Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Vilka dubbelklubbar är det som du tänker på?
Att Norrköping måste anpassa sin kostym är jag helt med på. Tänker du Hammarby och Häcken? För AIK och Djurgården satsar väl inte mindre nu?
Tänkte mer på helheten än exakta exempel, men:
Som jag förstått det uttalade AIK för 1-2 år sedan (?) att man skulle satsa mindre, och kanske Hammarby är på väg att göra något liknande. Båda har ju haft bra F-lag senaste säsongerna, och kanske ser en framtid som är mer lik herrlagens än man tidigare haft. Djurgården vet jag inte. BP och framförallt Häcken kanske lite oklart, men MFF:s uteblivna satsning är ju ganska tydlig. I alla fall "utebliven" i förhållande till hur snacket gick för ett par år sedan. Men även att det inte kommer något underifrån där t ex Elfsborg verkar nöjda med att vara där man är och inte verkar satsa mo Damallsvenskan. Vilket man väl trodde för ett par år sedan.
Fast jag kan ha fel i ett eller ett par exempel. Är mer att jag tycker trenden verkar gå mot att fler lag håller hårdare i plånboken nu. Och jag tror som sagt det beror på att man är på väg att försöka anpassa damverksamheten till att bli mer ekonomiskt hållbar på längre sikt (eller från "under uppbyggnad" till "vardag", om man vill uttrycka det så).