2026-01-08, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Absolut inte ett bra beteende men hade det blivit lika mycket skriverier i vänstermedia(aftonbladet, svt etc.)om det hade varit en sosse?
Ja.
Det hade det.
Citera
2026-01-08, 12:49
Medlem
Rundcrantzs avatar
Höga hästar i kriminalpolitiken, jo man tackar.

Om man införde drogkontroller av riksdagsmän hade halva gänget fått sluta.

Katja hade oturen att bli upptäckt utanför riksdagshuset.
Citera
2026-01-08, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Höga hästar i kriminalpolitiken, jo man tackar.

Om man införde drogkontroller av riksdagsmän hade halva gänget fått sluta.

Katja hade oturen att bli upptäckt utanför riksdagshuset.

Det är nog sant.

De knarkar nog mer än de flesta pga höjda över alla misstankar.

Men faktum är att drogkontroller borde vara obligatoriskt om man jobbar där hon jobbar precis som för alla andra som har klassade jobb.

Har hon fått husis? Hon bör nog gå ja.
Citera
2026-01-08, 12:57
Medlem
Hon nekar - det är spännande.

Oskyldig eller strategisk krishantering?
Citera
2026-01-08, 13:17
Avslutad
En påse kokain när hon kroppsvisiterades!
https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-ledamoten-katja-nyberg-gripen-for-rattfylla-sitter-i-fullmaktige-i-flen
Men åklagaren i målet kan inte bekräfta vad som fanns i påsen.
Hon är misstänkt för grovt rattfylleri och narkotikabrott.
Men Katja Nyberg tillbakavisar uppgifterna.

Klingar dåligt i CV;t, Katja lär få leva med detta oavsett skyldig ellr ej.
Senast redigerad av NewYear 2026-01-08 kl. 13:21.
Citera
2026-01-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3chords
Hon nekar - det är spännande.

Oskyldig eller strategisk krishantering?

grovt rattfylleri innebär att hon är tagen och fått lämna blodprov, och risken att de hittar mer än alkohol känns överhängande. att hon nekar, ja det är väl det enda som finns kvar.

detta visar på en sak- är du misstänkt för något så skall du alltid neka, det finns alltid en chans att du går fri, men erkänner du så åker du dit. Det tråkiga är att en del vanliga svensson erskänner brott de inte gjort bara för "komma ur situationen" om de haft otur att hamna på fel ställe vid fel tillfälle
Citera
2026-01-08, 13:44
Medlem
Intressant strategi att ge följande skriftliga utlåtande till media:

”Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag. Det är därför med stor förvåning som jag tar del av det som nu skrivs om mig och den här händelsen"

Det blir liksom svårt att orma sig ur det uttalandet senare.....om det visar sig att hon är skyldig.
Men många andra medieuppgifter pekar ju på det, varför skulle hon annars vara misstänkt för grovt rattfylleri?
Citera
2026-01-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
grovt rattfylleri innebär att hon är tagen och fått lämna blodprov, och risken att de hittar mer än alkohol känns överhängande. att hon nekar, ja det är väl det enda som finns kvar.

detta visar på en sak- är du misstänkt för något så skall du alltid neka, det finns alltid en chans att du går fri, men erkänner du så åker du dit. Det tråkiga är att en del vanliga svensson erskänner brott de inte gjort bara för "komma ur situationen" om de haft otur att hamna på fel ställe vid fel tillfälle

Mjo…nja…osäker på om hon lämnat blodprov.

Av hennes uttalande till media så togs hon till ”polisstation där hon fick blåsa”. Mig veterligen så lämnas inte blodprov på polisstation, inte heller urinprov. I regionen där jag bor sköts provtagning på kroppsvätskor via sjukvården, dvs polis tar den misstänkte till en (akut-/beroende-) mottagning där prov tas.

Som någon annan skrev, blir svårt att orma sig ur uttalandet där hon nekar.

Det ska nog snart visa sig att media tagit fel och att det är en karriärsosse som är den skyldige, och så glöms det bort!
Citera
2026-01-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3chords
Mjo…nja…osäker på om hon lämnat blodprov.

Av hennes uttalande till media så togs hon till ”polisstation där hon fick blåsa”. Mig veterligen så lämnas inte blodprov på polisstation, inte heller urinprov. I regionen där jag bor sköts provtagning på kroppsvätskor via sjukvården, dvs polis tar den misstänkte till en (akut-/beroende-) mottagning där prov tas.

Som någon annan skrev, blir svårt att orma sig ur uttalandet där hon nekar.

Det ska nog snart visa sig att media tagit fel och att det är en karriärsosse som är den skyldige, och så glöms det bort!

Urinprov genomförs hos polisstationen med 100% säkerhet. Jag fick göra det själv en gång för ett par år sedan i Alingsås hos polisstationen där, och det var negativt kan jag tillägga. Polisen ansåg dock att jag uppträdde påverkat, haha.
Senast redigerad av kretinsky7 2026-01-08 kl. 14:10.
Citera
2026-01-08, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wippet

”Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag. Det är därför med stor förvåning som jag tar del av det som nu skrivs om mig och den här händelsen"

Det blir liksom svårt att orma sig ur det uttalandet senare.....om det visar sig att hon är skyldig.
Men många andra medieuppgifter pekar ju på det, varför skulle hon annars vara misstänkt för grovt rattfylleri?

Den vanliga strategin är att först bita sig fast att neka till bevis läggs fram, sen göra en pudel, det bästa är alltid att kliva fram direkt och säga som det är och ta tjuren vid hornen om personen har stake till det vill säga. Den sistnämnda strategin är den bästa, den första kan vara en chansning och hoppas på turen.

Få se hur länge det tar innan Katja Nyberg kliver av som Sverigedemokraternas talesperson i polisfrågor.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sds-talesperson-i-polisfragor-misstankt-for-rattfylla

Väldigt klantigt av Katja Nyberg som är 55 år, borde vetat bättre oavsett.
Senast redigerad av NewYear 2026-01-08 kl. 14:43.
Citera
2026-01-08, 14:34
Medlem
Haha!

Komiskt att vara politiker i ett part som är så strikt emot gängkriminella bara för att samtidigt vara deras kund
Citera
2026-01-08, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wippet

Ja, mycket märklig historia hon kommer med. Som före detta polis trodde hon kanske på att få en annan behandling än vi vanliga dödliga och hoppades när hon skrev det där att det skulle gå vägen på ett sätt som det inte kan för oss vanliga dödliga. Säkert att hon faktiskt fick en lite annan behandling än vi vanliga dödliga när hon stoppades men som hon tolkade lite väl positivt. Hon verkar ha en aura som säger att lagar ska gälla stenhårt för alla men inte henne själv.

Hennes historik, att sluta jobba på NOA och börja en karriär som riksdagspolitiker och starta detektivbyrå, ja, jo, en brud med grava samarbetsproblem möjligen? Riksdagen är ofta anhalt för människor inte har någon karriär eller bränt sin karriär. SD är så klart det naturligaste valet för en opportunist av hennes slag. MP om man tillhör buset, men det gör ju inte hon, eller ja, det gör hon ju verkar det som, men ja, du och ni andra fattar. Och detektivbyrå, låter som ett desperat försök att ge revansch på sina tidigare arbetsgivare.

Det här så klart bara gissningar från min sida men skulle icke förvåna om det här landet nånstans ligger när det kommer till den här snutpolitikern.
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-01-08 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in