2026-01-06, 21:25
Medlem
Skulle vara riktigt smidigt om man åtminstone kunde se i appen vilka elsparkcycklar/cyklar som har dubbdäck/vinterdäck.

Kanske t.o.m. ta 0.5kr extra i minutkostnad för besväret?

EDIT: Ser att man tittade på detta år 2019, men verkar inte ha hänt något?

https://omni.se/voi-tar-fram-vintermodell-kollar-pa-dubbdack/a/8waGzw
Senast redigerad av 8686 2026-01-06 kl. 21:31.
Citera
2026-01-06, 21:32
Medlem
franges avatar
Det enkla svart är garanterat - att det kostar för mycket pengar.
Citera
2026-01-06, 21:45
Medlem
För att de som kör Voi inte bryr sig om säkerhet. Hade de gjort det hade de inte kört Voi.
Citera
2026-01-06, 21:59
Medlem
flytandelyckas avatar
Snart kommer alla gubbarna ala Voi borde förbjudas trots att man bor ute i ett träsk och aldrig sett en Voi.
Citera
2026-01-06, 22:02
Avstängd
Allt för pengarna. Glömskan är påtaglig.

"De dagar då vädret är riktigt dåligt håller vi skotrarna inomhus, jag tycker man alltid ska vara försiktig, precis som när du cyklar, säger Fredrik Hjelm, vd och grundare till Voi."

Den som kör i vinterväglag, har verkligen sig själv att skylla, ifall det sker en olycka. Bara tanken på att låsa upp en känns horribel.
Citera
2026-01-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Snart kommer alla gubbarna ala Voi borde förbjudas trots att man bor ute i ett träsk och aldrig sett en Voi.
Förbjudas tycker jag inte, men det borde ställas betydligt större krav på företagen som hyr ut dem. Men många kommuner är jävligt slapphänta med detta.

Krav på vinterdäck hade varit ett väldigt rimligt krav kommunerna hade kunnat ställa, förutom då det som verkligen stör, dvs att de ofta står parkerade helt åt helvete överallt.
Citera
2026-01-06, 22:22
Moderator
tobess avatar
Om man någon gång gett sig in på att försöka byta däck där fram på en elsparkcykel så har man en aning om varför.

Jag har en egen och ställer in den till vintern och tar fram den på våren, dels pga att jag inte har någon önskan om att skada mig själv när det blir snöigt och isigt på vägarna, men framförallt att jag antagligen hellre går på en rektal undersökning än att skifta däck två gånger per år.
Citera
2026-01-06, 23:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Förbjudas tycker jag inte, men det borde ställas betydligt större krav på företagen som hyr ut dem. Men många kommuner är jävligt slapphänta med detta.

Krav på vinterdäck hade varit ett väldigt rimligt krav kommunerna hade kunnat ställa, förutom då det som verkligen stör, dvs att de ofta står parkerade helt åt helvete överallt.

Det har inget med företagen som hyr ut att göra utan problemet är idioterna som hyr dem.
-Hur jävla svårt kan det vara att använda en ringklocka om det är trångt på cykelvägen och en voi kommer i 20 km/h tre centimeter ifrån dig?
-Hur jävla svårt kan det vara att parkera en sparkcykel på ett bra och säkert sätt efter användandet?
-Hur jävla svårt är det att anpassa hastigheten efter trafiken och området man kör i?
Citera
2026-01-07, 03:41
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8686
Skulle vara riktigt smidigt om man åtminstone kunde se i appen vilka elsparkcycklar/cyklar som har dubbdäck/vinterdäck.

Kanske t.o.m. ta 0.5kr extra i minutkostnad för besväret?

EDIT: Ser att man tittade på detta år 2019, men verkar inte ha hänt något?

https://omni.se/voi-tar-fram-vintermodell-kollar-pa-dubbdack/a/8waGzw

varför erbjuder inte pizzerior pepparkaksdeg?
hur lönsamt tror du att det är?
är fan inte ofta snön ligger kvar som den gör nu.

ska dom göra en jättesatsning för att kunna erbjuda dubbdäck 1-2 veckor om året?
Citera
2026-01-07, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
varför erbjuder inte pizzerior pepparkaksdeg?
hur lönsamt tror du att det är?
är fan inte ofta snön ligger kvar som den gör nu.

ska dom göra en jättesatsning för att kunna erbjuda dubbdäck 1-2 veckor om året?

Behöver inte ha en hel flotta av dem, kanske ett par.
Citera
2026-05-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
För att de som kör Voi inte bryr sig om säkerhet. Hade de gjort det hade de inte kört Voi.
Precis o varit mindre lata o cyklat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in