2026-01-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Läste att det redan varit 2 fall i minnesota med "privat personer" (läs Betalda kommunister) som kört på ICE agenter... Hoppas de klassar detta fall som terrorism å tar hennes frus pengar också. de båda var med på det.
Det är ju det som är faran när sånt här händer och blir viralt, det finns alltid en och annan dåre som blir inspirerad och vill göra likadant. Och inte alls säkert med att de nöjer sig med bara ICE agenter heller.
Citera
2026-01-08, 15:13
Medlem
groovesnuss avatar
Så, amerikanska folket röstade fram en fascist och nu har dom (trumvirvel) fascism på sina gator.

Den såg man ju aldrig komma.
Citera
2026-01-08, 15:14
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
"Trampar gasen i botten"??? Har du sett videon? Om hon "trampade gasen i botten" så kan bilen bara gått på en burk...
Jag har sett videon, ja. Både i normal hastighet och i slow motion. Kvinnan börjar med att backa för att sedan dänga i drive och svänga höger, rakt mot ICE-agenten som står framför henne. Att göra det i en stor SUV är assault with a deadly weapon och motiverar att hon raskt oskadliggörs.

Det här ligger enbart på kvinnan. Hade hon dessutom inte - vilket kommer fram nu - åkt runt för att störa ICE i deras yrkesutövning utan stannat hemma hos sina barn i Colorado hade hon levt idag. Låt detta bli en läxa för andra. Ställer du dig emellan lagen och dess utövande kan det hända att du kommer hem i en kista.
Senast redigerad av Galejan 2026-01-08 kl. 15:17.
Citera
2026-01-08, 15:14
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Varför skulle responsen vara exakt likadan när det handlar om två helt olika händelser? Du ser ser inga skillnader eller, allt är bara barnsligt förenklat till höger/vänster-skalan? Det är ju DU som ivrigt försöker klistra ideologiska stämplar både på händelser och personer.

Du missförstår, eller väljer att missförstå. I fallet med de två skjutna agenterna borde reaktionen, i en humanistisk värld -vara med avsky och tydligare fördömande. Det handlar om två anställda som stod och gjorde sitt jobb och som blev mördade till följd av det.

I en ideologisk kamp får fallet med Renee större uppmärksamhet, trots att hon gör ett medvetet val och kör sin bil mot polisen. Det är därför jag säger att ideologi är skillnaden. När jag “klistrar” ideologiska stämplar är det för att illustrera varför reaktionsmönstret ser ut som det gör.

Att jag placerar det på en vänster/höger -skala är jag medveten om är en förenkling. Den är på ett plan fel, men samtidigt användbar som en grov modell för att beskriva vem det sympatiseras med.

Slår sällan fel.
Citera
2026-01-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Hon ska inte köra någonstans utan följa de ensvisningar hon får av polis, kunde likväl ha blivit så att en polisman blivit överkörd och dödad av hennes beteende.
"An eyewitness told MPR News that ICE agents gave conflicting orders to a driver in south Minneapolis on Wednesday, with one agent ordering her to drive away from the scene where an ICE vehicle was stuck in a snowbank while another yelled for her to get out of her car as he reached for the door handle."
https://www.mprnews.org/story/2026/01/07/shooting-south-minneapolis-ice-agents-federal-operation

Låter typiskt för amerikanska poliser och för hur det går till när folk dödas.
Citera
2026-01-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
"Renee Nicole Good bodde bara några kvarter från platsen där hon sköts i sin bil av en ICE-agent, när hon försökte köra från platsen."
https://www.dn.se/varlden/37-ariga-renee-nicole-good-skots-till-dods-av-ice/

Måste vart världens långsammaste bil om det tog 6 timmar att resa "några kvarter". Den där ICE agenten skulle hunnit krypa undan...
Missouriplåtar på bilen.
Citera
2026-01-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Vad har du för storlek på din offerkofta vännen? tror den stramar åt blodflödet till hjärnan på dig.

Man ser tydligt att han behöver hoppa åt sidan för att inte bli påkörd, hennes tanke må mycket väl vara att hon enbart vill därifrån, men allt dom ser är att hon vänder däcken och gasar emot en av "agenterna". Hon får fortfarande skylla sig själv, och jag tycker inte ett dugg synd om henne, nästa person som hamnar i detta läge kan kanske lära sig att lyssna och inte vara en jävla 50 årig trotsig unge.

Men du och din offerkofta kanske inte gillar att man har eget ansvar, det är väl lättare att skylla alla dina misslyckanden på andra och då får man en sån skev världsbild som du har. stackare.

Så hon får skylla sig själv? Nej hon kör inte på honom, varför ljuger du?

Personligen hoppas jag att detta leder till fri jakt på dessa ICE-scimpanser.
Citera
2026-01-08, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag har sett videon, ja. Både i normal hastighet och i slow motion. Kvinnan börjar med att backa för att sedan dänga i drive och svänga höger, rakt mot ICE-agenten som står framför henne. Att göra det i en stor SUV är assault with a deadly weapon och motiverar att hon raskt oskadliggörs.

Det här ligger enbart på kvinnan. Hade hon dessutom inte - vilket kommer fram nu - åkt runt för att störa ICE i deras yrkesutövning utan stannat hemma hos sina barn i Colorado hade hon levt idag. Låt detta bli en läxa för andra. Ställer du dig emellan lagen och dess utövande kan det hända att du kommer hem i en kista.

"Svänga höger, rakt mot ICE-agenten som står framför henne"

Ok, bro
Citera
2026-01-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Missouriplåtar på bilen.
Oavsett bodde hon ju några kvarter därifrån.
Citera
2026-01-08, 15:24
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D213
"Svänga höger, rakt mot ICE-agenten som står framför henne"

Ok, bro
Jag har som sagt själv sett filmen upprepade gånger. Faktum är att hon började med att backa för att sedan sikta med bilen. Dina TDS-skygglappar verkar sitta i vägen för din förmåga att tolka rörlig bild. Det är övertydligt att hon försöker slå sig fri genom att köra över mannen som blockerar hennes väg. Hon borde i det läget tänkt på sina barn istället för att låta hatet och ilskan styra. Därför gick det såhär.
Citera
2026-01-08, 15:26
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PunkRockLooser
Så hon får skylla sig själv? Nej hon kör inte på honom, varför ljuger du?

Personligen hoppas jag att detta leder till fri jakt på dessa ICE-scimpanser.
Ja, det är märkligt att inte fler Ice:are skjuts ihjäl av lokalbefolkningen. De borde ta deras anhöriga också. Ett första steg är ju att hänga ut folk som tillhör Ice
Citera
2026-01-08, 15:29
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag har som sagt själv sett filmen upprepade gånger. Faktum är att hon började med att backa för att sedan sikta med bilen. Dina TDS-skygglappar verkar sitta i vägen för din förmåga att tolka rörlig bild. Det är övertydligt att hon försöker slå sig fri genom att köra över mannen som blockerar hennes väg. Hon borde i det läget tänkt på sina barn istället för att låta hatet och ilskan styra. Därför gick det såhär.

Då kan du ju börja ställa dig framför bilar med din bössa och skjuta bilister som försöker fly undan dig. Du har rätten på din sida kioskmongo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in