2026-01-07, 16:42
  #3733
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Kan inte ni diskutera era shemalefetischer i PM? Eller åtminstone i rätt tråd?
Håller med, detta fall har inget med den saken att göra.

F.ö tycker jag synd om mamman till MGM, hon har säkert försökt allt för att få grabben till vård. En relation mellan barn o modern är så stark att det är omöjligt att bryta. Att mamman försvarar o skyddar sitt "avkomma" är programmerat i DNA
Citera
2026-01-07, 21:14
  #3734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Håller med, detta fall har inget med den saken att göra.

F.ö tycker jag synd om mamman till MGM, hon har säkert försökt allt för att få grabben till vård. En relation mellan barn o modern är så stark att det är omöjligt att bryta. Att mamman försvarar o skyddar sitt "avkomma" är programmerat i DNA


Att de flesta i ett samhälle är programmerade att skydda samhället är också programmerat bland sociala arter.

Frågan är hur tidigt mamman agerade. Var det bara några dagar före vansinnesdådet? I s f var det förbaskat sent.
__________________
Senast redigerad av ujhs 2026-01-07 kl. 21:17.
Citera
2026-01-07, 21:26
  #3735
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Att de flesta i ett samhälle är programmerade att skydda samhället är också programmerat bland sociala arter.

Frågan är hur tidigt mamman agerade. Var det bara några dagar före vansinnesdådet? I s f var det förbaskat sent.
https://e.pcloud.link/publink/show?code=XZR31NZWig8Tk4kz5ylapndVSKrtLHsuKpX Den är länkat i sammandraget, första sidan andra post.m

Det som du skriver om programmerade att skydda samhället, det har samhället inte levererat i detta fall, eftersom Han blivit utskriven bara några dagar innan. Dessutom man kan inte ens jämföra en relation mellan barn-mor och folk-samhälle

Verkar att folk på FB måste hitta en skyldig, och vill nu rikta fingret mot mamman, det finns inte heller bevis att hon skulle ha struntat i pojken så där står ord mot ord. Nu är det lätt, nerkörd psykvård och okompenent personal på Sunderby sjh / Psyk avd som är skyldig. Och nej, jag känner varken nån i familjen eller offren, aldrig ens hört talas om de innan detta case.
__________________
Senast redigerad av Loikkari 2026-01-07 kl. 21:35.
Citera
2026-01-07, 21:35
  #3736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
https://e.pcloud.link/publink/show?code=XZR31NZWig8Tk4kz5ylapndVSKrtLHsuKpX Den är länkat i sammandraget, första sidan andra post.m

Det som du skriver om programmerade att skydda samhället, det har samhället inte levererat i detta fall, eftersom Han blivit utskriven bara några dagar innan. Dessutom man kan inte ens jämföra en relation mellan barn-mor och folk-samhälle

Verkar att folk på FB måste hitta en skyldig, och vill nu rikta fingret mot mamman, det finns inte heller bevis att hon skulle ha struntat i pojken så där står ord mot ord. Nu är det lätt, nerkörd psykvård och okompenent personal på Sunderby sjh / Psyk avd. Och nej, jag känner varken nån i familjen eller offren, aldrig ens hört talas om de innan detta case.

Där har du ett tydligt exempel. Mamman var åtalad för blåljussabotage. Hon var mer intresserad av att det hela skulle ske på hennes villkor än att polisen tog hand om en farlig person.
Citera
2026-01-07, 21:50
  #3737
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Där har du ett tydligt exempel. Mamman var åtalad för blåljussabotage. Hon var mer intresserad av att det hela skulle ske på hennes villkor än att polisen tog hand om en farlig person.
Vad tror Du, känner polisen sonens situation bättre än mamman? Hon har umgåtts med honom längre tid än poliser som anlänt till platsen, hon har vetat om hans historik o sjukdom. dessutom har grabben varit vuxen i 4 år vid tillfället så det är inte längre juridiskt mors ansvar, moraliskt o känslosamt förever dock pga familjerelationen.

Nu spekulerar jag men hon har hindrat polisen storma in i lägenheten för att undvika att nåt liknande skulle inte hända, som hände annandag jul. Eller att han skulle attackera polisen. Oavsett hur det har varit har hon innan polisen kom, kontaktat RLC för att få honom till psyket. Uppfattningen att hon skulle varit känslokall o egoistisk grundar sig enbart FB profiles fantasi o saknar grund helt o hållet. Kanske nån som blivit nobbat av henne på krogen, och vill hämnas här.
Citera
2026-01-07, 22:17
  #3738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Vad tror Du, känner polisen sonens situation bättre än mamman? Hon har umgåtts med honom längre tid än poliser som anlänt till platsen, hon har vetat om hans historik o sjukdom. dessutom har grabben varit vuxen i 4 år vid tillfället så det är inte längre juridiskt mors ansvar, moraliskt o känslosamt förever dock pga familjerelationen.

Nu spekulerar jag men hon har hindrat polisen storma in i lägenheten för att undvika att nåt liknande skulle inte hända, som hände annandag jul. Eller att han skulle attackera polisen. Oavsett hur det har varit har hon innan polisen kom, kontaktat RLC för att få honom till psyket. Uppfattningen att hon skulle varit känslokall o egoistisk grundar sig enbart FB profiles fantasi o saknar grund helt o hållet. Kanske nån som blivit nobbat av henne på krogen, och vill hämnas här.


Nu är det inte länge sedan en ambulanssköterska blev dödad i södra Norrland. Jag har full förståelse för att ambulanspersonalen ville ha polishandräckning i en sådan situation. Det var inte upp till mamman att ha synpunkter på detta. Det var en mycket farlig person de hade att hantera......vilket visade sig mycket tydligt på juldagen.
Citera
2026-01-07, 22:28
  #3739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nu är det inte länge sedan en ambulanssköterska blev dödad i södra Norrland. Jag har full förståelse för att ambulanspersonalen ville ha polishandräckning i en sådan situation. Det var inte upp till mamman att ha synpunkter på detta. Det var en mycket farlig person de hade att hantera......vilket visade sig mycket tydligt på juldagen.

Lägg till att "årets mamma" utsatte sin andra son och dennes kompis för en livsfarligt situation och lade ansvaret på de unga att hantera knivsonen.
Citera
2026-01-08, 00:14
  #3740
Avstängd
https://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel/tonarsflicka-annu-inte-hord-om-bodendad/r04qk1kl
Citat:
Pusselbitar vid Bodendåd saknas – utsatt flicka ännu inte hörd
Publicerad 8 januari 2026, kl 00.01

Polisen har inte lyckats klarlägga hela händelseförloppet vid dådet i Boden på juldagen. Det förklarar kriminalkommissarie Per-Olov Andersson som leder polisens arbete.
– Vi väntar på besked från olika analyser som kan säga någonting.
Citera
2026-01-08, 07:28
  #3741
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nu är det inte länge sedan en ambulanssköterska blev dödad i södra Norrland. Jag har full förståelse för att ambulanspersonalen ville ha polishandräckning i en sådan situation. Det var inte upp till mamman att ha synpunkter på detta. Det var en mycket farlig person de hade att hantera......vilket visade sig mycket tydligt på juldagen.
Visste att Du skulle ta upp detta. Men sanningen är att hennes blåljussabbotage hände i april 2025 och mordet i Harmånger hände runt 20. sept 2025. Polisen hade kunnat vänta tills ambulans anländer o gå in i lägenheten tillsammans med ambulanspersonalen. Att hantera farliga personer ingår i polisens jobb och de har fått utbildning för sånt.

Jag får fibbar att hennes svartmålning beror på att hon är invandrare, skulle hon heta Ingrid skulle ingen belasta henne för sonens gärning.
__________________
Senast redigerad av Loikkari 2026-01-08 kl. 07:52.
Citera
2026-01-08, 17:11
  #3742
Medlem
Tack för informationen som många av oss har efterlyst. Verkar dock inte vara några glädjande besked.

Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel/tonarsflicka-annu-inte-hord-om-bodendad/r04qk1kl
Citera
2026-01-08, 17:51
  #3743
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PunkrockerTB
Tack för informationen som många av oss har efterlyst. Verkar dock inte vara några glädjande besked.

Artikeln är låst. Vad står det?
Citera
2026-01-08, 19:49
  #3744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PunkrockerTB
Tack för informationen som många av oss har efterlyst. Verkar dock inte vara några glädjande besked.

Kan någon citera från artikeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in