
Citera
2026-01-08, 17:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Vad är det för klåpare som jobbar i ICE!

Vilka inkompetenta nollor!

Här är två videor som tydligt visar på modus FAFO.
ICE-agenten blev påkörd på benet och medsläpad en kort bit. Skottet i vindrutan på förarsidan visar att ICE-agenten befann sig framför bilen.

Video 1 med flera vinklar
https://www.facebook.com/share/v/1G2g93Xavv/

Video 2
https://www.facebook.com/share/r/1ZJ3Lct5jj/

Samt Wolfie's take
https://www.facebook.com/share/r/1APC2LMija/

När är det egentligen inte okej att försvara sig?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2026-01-08 kl. 17:14.
Citera
2026-01-08, 17:04
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Rånarluva, jeans och T-shirt med ett vapen i handen.

Get out of your fucking car!
Nu är du här och härjar igen. Hon visste EXAKT vart hon befann sig och vilka de var. Hon var ju där just enbart för att förstöra deras myndighetsutövande. Det är som om du skulle gå in på arbetsförmedlingen och tro att personalen där inne i själva verket är random förortsgangsters. Det faller direkt på sin egen orimlighet.
Citera
2026-01-08, 17:05
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Hur hade du själv behandlat situationen ifall du satt bakom ratten och dessa killar som har klara identifieringar på sig på en gata där det händer saker samt protester kommer upp mot dig? Skulle du också trampa gasen i botten?

Det finns ICE-agenter som går klädda som jag beskrev.

Helt oväsentligt hur jag skulle reagera, jag vet faktiskt inte.
Citera
2026-01-08, 17:05
Medlem
Citat:
ICE-agenterna gjorde vad dom blev tvungna att göra. Typiskt case av "Fuck around and find out".

Livstidsfängelse för mord! I guess it is wort it.
Citera
2026-01-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det här är knappast uppgifter som talar till mannens fördel. Om många andra incidenter inte slutat med att någon har skjutits, varför gör den här det? Om han råkar ut för en liknande situation, kan det ha påverkat honom att provocera fram något och söka hämnd?

Kan vara ett hämndmotiv, ett annat alternativ att han var rädd pga tidigare blivit påkörd (?) av anti-ICE aktivister och agerade ologiskt. Men, med tanke på att han tidigare blivit drabbad borde han undvikt att ställa sig framför SUV:en.

I det här fallet verkar Good varit den drivande i aktionen mot ICE, enligt ett vittne på plats, videoklipp i länken:

Citat:
Post@chiIIum

WITNESS to deadly I.C.E. Incident: “She was the main car leading the protest.”

“She was very successful in what she was set to do.”

So it looked like she was impeding federal officers?

“Definitely, yeah. That was her goal.”
https://x.com/chiIIum/status/2009021063963791813
Citera
2026-01-08, 17:08
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Det finns ICE-agenter som går klädda som jag beskrev.

Helt oväsentligt hur jag skulle reagera, jag vet faktiskt inte.

Jaha, och? Har dom på sig civila kläder i det här fallet? Nej - det har dom inte. Och börja prata civila kläder på ICE är att flytta målet, men ICE agenter när dom är civil klädda brukar identifiera sig på något sätt ifall dom inte är undercover.

Och du hade reagerat som vilken vanliga dödlig människa som helst - blir du stoppad av polisen - oavsett det är militär-polis, säpo eller vanliga polisen så stannar du och samarbetar. Inte fan börjar du tjafsa med snuten och börjar gasa på, då åker du dit - eller som i USA, du blir skjuten. Inte första gången det händer, inte andra gången heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in