MGM skriver mot slutet av
denna sida att (min fetstilsmarkering):
Citat:
Man har tagit det längre och börjat hindra mig juridisk rådgivning genom att påverka advokater som kontaktas, påverka så jag ej har positiv social support och försöker försätta mig i ekonomisk utsatthet genom att fortsätta hindra mig arbete, gått cirka 6 månader, blir utpressad till att söka skydd utanför Sverige då man håller mig isolerad i en liten bubbla indirekt.
Direktlänk till bilden:
https://publish-01.obsidian.md/access/bb44453e09b0160fb44259868a42d340/io/Documentations/Exploited%20actors%20by%20(FRA)/Pic/MediaMaria4.png
Så den teorin jag nämnde tidigare är nog inte helt osannolik, som sagt. En svårt sjuk människa som inte får jobb och lyckas hitta kopplingar till att FRA är roten till allt ont -- han tycker att FRA är orsaken till att han inte får jobb, att vänner inte svarar när han skickar meddelanden, att myndigheter, jurister och journalister inte vill granska hans ärende, osv.
Den enda som har bemött honom korrekt ser ut att vara Adrian Sadikovic som hintar om att det är många "med uppenbar psykisk ohälsa" som kontaktar DN:s avdelning för grävande journalistik med dylika påståenden om FRA. MGM var inte nöjd med det svaret men det var rätt svar, för då slutade han trakassera journalisten direkt.