2026-01-07, 11:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslampan
Så Trump är alltså enligt dig ensam i att kunna fällas för något i Epsteindokumenten? Jag är militant förespråkare för att ALLA som gjort en massa skit på äckel-ön eller någon annanstans ska få allra strängaste straff. Vare sig det är Diddy eller Trump.
Men att enbart att fokusera på Trump är ju idioti, det finns ju många äckliga skådespelare och högt uppsatta politiker och presidenter som varit på ön mååånga gånger.

Alla ska få sitt straff. Och som jag skrev är det märkligt att alla dessa Trump-hatare inte lyckats skicka in honom i fängelse om det nu finns en uppsjö av bevis. Är enormt svårt att tro.

Ensam? Har du kognitiva hinder? Var skrev jag att Trump är den enda personen som återkommande besökte Epsteins olika egendomar?
Citera
2026-01-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ensam? Har du kognitiva hinder? Var skrev jag att Trump är den enda personen som återkommande besökte Epsteins olika egendomar?
Måste vara din tydliga besatthet av Trump som finns i dina inlägg.
Citera
2026-01-07, 13:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Måste vara din tydliga besatthet av Trump som finns i dina inlägg.

Okej. Du saknar förmåga att delta i en diskussion. Vi säger så
Citera
2026-01-07, 16:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Så Trump är alltså enligt dig ensam i att kunna fällas för något i Epsteindokumenten? Jag är militant förespråkare för att ALLA som gjort en massa skit på äckel-ön eller någon annanstans ska få allra strängaste straff. Vare sig det är Diddy eller Trump.
Men att enbart att fokusera på Trump är ju idioti, det finns ju många äckliga skådespelare och högt uppsatta politiker och presidenter som varit på ön mååånga gånger.

Alla ska få sitt straff. Och som jag skrev är det märkligt att alla dessa Trump-hatare inte lyckats skicka in honom i fängelse om det nu finns en uppsjö av bevis. Är enormt svårt att tro.
Dock så är donalds aktiv i politiken och donalds är en aspekt för politiken och helt givet att hen får en stor fokus på detta.

Men vem annan ska man fokusera i den aktiva politiken menar du?

Och ja, de andra äcklen ska vi inte glömma heller, men dom är inte aktiva i politiken.

Och nej, donalds kommer inte fällas för något, för det blir så när brotten görs bakom stängda dörrar.
Sen den acceptans för pedofili/sex med minderåriga av donalds fansen är oerhört fascinerande och se och där man inser de har aldrig varit emot pedofili eller sex med minderåriga och sånt gör en svårt perplexad och med tanke på Joe så existerade ju ingenting och ändå pedofil.
Vad hände, för här har vi lager på lager och åter på lager av djupt samröre och hemligheter med Epstein.

Kanske jag missförstod, kanske du bara menade att vi skulle helt sluta prata om donalds?(Men då varför, hen är ju den aktiva i politiken och ämnet i hand.)
Citera
2026-01-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilket imponerade skrivbord. Hahaha!

När man ser mängden, desto mer dalar Bondi och Patel i trovärdighet.

Har du sett detta inlägg på
instagram av Christopher Anderson? Fotografen som också fotade Trumps kabinett.

https://www.instagram.com/p/DTLQwZ6jTLq/

Epstein visste att Anderson skulle komma på besök och ta bilder. Men måste ha missat att mailet till Andrew och Sarah syntes på bilden eller var det andra orsaker som gjorde att han ändrade sig och inte ville få foton och artikel publicerad?

John O’Sullivan som refereras i mailet var Sarah Fergusons personliga assistent och ville ha pengar hon var skyldig honom för sin anställning. Epstein erbjöd sig att hjälpa henne genom att betala en del av arvodet.

https://www.standard.co.uk/hp/front/duchess-of-york-apologises-for-gigantic-error-of-judgement-over-debt-6574623.html

Men det verkar samtidigt som Epstein försökt utpressa Sarah under många år. (Det är väl allmänt känt att hon hade dålig ekonomi och därför bodde kvar hos Andrew trots skilsmässan.)

https://www.dailymail.co.uk/news/royals/article-15205139/Epstein-bankrolled-Sarah-Ferguson-took-daughters-celebrate-release-prison.html

På skrivbordet har Epstein ställt fram bilder på Woody Allen och hans fru, Branson, och sig själv med Maxwell och Clinton. Samt ett foto på två barn som ser ut att dansa. Fotona var nog väl utvalda. Han ville ju gärna skryta om kända personer han kände. En sak som Epstein visste är att rykte inte alltid går att köpa för pengar.

Vet du vem Epsteins 'bodyguard' Merwin är som hotade Anderson? Eller vem det syftar på?

PS. Läskig uppstoppad tiger på Epsteins kontor!
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2026-01-07 kl. 19:36.
Citera
2026-01-07, 22:00
Medlem
Maduro verkar ha råkat ut för de "politiska aspekterna" av epstein-filerna, vem blir nästa kan man ju fråga sig.
Citera
2026-01-07, 23:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Maduro verkar ha råkat ut för de "politiska aspekterna" av epstein-filerna, vem blir nästa kan man ju fråga sig.

Så här är det. Nu gäller det för Trump att hålla hjulen ständigt i rörelse. Kolla här då på Grönland! Kolla Colombia! Kolla kolla där.
Citera
2026-01-08, 10:06
Medlem
Citat:
Tror du på fullaste allvar att Trump inte hade kastats under bussen för många många år sedan om han fanns med i snasket?
Inte för att jag bryr mig om Trump på något sätt, han verkar vara extrem på många sätt. Men jag har enormt svårt att se hur ledare som mycket väl har haft möjligheten att trampa ner Trump som en insekt under skon genom dessa dokument inte skulle ha gjort det.

1. De enda presidenter som suttit i ämbetet efter att Trump på allvar påbörjat sin politiska karriär är Obama och Biden. Båda är statsmän och hade aldrig velat använda statsmakten på detta sätt.

2. Förutom Trump finns det så många mäktiga män med i filerna att antydan på att de skulle ha varit delaktiga hade utlöst en förtroendekris för eliten i allmänhet.

3. Det finns inget som tyder på att någon president vetat vad filerna består av före det att de gicks igenom i början av Trumps andra ämbetsperiod. Till exempel verkar det rätt tydligt att Trump misstänkte att han fanns med redan under valkampanjen, men hans tvärvändning till att göra allt för att stoppa att filerna släpps kom ju först efter att justitiedepartementet gått igenom filerna. Detta tyder på att det ens för honom, som då var inne på sitt femte år som president, fanns obehagliga överraskningar i filerna. Det rör sig helt enkelt om så många dokument att man inte kan få någon överblick utan att binda upp betydliga resurser på detta.
Citera
2026-01-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dock så är donalds aktiv i politiken och donalds är en aspekt för politiken och helt givet att hen får en stor fokus på detta.

Men vem annan ska man fokusera i den aktiva politiken menar du?

Och ja, de andra äcklen ska vi inte glömma heller, men dom är inte aktiva i politiken.

Och nej, donalds kommer inte fällas för något, för det blir så när brotten görs bakom stängda dörrar.
Sen den acceptans för pedofili/sex med minderåriga av donalds fansen är oerhört fascinerande och se och där man inser de har aldrig varit emot pedofili eller sex med minderåriga och sånt gör en svårt perplexad och med tanke på Joe så existerade ju ingenting och ändå pedofil.
Vad hände, för här har vi lager på lager och åter på lager av djupt samröre och hemligheter med Epstein.

Kanske jag missförstod, kanske du bara menade att vi skulle helt sluta prata om donalds?(Men då varför, hen är ju den aktiva i politiken och ämnet i hand.)
Vilken jäkla ordsallad och försök att antingen missförstå enkla ord eller lägga ord i andras mun.

Jag kunde inte bry mig mindre om Trump, däremot om han skyddar andra som pysslat med övergrepp så ska han såklart straffas hårt för det. Om han istället hjälper till att lyfta på det äckliga locket till vad som hänt under Epsteins tid så ska han istället berömmas.
Att sluta prata om "donald", har du flera olika personligheter och blandar ihop korten? Vad jag vet har jag inte önskat det.
Citera
2026-01-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
1. De enda presidenter som suttit i ämbetet efter att Trump på allvar påbörjat sin politiska karriär är Obama och Biden. Båda är statsmän och hade aldrig velat använda statsmakten på detta sätt.

2. Förutom Trump finns det så många mäktiga män med i filerna att antydan på att de skulle ha varit delaktiga hade utlöst en förtroendekris för eliten i allmänhet.

3. Det finns inget som tyder på att någon president vetat vad filerna består av före det att de gicks igenom i början av Trumps andra ämbetsperiod. Till exempel verkar det rätt tydligt att Trump misstänkte att han fanns med redan under valkampanjen, men hans tvärvändning till att göra allt för att stoppa att filerna släpps kom ju först efter att justitiedepartementet gått igenom filerna. Detta tyder på att det ens för honom, som då var inne på sitt femte år som president, fanns obehagliga överraskningar i filerna. Det rör sig helt enkelt om så många dokument att man inte kan få någon överblick utan att binda upp betydliga resurser på detta.

1. Hoppas du skojar. Män av makten gör allt för att behålla sin makt.
2. Exakt, varför dölja sanningen som alltid kommer fram? Är folket efterblivna eller tål dessa inte sanningen, att andra människor lever enligt andra korrupta regler.
3. Ordsallad med dina personliga fantasier.
Citera
2026-01-08, 11:36
Medlem
Citat:
1. Hoppas du skojar. Män av makten gör allt för att behålla sin makt.
2. Exakt, varför dölja sanningen som alltid kommer fram? Är folket efterblivna eller tål dessa inte sanningen, att andra människor lever enligt andra korrupta regler.
3. Ordsallad med dina personliga fantasier.

1. Hade detta varit sant hade USA, Ungern, Indien, Polen eller Turkiet aldrig sett perioder av liberal demokrati - alla ledare hade ju alltid möjligheten att göra vad Trump, Orban, Modi, Kaczynski och Erdogan sedermera gjorde. De valde att avstå från detta.
2. Jag tror folk vet detta men det betyder inte att det finns något värde i att elda på den brasan, framför allt inte under en tidsperiod där enormt många konspirationsteorier flödar bland relativt många människor i landet.
3. Du får gärna förklara hur. Min "ordsallad" är baserad på att:
a) Medan Trump förvisso lanserade teorin om Bill Clinton 2016, så utgav han under 2024 års valkampanj löftet om att publicera filerna endast två gånger, båda gångerna under press från intervjuare, och t o m då med betänkligheter.
b) Det tog sedermera kring 1000 FBI-agenter två veckor att gå igenom filerna, då det rör sig om 100 000 dokument.
c) Varpå Bondi berättade för Trump att han fanns i filerna. Sedan detta har hänt har Trump motsatt sig att filerna släpps, och har blivit praktiskt taget tvingad till släppet av kongressen.
Citera
2026-01-08, 16:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vilken jäkla ordsallad och försök att antingen missförstå enkla ord eller lägga ord i andras mun.

Jag kunde inte bry mig mindre om Trump, däremot om han skyddar andra som pysslat med övergrepp så ska han såklart straffas hårt för det. Om han istället hjälper till att lyfta på det äckliga locket till vad som hänt under Epsteins tid så ska han istället berömmas.
Att sluta prata om "donald", har du flera olika personligheter och blandar ihop korten? Vad jag vet har jag inte önskat det.
Jo, jag känner mig äcklad av alla pedofilier/sexa med minderåriga, och donalds är den som är aktuell i politiken för sin pedofili/sex med minderåriga och Epstein.

Rätt tragiskt och se dig gå screena för donalds pedofili/sex med minderåriga, undrar vad det är om.

Men hur du inte fattar att donalds är i superfokus här pga hen är president, det är intressant.
Hade donalds inte varit president, så hade få brytt sig på denna nivå eller ens nära.

Och donalds har skyddat andra och genom först vägra när det var dax och huset fick rösta om det istället och då vågade inte donalds stoppa det mer.
Men låt mig gissa, vi ska inte prata om det heller, utan om sånt som är inte alls aktuellt, varför denna screening för donalds pedofili/sex med minderåriga för?(Undrar för det ser otroligt konstigt ut att prata om politik och sen inte prata om den som är aktiv i politiken och djupt insyltad i Epstein-gate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in