2026-01-08, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ja..något har hänt så han har förlorat jobbet/uppdrag och har ilsknat till och det verkar ha gått till överdrift med hans anmälningar och kontakt med berörda myndigheter.
Enligt honom börjar detta 2022 då han enligt egen utsago blir överfallen.

The operation began around the year 2022 and was directed against <> during <> studies in IT security.

This operation was unprovoked and lacked fundamental justification.

One of those responsible <>

When I had two courses left to complete my degree in computer security, a physical military operation was conducted against me in my residence in Karlskrona, which resulted in serious injuries, including a cracked rib, head trauma, damage to my genitals, and permanent tinnitus.

After this, I was committed to a mental hospital and stripped of my rights. Family visits were initially prevented, and security guards were stationed.
https://inteloperations.org/io/Documentations/Reported/R1

Så han verkar ha fått psykos och har uppenbarligen inte fått tillräckligt med hjälp/stöd.
Citera
2026-01-08, 00:17
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Enligt honom börjar detta 2022 då han enligt egen utsago blir överfallen.

The operation began around the year 2022 and was directed against <> during <> studies in IT security.

This operation was unprovoked and lacked fundamental justification.

One of those responsible <>

When I had two courses left to complete my degree in computer security, a physical military operation was conducted against me in my residence in Karlskrona, which resulted in serious injuries, including a cracked rib, head trauma, damage to my genitals, and permanent tinnitus.

After this, I was committed to a mental hospital and stripped of my rights. Family visits were initially prevented, and security guards were stationed.
https://inteloperations.org/io/Documentations/Reported/R1

Så han verkar ha fått psykos och har uppenbarligen inte fått tillräckligt med hjälp/stöd.

Tack, för den infon det kände jag inte till eller hade inte läst/hört.
Men det stödjer ju lite det jag skrev att han har troligen jobbat för dem, något har skett han har blivit uppsagd man kanske gjorde ett tillslag för man letade efter något och han kanske redan då visade tendenser på va knäpp, och gjorde nog motstånd och därav har detta skett. Sen har hat och vrede växt och möjligt att han själv tagit kontakt med annat land. Dvs inte ens rekryterats gissar jag på ska jag tillägga
Citera
2026-01-08, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Tack, för den infon det kände jag inte till eller hade inte läst/hört.
Men det stödjer ju lite det jag skrev att han har troligen jobbat för dem, något har skett han har blivit uppsagd man kanske gjorde ett tillslag för man letade efter något och han kanske redan då visade tendenser på va knäpp, och gjorde nog motstånd och därav har detta skett. Sen har hat och vrede växt och möjligt att han själv tagit kontakt med annat land. Dvs inte ens rekryterats gissar jag på ska jag tillägga
Nja jag vet inte, enligt inlägg här ovan så avslutades anställning på Försvarsmakten i slutet på 2019. Verkar ha varit tekniker. Har nog ingen relevant info att dela till främmande makt, bara hans egna psykotiska tankar. Misstänker att inget ”riktigt” spioneri har skett.
Citera
2026-01-08, 00:31
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Nja jag vet inte, enligt inlägg här ovan så avslutades anställning på Försvarsmakten i slutet på 2019. Verkar ha varit tekniker. Har nog ingen relevant info att dela till främmande makt, bara hans egna psykotiska tankar. Misstänker att inget ”riktigt” spioneri har skett.

ah. har tyvärr inte hängt med o läst alla inlägg
Det kan vara så som du säger, men finns en risk att han kommit över saker kanske tom försökt göra ett data intrång men uppenbart har han haft en skruv lös
Citera
2026-01-08, 00:50
Medlem
Han har drivit en enskild firma i Queensland, Australien mellan 2014 och 2019. Var han där och pluggade kanske?

https://abr.business.gov.au/ABN/View?abn=44677625627
Citera
2026-01-08, 03:08
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Om detta påverkar rikets säkerhet så hoppas jag inte det blir offentligt. Senast var det väl Iran bröderna.

Vad kan man spionera på i Stockholms län tro?
Låter för centralt.
Jag hörde en story om en snubbe som hade fotat moln från sitt hotellrum, plöts stormade det in massa polisen för dom trodde han hade fotat ett skyddsobjekt. Exakt vad det var för skyddsobjekt vet jag inte men uppenbarligen finns det lite sådana i Stockholm.

Den här killen vi pratar om skulle väl mycket väl ha kunnat flyga drönare på lite känsliga ställen. 33år låter lite ungt för någon lite viktigare uppgift.
Citera
2026-01-08, 03:14
Medlem
Citat:
Ramin skriver den 2/1

their goal update 2026-01-02
Operations continue at this moment against me, where a profile is being built to be used against him as well as to place Ramin in financial and social vulnerability. He has been placed in a torture program to create despair and hopelessness in the long term, with the goal of eroding my will to live.

The purpose is to drain my of strength and hope over a prolonged period and to pressure me into a state of extreme psychological strain where suicide may appear as the only way out in other words, to carry out a covert murder.
Pratar om sig själv i tredje person (schizofren?). Pratar om mord. Jag gissar att polisen väljer att plocka han efter denna update.

Gissar att han får rättspsykiatrisk vård.
Jepp tror du har rätt i att 'rasmus' och 'ramin' är en och samma. om inte bloggen/siten har nån form av kodat innehåll men tveksamt.

även de bevis som är postat på youtube (ex captcha'n funkar inte, porrbottar är FRA, blir bannad för spam bland annat här, etc) pekar på mental ohälsa då han verkar tro allt detta är FRA som ligger bakom, pekar även på en viss kompetensbrist inom it. Antipsykos medicin dags. Kanske spelar han eller om hans alter-ego gör att det blir snurrigt.
FUP eller liknande kanske får sakerna att klarna kring varför han blir gripen.
Citera
2026-01-08, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledningscentralen
...

En av profilbilderna som eposten är kopplad till är en selfie som visas på en skärm som fotats av med en mobil (eller annan kamera för den delen). Något komiskt med tanke på personens IT-kompetens.

...

När det handlar om spioneri eller underrättelseverksamhet får metoden en betydelse. Att fota av en skärm är inte nödvändigtvis ett tecken på låg IT-kompetens – tvärtom kan det vara en taktik för att skapa ett "luftgap" (air gap) och bryta den digitala spårbarhetskedjan.
Citera
2026-01-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jag hörde en story om en snubbe som hade fotat moln från sitt hotellrum, plöts stormade det in massa polisen för dom trodde han hade fotat ett skyddsobjekt. Exakt vad det var för skyddsobjekt vet jag inte men uppenbarligen finns det lite sådana i Stockholm.

Den här killen vi pratar om skulle väl mycket väl ha kunnat flyga drönare på lite känsliga ställen. 33år låter lite ungt för någon lite viktigare uppgift.

Om jag inte minna fel så var det olika master han hade fotograferar av och det bör finnas en tråd på detta forum om den händelse.
Citera
2026-01-08, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flandern
Han har drivit en enskild firma i Queensland, Australien mellan 2014 och 2019. Var han där och pluggade kanske?

https://abr.business.gov.au/ABN/View?abn=44677625627
Jan 2014 till juni 2015 hade han ett working holiday visa i Australien enligt CV.
Citera
2026-01-08, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
När det handlar om spioneri eller underrättelseverksamhet får metoden en betydelse. Att fota av en skärm är inte nödvändigtvis ett tecken på låg IT-kompetens – tvärtom kan det vara en taktik för att skapa ett "luftgap" (air gap) och bryta den digitala spårbarhetskedjan.
Bra poäng, kan mycket väl vara så.
Citera
2026-01-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Nu är ha ju inte invandrare, så den teorin föll
Han har nära anhörig från Iran.
Står artikel i Expressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera