2026-01-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Om Aftonbladet skriver att polisen hittade en påse som de misstänker innehåller kokain, är det då samma sak som att Aftonbladet skriver att det är kokain i påsen? Förstår du skillnaden mellan ett misstänkt innehåll och ett fastställt faktum? Gick du i livets efterblivna hårda skola?

Jag förstår skillnaden, den genomsnittlige Aftonbladetläsaren gör det inte. Du förstår dock inte innebörden av att skriva som Aftonbladet gör, eller vill sannolikt inte...

När Expressen och Omni skriver om kokainet hänvisar de till Aftonbladet, så det är Aftonbladet som påstår att det är 'kokain'...sedan varifrån de fått denna uppgift är högst egalt då det är Aftonbladet vi har att göra med som skriver om 'fienden'.

Det ska bli intressant att se var detta slutar dock...det borde ju finnas resultat från NFC, eller vem det nu är som utför analysen, vid det här laget.
Citera
2026-01-08, 14:25
Medlem
Kollade precis på hennes bil och den hade då inga spår av någon viltolycka.
Citera
2026-01-08, 14:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Ja det är "försök till ringa narkotikabrott".

Det var tidöregeringen som införde det.

Som sagt - Sverige har de hårdaste och konstigaste lagarna när det kommer till droger i hela världen. Hål i huvudet.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Ja, mycket märkligt.

Man blåser väl på plats för att sedan vid polisstation ta blodprov om blåstestet visar utslag. Detta är vad jag har för mig sker men jag kan ha fel.

Låter som om hon blåste att hon visade på alkoholpåverkan, hon nekade för att sedan åka till station för att ta blodprov (kanske i förhoppning att nyktra till under tiden). De är väl sällan man åker till polisstation för en viltolycka? Kan ha fel.

Kan va så att hon körde full ( eller bakfull) ner i diket, sedan skyller på att hon väjde för vilt för de är något som är svårt att kontrollera. Blåser positivt, nekar brott på plats iförhoppning att nyktra till under tiden till polisstation o blodprov.

Är man 100% oskyldig så är "känner inte igen mig i den bilden" ett i mitt tycke rätt märkligt svar. Hon väntar väl på analyssvaren o hoppas på det bästa, där av de märkliga svaret.

Bara min gissning.

Blåstestet är inte 100%ligt eftersom det kan visa fel ibland, särskilt om man har gaser i magen eller om man använt munskölj. I de fallen så tar man ett blodprov för att fastställa alkoholnivån, och vid detta prov låg hon under gränsen.

Pulvret måste ju inte vara narkotika. Det gav inget resultat på snabbtest så det har skickats in för provtagning.
Citera
Medlem
Ännu en gång visar SD varför de är partiet med flest brottslingar. Vilka råttor.
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Detta belyser Sveriges havererade narkotikapolitik som alla låtsas stödja, men sen bakom ridån totalt skiter i!

Det dras alltså julstreck under julledigheten bland våra högst uppsatta politiker, det hittas laddrester inne på riksdagens toalett, när ska vi alla vakna upp och inse att det är galenskap att ha kvar gamla narkotikalagar från tidigt 80-tal och poliser som aktivt begår övergrepp på uppåt 40 000 medborgare per år i form av att dra urin/blod.

Legalisera allt och det nu, då försvinner dessutom gängen till påsk då 99% av deras inkomster kommer försvinna!

Utöver detta så är det problematiskt att detta får sådant medialt utrymme, detta är enligt mig ett skitprat och våran vice statsminister har torskat för grovt förtal i samband med att hon försökte lura av en fastighet från en äldre och dement man, intressant hur media prioriterar och kräver avgång från ett visst politiskt parti...
Det är nu Åkesson säger att man ska skärpa straffen för narkotikabrott.
Citera
2026-01-08, 14:27
Medlem
SD-kvinnan är tidigare polis och sitter i riksdagens justitieutskott och filar på lagstiftningen.
Finns det inget stopp i SD för allt patrask. Hon bör avgå med omedelbar verkan.
Citera
Medlem
det är ändå mycket märkligt att hon nekar i detta läge.

antingen är hon helt dum i huvudet eller så vet hon att hon inte har gjort något fel.

det finns ju bara dessa två alternativ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Låt mig ge dig ytterligare en chans att citera där Aftonbladet påstår att det ÄR kokain i påsen.

polisen hittade påse med ""misstänkt"" kokain...

Aftonblaskan påstår inte att det är kokain, de skriver bara misstänker.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Jag förstår skillnaden, den genomsnittlige Aftonbladetläsaren gör det inte. Du förstår dock inte innebörden av att skriva som Aftonbladet gör, eller vill sannolikt inte...

När Expressen och Omni skriver om kokainet hänvisar de till Aftonbladet, så det är Aftonbladet som påstår att det är 'kokain'...sedan varifrån de fått denna uppgift är högst egalt då det är Aftonbladet vi har att göra med som skriver om 'fienden'.

Det ska bli intressant att se var detta slutar dock...det borde ju finnas resultat från NFC, eller vem det nu är som utför analysen, vid det här laget.
Det är ett fräckt försök att bortförklara din bristande läsförmåga. Även om jag köper det du skriver, varför skulle det vara Aftonbladets fel att citera vad Polisen misstänker? Ska Aftonbladet anpassa sitt språk till person som inte kan läsa, t.ex. dig? Gå och odla potatis istället.
Citera
Medlem
Haha tagen med handen i syltburken men hon känner inte igen uppgifterna enligt henne själv.
"Det är därför med stor förvåning som jag tar del av det som nu skrivs om mig och den här händelsen".
Hon minns alltså inte ens att polisen beslagtog en påse med misstänkt narkotika i?
Hur full var hon?
Citera
2026-01-08, 14:28
Medlem
Om det stämmer att Transportstyrelsen utreder en händelse, så är det sannolikt ratt/drogfylla. Om det sen finns fler rikdsagsledamöter som kör runt lite dragna så att det är någon annan än K det avser vet jag ej, men tror inte det.

I normalfallet blåser man på plats (vid misstänkt rattfylla). Visar det positivt får man blåsa på stationen, eller ev ta blodprov. Nekar man att blåsa på plats antar jag att man får åka ner till stationen/sjukhus direkt. Visar det då negativt sker inget, då finns det ingen anledning för t ex Transportstyrelsen att ta upp ärendet. Visar det positivt tar de körkortet direkt, minst ett år, sen får man se ifall det blir längre och ev övriga straff (böter, fängelse). Därefter finns möjligheter att vidta andra åtgärder om man vill kunna köra, t ex villkor om alkolås på bilen.

Vid en vanlig viltolycka torde man inte behöva åka till polisen, såvida inte andra ev misstankar finns.

Vid misstänkt drogfylla antar jag att kiss/blodprov tas, varpå ev påföljd beslutas av Transportstyrelsen samt andra instanser.

Det märkliga, ifall det stämmer om ratt/drogfylla - är nekandet publikt. Å andra sidan är inte media en bra referens till sanningen. Det som gör detta ändå rätt sannolikt är ifall uttalanden från bl a Transportstyrelsen är sanna, avseende rätt person...

Det lär visa sig sen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in