2026-01-08, 14:06
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Kasta inte sten i glashus...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0RGml/katja-nyberg-gripen-for-rattfylla
Låt mig ge dig ytterligare en chans att citera där Aftonbladet påstår att det ÄR kokain i påsen.
Citera
2026-01-08, 14:07
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Märklig formulering på slutet, hon ställer sig vid sidan på något sätt.

Ja, mycket märkligt.

Man blåser väl på plats för att sedan vid polisstation ta blodprov om blåstestet visar utslag. Detta är vad jag har för mig sker men jag kan ha fel.

Låter som om hon blåste att hon visade på alkoholpåverkan, hon nekade för att sedan åka till station för att ta blodprov (kanske i förhoppning att nyktra till under tiden). De är väl sällan man åker till polisstation för en viltolycka? Kan ha fel.

Kan va så att hon körde full ( eller bakfull) ner i diket, sedan skyller på att hon väjde för vilt för de är något som är svårt att kontrollera. Blåser positivt, nekar brott på plats iförhoppning att nyktra till under tiden till polisstation o blodprov.

Är man 100% oskyldig så är "känner inte igen mig i den bilden" ett i mitt tycke rätt märkligt svar. Hon väntar väl på analyssvaren o hoppas på det bästa, där av de märkliga svaret.

Bara min gissning.
Citera
2026-01-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
Om det visar sig vara kokain i påsen så måste det bevisas att det tillhör henne. Alla som har befunnit sig i bilen kan ha lagt/tappat den där (den hittades väl i bilen, inte på henne?) Har fler än hon befunnit sig i bilen så kan det bli svårt att bevisa att det är hennes - hur uppenbart det än är att så är fallet.

Är det verkligen föredömligt att umgås med knarkare överhuvudtaget, i så fall?
"Den som sover med hundar vaknar med loppor"
Citera
2026-01-08, 14:08
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Citat:
"Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag."

Jag tror att hon är misstänkt för att ha droger i blodet, inte alkohol. Och hon måste ju betett sig jävligt märkligt för att polisen skulle komma till platsen, och ta med sig henne därifrån. En enorm arbetsbedrift för en svensk polis.

Har hon inte en väldigt bra orsak till varför hon inte gjorde sig av med påsen med kokain när hon insåg att polisen kommer så ska hon sparkas för att hon är korkad.

Borde hon inte varit misstänkt för drograttfylleri då? Hon ska ju enligt media vara misstänkt för grovt rattfylleri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kan rädda henne i yrket som polis.

Tror jag knappast. Enda anledningen skulle vara att hon var tjänstledig då det hände men inte ens då lär de låta henne passera fängelse direkt till gå.
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Åkesson och hans gängpolare kanske är kranen.

Fyfan vilket lall parti

Hycklare hela bunten
Citera
2026-01-08, 14:09
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Även om det skulle visa sig vara vetemjöl, så kan hon väl åka på narkotikainnehav om hon trodde att det var kokain. Åtminstone medialt, men kanske även juridiskt
Nej, för att ett brott ska vara uppfyllt ska de objektiva och subjektiva rekvisiten för ett brott vara uppfyllda. Det räcker alltså inte enbart med någons subjektiva uppfattning.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2026-01-08 kl. 15:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Låt mig ge dig ytterligare en chans att citera där Aftonbladet påstår att det ÄR kokain i påsen.

Citat:
SD-kvinna gripen för rattfylla – polisen hittade påse med misstänkt

Absolut är det Aftonbladet som skriver saker sedan hur de formulerar sig får du gärna fundera över...
Citera
Medlem
Om man blåser rött i första manuella kontrollen - så får man följa med till polisstationen och blåsa i den stora riktiga maskinen.

Har själv provat det. Jag hade 0.19 promille(=lagligt) i den stora riktiga maskinen - poliserna såg riktigt besvikna ut när de tvingades ge mig kk tillbaka

Sen dess kör jag inte dagen efter.
Citera
2026-01-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
nog snarare invandrare som välfärdar hit för att utnyttja & plundra bidragen. inte svenskar som behöver, som våra välfärdssystem och skyddsnät borde vara till för....

till ämnet så är rattfylla eller drograttfylla inte bra givetvis. om det var det, eller bara innehav av en mindre mängd pulver.

Men personligt bruk av droger om det är självfinansierat har jag inga problem med. Det är väl var och ens ensak vad den gör mot sig själv, om det är finansierat själv och man inte börjar begå brott eller sätter sig bakom ratten eller liknande efter att ha intagit något som påverkar ens omdöme och reaktionsförmåga negativt.

undrar vad hela 8klövern går på egentligen. hur många av topp-politiker skulle klara spontana drogtest?

Thomas Bodström verkade då inte kapabel. 🤣
https://m.youtube.com/watch?v=32nWoN1d6lY&pp=ygUTcG9sdGlrZXIgZHJvZ3Rlc3R hcw%3D%3D

tycker hälften verkar vara lite pillertrillare. men jag har ingen erfarenhet av piller, och aldrig köpt något kokain (vilket väl ger mer självförtroende-boost och lite pump eller?)

fast något lugnande tror jag allt är vanligt bland politiker som ska tala inför folket och liknande.

Vårt skyddsnät ska väl strikt brukas av de som behöver, en knarkande nazist som blev av med jobbet tillhör definitivt inte den gruppen. På sin höjd kan väl äcklet få gå på akassa som alla andra, förutsatt att hon är med i en sån. Hon förespråkar ju att arbetslösa ska svältas till döds, så hon får väl ligga som hon bäddat.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Absolut är det Aftonbladet som skriver saker sedan hur de formulerar sig får du gärna fundera över...
Om Aftonbladet skriver att polisen hittade en påse som de misstänker innehåller kokain, är det då samma sak som att Aftonbladet skriver att det är kokain i påsen? Förstår du skillnaden mellan ett misstänkt innehåll och ett fastställt faktum? Gick du i livets efterblivna hårda skola?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Ja, mycket märkligt.

Man blåser väl på plats för att sedan vid polisstation ta blodprov om blåstestet visar utslag. Detta är vad jag har för mig sker men jag kan ha fel.

Låter som om hon blåste att hon visade på alkoholpåverkan, hon nekade för att sedan åka till station för att ta blodprov (kanske i förhoppning att nyktra till under tiden). De är väl sällan man åker till polisstation för en viltolycka? Kan ha fel.

Kan va så att hon körde full ( eller bakfull) ner i diket, sedan skyller på att hon väjde för vilt för de är något som är svårt att kontrollera. Blåser positivt, nekar brott på plats iförhoppning att nyktra till under tiden till polisstation o blodprov.

Är man 100% oskyldig så är "känner inte igen mig i den bilden" ett i mitt tycke rätt märkligt svar. Hon väntar väl på analyssvaren o hoppas på det bästa, där av de märkliga svaret.

Bara min gissning.

Hon kanske blånekade vid platsen. Hon vet som polis att hon har rätt till det. Polisen kan då ju gripa och begära att prov på station måste göras. Det ger ju tid att nyktra till. Dock svårt om det var över 1 promille.

Men just detta att vägra blåsa kan ju rädda en att man kommer under 0,2 vid blodprov. Poliser kommer ju försöka med allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in