Citat:
Ursprungligen postat av
Wippet
Intressant strategi att ge följande skriftliga utlåtande till media:
”Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag. Det är därför med stor förvåning som jag tar del av det som nu skrivs om mig och den här händelsen"
Det blir liksom svårt att orma sig ur det uttalandet senare.....om det visar sig att hon är skyldig.
Men många andra medieuppgifter pekar ju på det, varför skulle hon annars vara misstänkt för grovt rattfylleri?
Ja, mycket märklig historia hon kommer med. Som före detta polis trodde hon kanske på att få en annan behandling än vi vanliga dödliga och hoppades när hon skrev det där att det skulle gå vägen på ett sätt som det inte kan för oss vanliga dödliga. Säkert att hon faktiskt fick en lite annan behandling än vi vanliga dödliga när hon stoppades men som hon tolkade lite väl positivt. Hon verkar ha en aura som säger att lagar ska gälla stenhårt för alla men inte henne själv.
Hennes historik, att sluta jobba på NOA och börja en karriär som riksdagspolitiker och starta detektivbyrå, ja, jo, en brud med grava samarbetsproblem möjligen? Riksdagen är ofta anhalt för människor inte har någon karriär eller bränt sin karriär. SD är så klart det naturligaste valet för en opportunist av hennes slag. MP om man tillhör buset, men det gör ju inte hon, eller ja, det gör hon ju verkar det som, men ja, du och ni andra fattar. Och detektivbyrå, låter som ett desperat försök att ge revansch på sina tidigare arbetsgivare.
Det här så klart bara gissningar från min sida men skulle icke förvåna om det här landet nånstans ligger när det kommer till den här snutpolitikern.