2026-01-06, 11:32
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle han vilja ställa in hela julen för ett par minuter?
Är du helt befängd.

Jag hade gjort det för min dotter, vet många som skulle göra detsamma. Julen är barnens högtid och älskar man sina barn så mycket som dom förtjänar är det normalt att anpassa julen efter det tycker jag.
Citera
2026-01-06, 11:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Jag hade gjort det för min dotter, vet många som skulle göra detsamma. Julen är barnens högtid och älskar man sina barn så mycket som dom förtjänar är det normalt att anpassa julen efter det tycker jag.
Jag säger ju det.. du har förmodligen inte så stor erfarenhet av hur det normalt fungerar.
Du borde dock veta att små barn inte mår bra av ständiga separationer - och att dyka in någon minut sliter mer på barnet än att få en egen dag med föräldern.
Därför brukar det normala vara varannan jul eller att man firar ihop samtliga som ingår i barnens familjer -- det krävs lite mer för att klara det förstås.
Citera
2026-01-06, 11:47
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Du menar om man är för lat och hellre leker live på TikTok än att ta hand om sitt barn ..

Julia - ja.
Du känner ju henne och vet allt som pågår .. så fråga henne själv om 47-åringen.

Nu hittar du på igen, jag känner ingen i det här spektaklet.

Vad jag förstått sa hon det i en live, hur vet jag inte och om det var på skämt eller ej. Undrar bara om han verkligen kom hem till henne eller om det var larv på internet?

Tänker att det är lite som alla gånger Chrippa pratat om att han ska ta droger mm i sina lives. Eller tar du det som att han faktiskt tar drogerna han ”skojar” om?
Citera
2026-01-06, 11:54
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Jag säger ju det.. du har förmodligen inte så stor erfarenhet av hur det normalt fungerar.
Du borde dock veta att små barn inte mår bra av ständiga separationer - och att dyka in någon minut sliter mer på barnet än att få en egen dag med föräldern.
Därför brukar det normala vara varannan jul eller att man firar ihop samtliga som ingår i barnens familjer -- det krävs lite mer för att klara det förstås.

You know what happens when you assume.

Normalt pågår det inte en rättsprocess. Normalt gifter sig inte ena föräldern sig med en person som samma förälder påstår slagit ens barn. Normalt så gaslightar även den ingifta personen inte barnet i fråga medan hon spelar in ( videon när hon säger till barnet ”är du rädd för pappa? Du ska vara ensam med pappa nu” medan barnet gråter). Så jag vet inte hur normalt det här räknas som.
Senast redigerad av Nejellerva 2026-01-06 kl. 11:56.
Citera
2026-01-06, 12:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om så är fallet är det kanske inte det smartaste att göra nej.

Sen vad hon sitter och pratar om på internet tycker jag inte ska spela mer roll än det pappan till barnet gör på internet. Visst det kan vara smaklöst men absolut inget som hon skadar flickan med mer än någon annan.
Fast det är ju inte samma sak att driva och att faktiskt göra.

Det är inte "smaklöst" att ta hem främmande män från nätet när barnet är hemma. DET är att spela med barnets liv och hälsa - för hon vet inte vem som kommer, vad han kommer göra och vad han kan utsätta både henne och barn för.
Det är ett ansvarslöst beteende när du har barnet där.
Citera
2026-01-06, 12:17
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Fast det är ju inte samma sak att driva och att faktiskt göra.

Vad har kontakten efter samt vad hon pratar om på internet att göra med det? Är det skillnad på hennes actions på internet vs flickans pappa?
Citera
2026-01-06, 12:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad har kontakten efter samt vad hon pratar om på internet att göra med det? Är det skillnad på hennes actions på internet vs flickans pappa?
Ja det är skillnad på att skoja/driva som Chrippa gör och att ragga upp främmande män som Jula gör, ta hem dem till lägenheten där barnet sover .. att berätta om det och låta alla veta att man är en ansvarslös förälder som utsätter barnet för stora risker är inte det värsta.. Det är att HON GÖR det, oavsett om hon sen berättar om det på nätet eller inte.

Hur kan du inte förstå det.
Citera
2026-01-06, 12:31
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ja det är skillnad på att skoja/driva som Chrippa gör och att ragga upp främmande män som Jula gör, ta hem dem till lägenheten där barnet sover .. att berätta om det och låta alla veta att man är en ansvarslös förälder som utsätter barnet för stora risker är inte det värsta.. Det är att HON GÖR det, oavsett om hon sen berättar om det på nätet eller inte.

Hur kan du inte förstå det.

Som jag skrev så är det inte smart att ta hem någon om det är vad som hände.

Vad hon pratar om på internet är dock inte värre än att pappan till barnet säljer sex på internet. Smaklöst ja, men absolut ingen skillnad i vad som är illa och inte på internet.

Citat:
Han kom hem till henne, och kontakten fortsatte efteråt .. men sen sitter hon och hennes kompisar och hånar honom.
Samma live som hon grafiskt fantiserar kring sin kompis pappas könsdelar.
Citera
2026-01-06, 12:33
Avstängd
Citat:
Varför skulle han vilja ställa in hela julen för ett par minuter?
Är du helt befängd.

Var skrev jag att han skulle ställa in hela julen?
Citera
2026-01-06, 12:39
Avstängd
Citat:
Jag vet att du ägnar dina inlägg i att grotta i vad jag skriver och att baktala och falskanklaga Linnea. Det är inget nytt.

Nej nej nej .. det var ingen kompis utan en 47-årig främling uppraggad på Tinder .. och det är inte jag som säger - det är Julia.
Men jag förstår att du hoppades på att det var en kompis .. för allt annat är ju sjukt och inte alls okej när du har barn hemma. Det är vi överens om .. Julia är dock av en annan uppfattning.

Jaha, så du menar att en man blir män?
Två mackor är hela dygnsintaget?

Ja jag anser att du förtalar, grovt förtalar, andra människor men så fort någon ger svar på tal blir du kränkt.
Citera
2026-01-06, 12:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Som jag skrev så är det inte smart att ta hem någon om det är vad som hände.

Vad hon pratar om på internet är dock inte värre än att pappan till barnet säljer sex på internet. Smaklöst ja, men absolut ingen skillnad i vad som är illa och inte på internet.
Jo, det är stor skillnad på att skämta på sin egen bekostnad och att håna andra enskilda som dessutom kan identifiera sig eller bli identifierad i det som sägs.
Stor skillnad.
Citera
2026-01-06, 12:42
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Jo, det är stor skillnad på att skämta på sin egen bekostnad och att håna andra enskilda som dessutom kan identifiera sig eller bli identifierad i det som sägs.
Stor skillnad.

Så du menar att kräftan aldrig pratar illa om andra på internet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in