2026-01-07, 16:06
Medlem
Förstår inte svenska samhällsorgans besatthet av att anställa invandrare i känsliga positioner där deras dubbelsidiga lojalitet är problematisk. Måste finnas gott som riktiga svenskar som är intresserade att arbeta inom försvar och underrättelsetjänst, så varför går myndigheterna på nitlott efter nitlott i form av opålitliga blattar?
Citera
2026-01-07, 16:10
Medlem
Topol-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
k*yvan är iaf iranskt

Deras pappa är iaf född i Iran enligt Folkbokföringen.
Mamman svensk och bägge bröderna födda i Sverige.
Citera
2026-01-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Förstår inte svenska samhällsorgans besatthet av att anställa invandrare i känsliga positioner där deras dubbelsidiga lojalitet är problematisk. Måste finnas gott som riktiga svenskar som är intresserade att arbeta inom försvar och underrättelsetjänst, så varför går myndigheterna på nitlott efter nitlott i form av opålitliga blattar?

"DEI" som det kallas på HR-språk. Man agerar som om man tror på dogmerna om att mångkultur är Sveriges styrka. Man riskera lite mer för att få äta sushi och chelo kabab i personalmatsalen.

"Utan invandrare stannar Sverige" sa professorn och skrev en hel bok om det.
Citera
2026-01-07, 16:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
En av hundratusentals utan lojalitet till Sverige, född här eller inte spelar ingen roll. Icke svenskar.

Det här framstår som en psykiskt sjuk person. Tror inte att avsaknad av lojalitet är grejen här.
Citera
2026-01-07, 16:21
Medlem
fimbuls avatar
Det relevanta här är inte att han är av invandrarkaraktär.

Stämmer det att det är muppen bakom inteloperations så handlar det om en mycket psyksjuk individ.
Citera
2026-01-07, 16:26
Medlem
https://www.ekuriren.se/naringsliv/nyetableringar/artikel/nystartat-byggforetag-i-eskilstuna/rmyqpnnr

Citat:
Ratops AB, som har sitt säte i Eskilstuna, uppger att de ska ägna sig åt "cybersäkerhet för att öka säkerhet hos kunder och organisationer".

Bolaget registrerades hos Bolagsverket den 11 april.

Ratops AB har ett aktiekapital på 25 000 kronor.

Företrädare är *Förnamn Efternamn*, 32 år, som är styrelseledamot samt *Förnamn Efternamn*, 76 år, som är styrelsesuppleant.
Citera
2026-01-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul
Det relevanta här är inte att han är av invandrarkaraktär.

Stämmer det att det är muppen bakom inteloperations så handlar det om en mycket psyksjuk individ.

Hela sidan skriker schizofreni med anmälningar hela vägen från SIUN och DO ända upp till FN för att han har blivit torterad av FRA.
https://inteloperations.org/io/Documentations/Reported/R1

Hur är det möjligt att en så sjuk person får arbete inom försvaret, vilket tycks vara fallet enligt mediarapporteringen. Kontrollerar de inte mental hälsa innan de anställer?
Citera
2026-01-07, 16:35
Medlem
Intressant om det visar sig vara han.

Personen har ju genom åren även varit inne och spammat på Flashback med sina trådar om FRA och att de utsätter honom för allehanda tortyrer.

Var ju ett antal trådar för något år sedan men sen dog det av lite, såg dock att han hade startat 2 nya trådar för bara några veckor sedan.

Har för mig att han även har en Youtube-kanal där det laddats upp en del "bevisning" på det han menar att han utsätts för av FRA?
Citera
2026-01-07, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Hela sidan skriker schizofreni med anmälningar hela vägen från SIUN och DO ända upp till FN för att han har blivit torterad av FRA.
https://inteloperations.org/io/Documentations/Reported/R1

Hur är det möjligt att en så sjuk person får arbete inom försvaret, vilket tycks vara fallet enligt mediarapporteringen. Kontrollerar de inte mental hälsa innan de anställer?

Han verkar ju tappat det under sin anställning och studier.
Citera
2026-01-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obotlig
Han verkar ju tappat det under sin anställning och studier.

Ska man tro sidan så har det ju förekommit en "fysisk militär operation" mot honom under studietiden i Karlskrona som förhindrat honom från att ta examen och som pekat ut honom som pedofil. Den ska ha inletts redan 2022.

Kronologiskt borde det ju ha varit före en anställning. Vilket i så fall betyder att han fått anställning efter en sådan misstanke och räd? Och då har han varit bästa kandidaten för jobbet trots allt?

Men den som har sett CV kanske vet om anställningen var före 2022.
Senast redigerad av laafham 2026-01-07 kl. 16:42.
Citera
2026-01-07, 16:48
Medlem
Tengus avatar
MGM skriver mot slutet av denna sida att (min fetstilsmarkering):
Citat:
Man har tagit det längre och börjat hindra mig juridisk rådgivning genom att påverka advokater som kontaktas, påverka så jag ej har positiv social support och försöker försätta mig i ekonomisk utsatthet genom att fortsätta hindra mig arbete, gått cirka 6 månader, blir utpressad till att söka skydd utanför Sverige då man håller mig isolerad i en liten bubbla indirekt.

Direktlänk till bilden: https://publish-01.obsidian.md/access/bb44453e09b0160fb44259868a42d340/io/Documentations/Exploited%20actors%20by%20(FRA)/Pic/MediaMaria4.png

Så den teorin jag nämnde tidigare är nog inte helt osannolik, som sagt. En svårt sjuk människa som inte får jobb och lyckas hitta kopplingar till att FRA är roten till allt ont -- han tycker att FRA är orsaken till att han inte får jobb, att vänner inte svarar när han skickar meddelanden, att myndigheter, jurister och journalister inte vill granska hans ärende, osv.

Den enda som har bemött honom korrekt ser ut att vara Adrian Sadikovic som hintar om att det är många "med uppenbar psykisk ohälsa" som kontaktar DN:s avdelning för grävande journalistik med dylika påståenden om FRA. MGM var inte nöjd med det svaret men det var rätt svar, för då slutade han trakassera journalisten direkt.
Citera
2026-01-07, 16:50
Medlem
1754s avatar
Är det en Rysk spion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in