2026-01-06, 10:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Du måste skoja du kan inte va så dum du tror på dig själv. Skulle du vilja ha ett barn bland pundare i en trång stuga ?
Julia gjorde rätt och kräftan valde party före dottern ville han vara med henne hade han firat jul nykter hemma punkt slut
Vad skulle det varit för skillnad för honom om han satt nykter med Linnea hemma. Han fick ju inte ha dottern i alla fall.

I er släkt är ni kanske så vridna att ni hellre spenderar julafton med exet och exets släkt än med er egen familj, men det är inte helt normalt.
Det normala är att man har varannan jul, alternativt att man firar tillsammans med nya partner och familjer ihop - men det kräver ju att alla är bekväma i varandras sällskap -- och Julia är för svartsjuk för att vara bekväm med Linnea i rummet.

Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Nekades han att träffa dottern på egen hand och att träffa henne under julen? Vart finns bevisen på det?
Det där är en icke-fråga eftersom det inte är med Julia han vill fira jul, utan med sin familj dvs barnet och Linnea i första hand.
Givetvis får inte Julia diktera hur deras jul ska firas -- även om gör allt hon kan för att få ha Chrippa nära
Senast redigerad av micro113 2026-01-06 kl. 10:17.
Citera
2026-01-06, 10:20
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tror du Julia skulle klara sig på ett litet underhållsbidrag. Asgarv.
Underhållsbidrag får hon endera av Chrippa direkt eller av FK om hon söker där.

Ja vet. Det borde hon göra. Chrippa tjänar ju riktigt bra.
Och visst om det nu är så som du tjatar om att det är pga svartsjuka Julia
nekar Pappan kontakt med barnet så kommer hon inte långt. Det är ingen anl.
Ligger det dock annan problematik bakom som tex missbruk, våld oroligheter och så
blir saken en annan. Men det avgörs väl i slutet på denna månad hur det blir.
Citera
2026-01-06, 10:26
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:

Det där är en icke-fråga eftersom det inte är med Julia han vill fira jul, utan med sin familj dvs barnet och Linnea i första hand.
Givetvis får inte Julia diktera hur deras jul ska firas -- även om gör allt hon kan för att få ha Chrippa nära

Det handlar inte om att fira jul med Julia, utan att träffa sin dotter en stund under julen.

Tror inte Kräftan har något emot det men Linnea vet nog att han fortfarande trånar efter Julia så hon vågar inte låta honom vara i närheten av henne. Tragiskt med sådan svartsjuka, dags att växa upp för Linnea.
Citera
2026-01-06, 10:34
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Det handlar inte om att fira jul med Julia, utan att träffa sin dotter en stund under julen.

Tror inte Kräftan har något emot det men Linnea vet nog att han fortfarande trånar efter Julia så hon vågar inte låta honom vara i närheten av henne. Tragiskt med sådan svartsjuka, dags att växa upp för Linnea.

Jag tror inte Chrippa vill tillbaka till Julia och Julia vill nog inte ha Chrippa.
Svartsjuka? Ja.. Hon kanske inte är svartsjuk på Julia utan på barnet.
Det tror jag mer på.
Citera
2026-01-06, 10:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja vet. Det borde hon göra. Chrippa tjänar ju riktigt bra.
Och visst om det nu är så som du tjatar om att det är pga svartsjuka Julia
nekar Pappan kontakt med barnet så kommer hon inte långt. Det är ingen anl.
Ligger det dock annan problematik bakom som tex missbruk, våld oroligheter och så
blir saken en annan. Men det avgörs väl i slutet på denna månad hur det blir.
Det är väl någon planerad förhandling i alla fall, men de har ju skjutits upp flera gånger nu - vilket är vanligt i vårdnadstvister, så vi får väl se.

Ja, om han inte betalar avtalat underhåll så ska hon givetvis vända sig till FK - tveklöst.
Citera
2026-01-06, 10:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det handlar om en vilja att styra och utestänga Linnea p g a svartsjuka - inget annat.

Citat:
Jag tror Chrippa har väldigt mycket emot att Julia och Jocke försöker styra hans liv och att de använder hans barn för att försöka göra det.

Edit
Du svarade inte på frågan .. blev den jobbig

Citat:
Citat:
Hon tar iallafall hand om barnet medan Kräftan säljer naket med sin barnahatande fru 🤷🏻‍♀️

Citat:
Är två mackor till middag och att ta emot främmande män från nätet när barnet sover att "ta hand om sitt barn" .. framför allt det sista är allt annat än tryggt skulle jag säga.

(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, dömd för ekobrott, dec -25)
Senast redigerad av micro113 2026-01-06 kl. 10:45.
Citera
2026-01-06, 10:46
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Nej, det handlar om en vilja att styra och utestänga Linnea p g a svartsjuka - inget annat.

Jag tror Chrippa har väldigt mycket emot att Julia och Jocke försöker styra hans liv och att de använder hans barn för att försöka göra det.

Edit
Du svarade inte på frågan .. blev den jobbig

(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, dömd för ekobrott, dec -25)

Såg inget frågetecken så tycker inte det fanns något att svara på 🤷🏻‍♀️
Citera
2026-01-06, 11:04
Avstängd
Citat:
Du kan ton ner den där romantiseringen. Det vanliga är att det kvarstår ett platoniskt band utan större känslor än möjigen vänskap men en förmåga att samarbeta kring barnet.
Julia vill inte hamna på den nivån, utan använder barnet för att försöka binda Chrippa känslomässigt till henne -- det är misslyckat, han vill inte ha henne och hon klarar ju inte att samarbeta kring barnet för fem öre.

Vad gillar du förresten att hon bjuder hem totala främlingar från nätet på romantiska träffar i lägenheten när barnet är där?
Tycker du det är en trygg miljö för ett barn?

Alla är inte lika kalla som du är. Bara att du skriver romantisering är bevis på det.

Jag är fortfarande helt övertygad om att Chrippa vill träffa sin flicka men att Linnéa blir galen av svartsjuka.
Din bild av lilla gulliga vackra Linnéa har inte jag av henne.
Märkligt att när jag tänker gott om Chrippa är du där och klagar.

Vilka män?
Varför var dessa män, som du menar, varit där?
Får Julia ha kompisar där för dig även om de skulle vara av det andra könet?
Citera
2026-01-06, 11:06
Avstängd
Citat:
Nekades han att träffa dottern på egen hand och att träffa henne under julen? Vart finns bevisen på det?

Det undrar jag också.
Jag har svårt att tro att Julia skulle nekat honom att träffa deras dotter om så bara för några minuter om han var utan Linnéa. Tex hos Julias mamma om det är svårt för Julia och Chrippa att träffas.
Citera
2026-01-06, 11:07
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag tror inte Chrippa vill tillbaka till Julia och Julia vill nog inte ha Chrippa.
Svartsjuka? Ja.. Hon kanske inte är svartsjuk på Julia utan på barnet.
Det tror jag mer på.

Nej jag tror inte någon av dom vill tillbaka till varandra heller. Känner att logiken att Julia vill tillbaka bara är löjlig så det kan väl vara så åt andra hållet med 😂
Svartsjuka på dottern tror jag också på, hon vet att hon aldrig kommer vara hans number 1 girl pga flickan. Hur mycket hon än manipulerar honom.
Citera
2026-01-06, 11:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det undrar jag också.
Jag har svårt att tro att Julia skulle nekat honom att träffa deras dotter om så bara för några minuter om han var utan Linnéa. Tex hos Julias mamma om det är svårt för Julia och Chrippa att träffas.
Varför skulle han vilja ställa in hela julen för ett par minuter?
Är du helt befängd.
Citera
2026-01-06, 11:31
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Är två mackor till middag och att ta emot främmande män från nätet när barnet sover att "ta hand om sitt barn" ???

Två mackor till middag kan absolut vara helt okej om det sker ibland 🤷🏻‍♀️

Vem har tagit emot främmande män i sitt hem? Har Julia? Eller var det något som sades i en live? Länka gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in