Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackstasi
Carl Bildt är idag en del av den globalistiska eliten och ett rent sändebud för både Nato och Bilderberg.
USA kommer aldrig "ta över" Grönland!
Det är ett rent provokativt uttalande som saknar grund.
Men självklart använder globalisterna detta som ett syfte att stärka narrativet om att Trump är en mycket mycket ond president..
Sådär ja, ditt inlägg åldrades inte väl kan man konstatera
En kvart efter kom Vita huset med ett formellt uttalande om att de "kommer att ta över Grönland, med militär om så fordras".
"Trump vill ta över Grönland under denna mandatperioden och kan använda militären för att få det i lås, skriver Vita huset i ett uttalande till Reuters." (Aftonbladet citerar Reuters, 2026-01-06 22:01).
Nästa är en formell krigsförklaring, men då kommer du att säga "det är bara en specialoperation".
Nej, men jag tror också att Danmark kommer att släppa Grönland innan det går så långt, eftersom det står klart att USA annars tar ön med våld. Nato har ju upphört att existera som reell pakt redan nu, så där är ingen skada skedd oavsett.
Min egen mening är att Grönland ska tillhöra grönländarna, punkt. Dit kommer vi till slut, jag är optimist.