2026-01-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
I Sverige har man ju inte ens försökt, det börjar lite smått senaste åren. Förr fanns ju REVA eller vad det hette som stoppades. Det kommer lyckas om SD kommer med i regeringen och kan kontrollera myndigheterna mer direkt. För illegala i Sverige är här för bidrag eller för svartarbete. Båda aktiviteter gör att de kan hittas. Ingen gömmer sig i en koja i skogen utan att få någon inkomst; då flyttar de hem till sitt hemland.

sammarbetet "REVA" 2009-2014 lever kvar, det är helt normalt arbete i dag, så något "reva" behövs inte längre.

Reva handlade inte heller om att hitta folk i skogen....

Citat:
USA har säkert sämre koll på medborgarna med olika delstater etc. men man utvisar ju inte fler för att 10 pers åker omkring med 5 bilar och orsakar uppmärksamhet. 3 personer i en bil i vanliga polisuniformer skulle ju göra det effektivare. Och nej detta var inte någon ovanligt farlig person för då är de ännu fler! Verkar vara en arbetsmarknadsåtgärd att anställa en massa dönickar som åker omkring i stora bilar med lite resultat. Titta på hur de vimsar omkring efter att hon blivit skjuten. Ingen chef eller organisation, alla är chockade av att deras kollega avrättar henne. Man kanske inte skall ha vapen och uniformer som militärer om man inte kan bete sig som sådana.

ICE är en federal myndighet de ska självklart ha uniformer och kunna identiferas av alla, i den bästa av världar (där människor inte är så uppfylda av sig själva och överskattar sin förmåga och... godhet) så betyder det , håll dig ur vägen, eller försök underlätta vårt arbete. Och på det stora hela är det så, men enstaka mongon finns ju i alla populationer.

lite statestik

2025 genomfördes fler (all data är inte helt processad för slutet av året) än 328`000 aresteringar av "olagligla imigranter" av ICE specefikt.

Man känner till 28 tillfällen där ICE dragit vapen (bla mot "demonstranter"), 14 där skott avlossats (inte sällan mot bilar som försöker köra på någon....) och 2 dödsfall pga av det,

Jag tror du ska släppa kina tiktok och inte låta dig skedmatas av blåhåriga näsrings kvinnor på instagram.

det finns i stort ingen ursäkt att bygga sin verklighet och åsikter på "sagor kring lägerelden" när du har tillgång till mer informations inhä,nting än någon människa i historien, och dessutom såväl fritiden som en finansierad utbildning att lära dig att inhämnta och sortera i den.

Edit: kanske ska lägga till att det är "inhemska ICE siffror" de som patrulerar gränsen mot mexico och stoppar stängsel klippare och lastbilar fyllda med "spix" är inte med i de siffrorna
Senast redigerad av slö 2026-01-08 kl. 13:59.
Citera
2026-01-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
En på FBI har gått ut och sagt att de alla är utbildade att aldrig ställa sig framför ett fordon. Utan att de alltid ska jaga efter ett fordon. Tror du har svaret där.

"en på FBI" låter som något min son skulle öppna med, han är 6år.....
Citera
2026-01-08, 13:57
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Den värst kriminella sitter i Vita Huset. Men han får vara kriminell. Han har dömts i domstol, det har inte kvinnan i bilen. ICE-agenten sköt henne i huvudet när hon försökte köra därifrån. Att botoxhoran som sugit av alla Vita Huset, sen kallar hon för terrorist är ganska magstarkt.
Ja det är ett headshot såg du i bilen efter...
Var inget skott i hast det var ett siktat skott.
ICEfår göra vad dom vill.
Det kommer bli värre.
Citera
2026-01-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Ja det var en avrättning.
Vad menar du?
Ding ding.

Så vänstern gör redan detta med andra ord?
Citera
2026-01-08, 13:58
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Nja, inte med tanke på vad pöbeln utsätter ice för, hittills har det dödats fler ice-agenter än civila!
Dessutom har kartellerna utlyst belöningar för ice-agent som tags av daga och det är bl a sådant som svensk media inte berättar om!
Vilka ICE-agenter har dödats av amerikanska medborgare?
Citera
2026-01-08, 13:59
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Klippet nedan, en person blir intervjuade, och säger att kvinnan var ledande när det gällde protesterna mot ICE i Minnesota. Och att hon blockade deras framfart med sin bil, att blockera färdvägen för federala agenter under uppdrag är olagligt och kan vara ett federalt brott. I restriktion av egenskap av ICE så har de rätt stoppa samt gripa kvinnan då ett federalt brott kan ha begåtts.

https://x.com/olilondontv/status/2009032168685609371?s=46

Case closed.

Är ICE någon form av Judge Dredd Polis Domare och Bödel?

Nu är ju polisen i staterna väldigt trigger happy så kanske är normalt där.

Men hade det varit en svensk polis kan jag inte se att i denna situation att polisen hade skjutit ihjäl kvinnan. Hur jag än vrider och vänder på det.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Klippet nedan, en person blir intervjuade, och säger att kvinnan var ledande när det gällde protesterna mot ICE i Minnesota. Och att hon blockade deras framfart med sin bil, att blockera färdvägen för federala agenter under uppdrag är olagligt och kan vara ett federalt brott. I restriktion av egenskap av ICE så har de rätt stoppa samt gripa kvinnan då ett federalt brott kan ha begåtts.

https://x.com/olilondontv/status/2009032168685609371?s=46

Case closed.
Och om hon var "ledande när det gäller protesterna mot ICE"? Är det olagligt att protestera mot myndigheter i USA?

Är du schizofren? Var läser du om att det är tillåtet att använda dödligt våld för att stoppa någon som motsätter sig arrest?
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Så vänstern gör redan detta med andra ord?
Kan du utveckla.
Jävligt lösa påståenden.

Jag tror Israel dödade Kirk.

Men vilket fall dödade inte vänstern någon.
En person dödade honom.
Ding ding
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Majoriteten av USAs befolkning vill inte ha kriminalitet nej, är det så konstigt?
Varför benådar Trump kriminella då?
Citera
2026-01-08, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Det är skillnad på att en ensam galning mördar en människa och att en offentlig tjänsteman avrättar någon på det där sättet. Därtill så försöker den politiska administrationen spela ner det hela. Jag har för övrigt inte firat något alls.

En ”ensam” galning som påverkats av retoriken mot Kirk av både media och demokrater kontra en tjänsteman som skjuter i ett ögonblicks sekund när han har en bil som gasar mot honom. Jag vet vad jag tycker är värst i alla fall.
Citera
2026-01-08, 14:00
Medlem
Jag satsar 1000 kr på att BO hade en tidigare negativ relation till ICE. Dessa killar visste nog vem hon var och längtade efter att skada henne. Jag satsar också 1000 kr på att hennes beteende hängde ihop med dåliga erfarenheter av ICE. Detta blir intressant att följa.
Citera
2026-01-08, 14:01
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vilka ICE-agenter har dödats av amerikanska medborgare?

Två från nationalgardet sköts. Har för mig att ingen från vänstern sa något då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in