2026-01-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det kan inte vara populärt bland väljare, om inte annat.Han vill hämnas och det riskerar ge bumerangeffekt.
Tror inte ens folket är med på banan angående hans sjuka benådningar.

Läste nyss en artikel som var enorm.
Trumps idoga försök att minimera deras vänskap relation faller platt.
Mängder med uppgifter om hur de umgicks.
A must read:
‘Don’s Best Friend’: How Epstein and Trump Bonded Over the Pursuit of Women
The president has tried to minimize their friendship, but documents and interviews reveal an intense and complicated relationship.
https://www.nytimes.com/2025/12/18/us/jeffrey-epstein-donald-trump.html

Men det var nåt specifikt som fångade mitt intresse.
Det tillkom nämligen ytterligare en uppgift.
Se fetat.

Nu får du enorm läsning. 😂

Jag har tidigare nämnt en tjej som groomades i Michigan på ett summer Camp som 13-åring av Epstein och Ghislaine.
Hon var från Florida och året efter visades hon upp för Trump på Mar-a-lago.
Jag läste det första gången via Browns bok.

Ur nya artikeln:
"The federal case against Ms. Maxwell described her role in grooming three victims under the age of 18 between 1994 and 1997. One of them, a woman known in court records as Jane Doe, alleged in a separate, civil complaint that Mr. Epstein had taken her to visit Mr. Trump at Mar-a-Lago in 1994, when she was about 14.

“This is a good one, right?” Mr. Epstein said, elbowing Mr. Trump playfully, according to the complaint. Mr. Trump smiled and nodded, and the two men chuckled, the victim said.

Her case ended in a settlement with Mr. Epstein’s estate. In 2021, testifying at Ms. Maxwell’s trial, she said she competed in Mr. Trump’s Miss Teen USA pageant."

Any way.
Brown noterade att en oidentifierad kvinna lämnade in en stämningsansökan i januari 2020 som inkluderade anklagelser om ett liknande lägermöte med Epstein när kvinnan var 13 år gammal.

Tjejen på läger i Michigan var i en utsatt position, hennes far hade dött.
En dirigent, klassisk musik och flickan var mkt begåvad.
Epstein hade byggt en stuga på campus för konstlägret Interlochen.

De tog telnr och groomade även hennes mor som blivit änka.
Epstein ringde och sa att de "hjälpte unga talanger".
Hon skulle kalla honom gudfar.
De bearbetade henne med att gå på bio, betalde musiklektioner, shoppade och sände även pengar till hennes mor som var i utsatt läge som änka.
Sen började sexuella kommentarer gentemot tjejen.

Han ska ha flyttat både flickan och hennes mamma till en lägenhet i New York och betalat för att flickan skulle gå i en exklusiv privatskola.
Hon frigjorde sig som 18-åring men Epstein ringde upprepade gånger och skällde ut henne för att hon inte uppskattade honom.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/crime/epstein-underage-victim-michigan-campus-b1886833.html

Offrens advokat, Bradley skriver om henne i sin bok också under pseudonym Kat.
Spoiler för att minska inlägg:
CNN beskrev fr rättegången 2021:
https://edition.cnn.com/2021/11/30/us/ghislaine-maxwell-alleged-victim-testimony

Nu blir det ännu konstigare då detaljer sammanfaller, men med dementier att nåt hänt. Begreppet Gudfader tycks han gilla..
Vem är vem?

Men åter till introt.
Epstein groomade och visar upp en 14-åring som om hon vore boskap.
De två männen grymtar förnöjsamt och fnittrar.
Sen är hon även tävlingsmodell i Trumps Miss Teen pageant.

Fortsatt grävande.

"Som ”Jane” vittnade om blev hon våldtagen och sexuellt utnyttjad av Epstein i ytterligare två år efter att hon introducerades för Trump."

"Jane" vittnade under rättegången att 1998 var hon tävlande i Trumps Miss Teen USA-tävling"
https://deanobeidallah.substack.com/p/trump-didnt-just-meet-the-14-year?r=1qn5q8&utm_medium=ios&shareImageVariant=ove rlay&triedRedirect=true

Trump köpte Miss Teen pageant (13 till 19 år) 1996.
Där då gubben skrävlar om hur har gått in i omklädningsrummen och fluktat på tonåringar
.. enligt flera vittnen, vilket Trump även bekräftar i Sterns talkshow.
Med det inte sagt att han glodde på henne.

2002:
”Jag har känt Jeff i femton år. Fantastisk kille. Han är jättekul att vara med.
Det sägs till och med att han gillar vackra kvinnor lika mycket som jag, och många av dem är i den yngre delen.”

Really....

Som jag uppfattar det är det samma person. 'Kate'/Jane Doc är sannolikt N*dia B*örlin.

Hon deltog i Trumps Miss Teen Florida tävling 1998 där hon kom tvåa. Och gick på konstskolan Interlochen Center for the Arts i Michigan 1994. Hon fyllde 14 i augusti samma år. Pappan dirigenten dog året innan i leukemi. Familjen ska ha fått vissa ekonomiska problem efter det.

Efter pappans död bodde familjen kvar i Palm Beach ett par år. N*adia gick på Palm Beach County school of the Arts innan de flyttade till New York där N*dia gick en privat artistskola. Hon ska haft en fantastisk röst och spelade många instrument. Efter high school flyttade hon till dock LA och satsade på skådespeleri! Som ju de flesta vet.

Julia K Brown följer henne på sociala medier.

Bland epsteindokumenten finns en bild på N*dia som vuxen 'maskat ansikte' och en hälsning skriven till Jeffrey för hand på fotot.

N*dia ska enligt rykte fått ca 50 miljoner kronor från Epsteins dödsbo i november 2020. Efter förlikning pga övergrepp. Både den stämningen och vittnesmålet gjordes dock anonymt.

Så vitt jag vet har N*dia själv aldrig offentligt kommenterat sin 'kontakt' med Epstein. Det är lätt att förstå. Det är ju dock troligt att hon är den sk ''13-åringen från Michigan.' Hennes mamma sa ju i artikeln I Daily mail 2011 att Epstein och Maxwell försökte grooma N*dia men att hon satte stopp. Hon kanske inte visste då vad dottern utsattes för.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2026-01-02 kl. 23:02.
Citera
2026-01-02, 22:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Som jag uppfattar det är det samma person. 'Kate'/Jane Doc är sannolikt N*dia B*örlin.

Hon deltog i Trumps Miss Teen Florida tävling 1998 där hon kom tvåa. Och gick på konstskolan Interlochen Center for the Arts i Michigan 1994. Hon fyllde 14 i augusti samma år. Pappan dirigenten dog året innan i leukemi. Familjen ska ha fått vissa ekonomiska problem efter det.

Efter pappans död bodde familjen kvar i Palm Beach ett par år. N*adia gick på Palm Beach County school of the Arts innan de flyttade till New York där N*dia gick en privat artistskola. Hon ska haft en fantastisk röst och spelade många instrument. Efter high school flyttade hon till dock LA och satsade på skådespeleri! Som ju de flesta vet.

Julia K Brown följer henne på sociala medier.

Bland epsteindokumenten finns en bild på N*dia som vuxen med maskat ansikte och en hälsning skriven för hand på fotot. 'Jeff You rock my worldl!' Står det.

Juile K Browns har sagt att en del av Epsteins offer blev som 'förälskade'i honom. Det finns säkert psykologiska förklaringar till det.

N*dia ska enligt rykte fått ca 50 miljoner kronor från Epsteins dödsbo i november 2020. Efter ansökan pga övergrepp.

Så vitt jag vet har N*dia själv aldrig offentligt kommenterat sin kontakt med Epstein. Det är lätt att förstå! Jag utgår dock ifrån att hon är den sk ''13-åringen från Michigan.'
Bra genomgång av fortsättning, Tack.

Nu undrar jag dock varför hon visades upp som 14-åring som ett köttbit på Mar-a-lago 1995, var i Epsteins klor i flera år och deltog i Trumps teen tävling 1998.

Eget initiativ eller hur gick det till måntro.

Det är som om en parallell verksamhet pågick i vad som hölls inom ramen av acceptans offentligt. Teens från 13 år som lovas modelljobb, löften om Victoria Secrets.
Trump som smyger runt i omklädningsrummen.

Det är ett väldans skyfflande av unga modeller hit och dit för att roa rika män på kvällstid på partyn och visas upp i lättklädda dagtid på en catwalk eller scen.

Som om de fiskar i samma djuphavsgrav medan Epstein gjorde det till en industriell verksamhet för reguljärt privat bruk och som gåvor till nyttiga idioter.

En enda röra som går omlott.
Citera
2026-01-03, 02:22
Medlem
Citat:

Nu undrar jag dock varför hon visades upp som 14-åring som ett köttbit på Mar-a-lago 1995, var i Epsteins klor i flera år och deltog i Trumps teen tävling 1998.

Det är som om en parallell verksamhet pågick i vad som hölls inom ramen av acceptans offentligt. Teens från 13 år som lovas modelljobb, löften om Victoria Secrets.

Det är ett väldans skyfflande av unga modeller hit och dit för att roa rika män på kvällstid på partyn och visas upp i lättklädda dagtid på en catwalk eller scen.

Som om de fiskar i samma djuphavsgrav medan Epstein gjorde det till en industriell verksamhet för reguljärt privat bruk och som gåvor till nyttiga idioter.

Svarar på ovanstående i morgon.

Tänkte bara tillägga att på sidorna 53–55 i "The Billionaire's Playboy Club" beskriver Virginia Giuffre ett möte med N"dia B'orlin i Malibu som omnämns vid namn. Hon har dock missuppfattat hennes nationelitet och tror att N*dia är från forna Jugoslavien. I vittnesmål till grand jury infor rättegången mot Maxwell berättar Jane doc (N*dja) att hennes mamma är fodd i Mellanöstern. Så Virginia G missuppfattade nog.

Vidare finns N*dia B*örlin namn med i Epsteins flyglogg. Tror det var 1995 och 1996. Kontakten ska ha upphört 2002 då betalade Epstein fortfarande för hennes mamnas hus enligt Jane Docs vittnesmål.
Samtidigt som N*dia hade hunnit med tre säsonger med den kända tvserien där hon spelar operasångerska.

N*dia vill uppenbarligen fortsätta att vara anonym så jag skriver inte mer gällande hennes identitet i tråden. Men nu finns det en röd tråd I detta specifika fall. Som jag uppfattade det var hon huvudvittnet mot Maxwell även om de vara fyra målsäganden.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2026-01-03 kl. 03:06.
Citera
2026-01-03, 13:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Svarar på ovanstående i morgon.

Tänkte bara tillägga att på sidorna 53–55 i "The Billionaire's Playboy Club" beskriver Virginia Giuffre ett möte med N"dia B'orlin i Malibu som omnämns vid namn. Hon har dock missuppfattat hennes nationelitet och tror att N*dia är från forna Jugoslavien. I vittnesmål till grand jury infor rättegången mot Maxwell berättar Jane doc (N*dja) att hennes mamma är fodd i Mellanöstern. Så Virginia G missuppfattade nog.

Vidare finns N*dia B*örlin namn med i Epsteins flyglogg. Tror det var 1995 och 1996. Kontakten ska ha upphört 2002 då betalade Epstein fortfarande för hennes mamnas hus enligt Jane Docs vittnesmål.
Samtidigt som N*dia hade hunnit med tre säsonger med den kända tvserien där hon spelar operasångerska.

N*dia vill uppenbarligen fortsätta att vara anonym så jag skriver inte mer gällande hennes identitet i tråden. Men nu finns det en röd tråd I detta specifika fall. Som jag uppfattade det var hon huvudvittnet mot Maxwell även om de vara fyra målsäganden.
Ja, jag la spoiler och asterisk eftersom hon inte alls är ute och meddelar sig i media, och var osäker på likheterna. Som trots allt finns.

Så peddon lekte "gudfader" igen. Känns som om det ingår i nån störd sexuell preferens.
Det är 1994 till 2002, uppvisad på Mar-a-lago och sen deltagare i Trumps Miss teen 1998.
Den era då Epstein och Trump umgicks mest frekvent både i NY och Palm Beach men han vet ingenting.
1997 dedikerade han sin bok med texten Jeff - the greatest.

Lite axplock ur den enorma artikel jag nämnde.

Epstein skrev som sagt i mail 2015 att Trump var så fokuserad på unga kvinnor i hans pool att han gick rätt in i en glasdörr och gjorde avtryck med näsan.

Han hänvisade samtidigt till en 22-årig tävlande och att skrev att han hade bilder på "Donald och tjejer i bikini i mitt kök".
Hon var med i Miss Tropicana 1993.

I början av 1990-talet dök Trump upp som VIP-gäst på några av de tävlingar som anordnades av Hawaiian Tropic.
Grundaren av Hawaiian Tropic, Ron Rice, som berättade för The Boston Globe 2016:
”Han kom till våra tävlingar för att han tycker om att vara bland tjejerna. Han var en ganska vanlig besökare hos oss.”

”Han brukade ringa mig och säga: ’Jag ska ha en stor fest. Ta med era tjejer’”, sa Rice. ”Så jag brukade ta med ett gäng modeller. Ibland gav han oss rum på Mar-a-Lago.”
https://archive.is/Wj3jF

Tina Davis, Ford Models i mitten av 1990-talet, sa att hennes bokare instruerade henne att klä upp sig och delta i en fest i Mar-a-Lago i slutet av 1994. Bara 14 år gammal och ny i Miami, blev hon tillsagd att "klä sig sexigt".

November 1993 flög Trumps utvalda tävlande från hela världen in för en veckas evenemang på hans fastigheter i New York och Atlantic City.
En av deltagarna var Béatrice Keul, bankanställd och modell från Schweiz.

Hon kontaktades av Epstein.
”Jag är Jeffrey. Jag är Dons bästa vän”.
Hon blev förvirrad eftersom han inte verkade vara kopplad till tävlingen, men var med på presslunchen.

”Han sa: 'Don gillar dig väldigt mycket', att de anordnade fester på Mar-a-Lago och att han skulle älska att jag var med”.
Han skulle ta hand om henne, hennes flyg, hennes hotell.
”Du behöver bara packa och komma till festen på Mar-a-Lago”.

Epstein pratade sen om den förmögenhet han förvarade i schweiziska banker, om kända vänner som han kunde ordna möten med.
”Epstein visste exakt vad han gjorde”, sa hon. ”Han hade en jaktmetod. Det var en rutin.”

Hon avböjde.

En av Trumps anställda bad henne sen att träffa Trump privat i en svit på övervåningen på Plaza efter en middagsbjudning.

Trump tafsade på henne, kyssa henne och försöka lyfta hennes klänning. "Jag skrek, jag skrek, jag knuffade honom", sa hon. "Han ville inte ge upp."
Senast redigerad av develi 2026-01-03 kl. 13:46.
Citera
2026-01-04, 22:27
Medlem
Citat:

Ja eller hur?

Trumps Miss Teen tävlingar, modellagenturen och de så kallade festerna för unga modeller på Mar-a- lago som flera vittnat om, (inklusive några av Epsteins offer) innebar ju i praktiken en slags legitim mötesplats där rika män kunde träffa unga tjejer. En del av modellerna var ju så unga som 14 år. Det var som att det skapades en slags struktur där det blev lätt att utnyttja tonåristjejer.

90-talet och 2000-talet var ju 'supermodellernas tid'. Många unga tjejer drömde om att bli som Kate Moss och Naomi Campbell. Så det blev lätt att locka unga tjejer med löften om modelljobb, rikedom och glamour. (Det fanns en populär tidning som hette Glamour magazine t.ex)

Dessa drömmar (och strukturen) kunde ju förstås Epstein, Maxwell m.ll. utnyttja. Och både Trump och Epsteins modellagenturer kunde hitta kryphål för att ordna visum till unga tjejer från t.ex. Östeuropa. Som drömde om ett bättre liv.

Julie K Brown sa i intervjvun med Bulwarkatt hon hoppades att någon skulle 'gräva lite mer' i modellagenturerna roll kring Epstein och hans nätverk. Hon sa också att Epsteins avsikt var att skapa en modelagentur som hade likadan uppbyggnad som Trumps.

En person att kika närmare på vore väl Paulo Zampolli...

Jag vet inte om du har länkat till denna artikel innan men den handlar just om Trumps modellagentur och där står det bland annat att de yngsta var 14 år. 

https://www.motherjones.com/politics/2016/08/donald-trump-model-management-illegal-immigration/
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2026-01-04 kl. 23:19.
Citera
2026-01-04, 23:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja eller hur?

Trumps Miss Teen tävlingar, modellagenturen och de så kallade festerna för unga modeller på Mar-a- lago som flera vittnat om, (inklusive några av Epsteins offer) innebar ju i praktiken en slags legitim mötesplats där rika män kunde träffa unga tjejer. En del av modellerna var ju så unga som 14 år. Det var som att det skapades en slags struktur där det blev lätt att utnyttja unga tjejer.

90-talet och 2000-talet var ju 'supermodellernas tid'. Många unga tjejer drömde om att bli som Kate Moss och Naomi Campbell. Så det blev lätt att locka unga tjejer med löften om modelljobb, rikedom och glamour. (Det fanns en populär tidning som hette Glamour magazine t.ex)

Dessa drömmar (och strukturen) kunde ju förstås Epstein, Maxwell m.ll. utnyttja. Och både Trump och Epsteins modellagenturer kunde hitta kryphål för att ordna visum till unga tjejer från t.ex. Östeuropa. Som drömde om ett bättre liv.

Julie K Brown sa i intervjvun med Bulwarkatt hon hoppades att någon skulle 'gräva lite mer' i modellagenturerna roll kring Epstein och hans nätverk. Hon sa också att Epsteins avsikt var att skapa en modelagentur som hade likadan uppbyggnad som Trumps.
Ja. Som en legalt skalbolag.
Citat:
En person att kika närmare på vore väl Paulo Zampolli...

Jag vet inte om du har länkat till denna artikel innan men den handlar just om Trumps modellagentur och där står det bland annat att de yngsta var 14 år. 

https://www.motherjones.com/politics/2016/08/donald-trump-model-management-illegal-immigration/
Tack för länk, ska titta sen.
Läste en lååäång artikel för några månader sen, 5 år gammal, som är värd att läsa i sammanhanget.
Det går kors och tvärs med alla agenturer och tävlingar NY, Florida och Paris.
Epstein och Brunel är ju ett kapitel för sig med deras MC2 Model Management.

Tog translate för enkelhetens skull om det är nån konstig formulering.
Casablanca, Elite i Paris. Gérald Marie.
Trump på sitt Plaza, NY, Look of the year 1991/92.
Citat:
Journalister har granskat nästan varje hörn av den 45:e presidentens liv, men hans vänskap med Casablancas, och hans engagemang i Årets look 1991 och 1992, har till stor del förbisetts.
Samma "Peeping Tom" beteende redan då, innan han köper Miss teen pageant 1996.
Citat:
Några tidigare tävlande minns att han var där när de klädde sig inför evenemangen. ”Varje gång vi bytte om var det som om Trump hittade en anledning att komma bakom scenen”, säger Wilkes.
Koppling till Epstein:
Citat:
Det verkar också som att Epstein hade en koppling till Casablancas under 1990-talet. Enligt en stämningsansökan som lämnades in i USA för tre månader sedan skickade Casablancas 1990 en tonårsmodell på sitt första "casting call" till en bostadsadress på New Yorks Upper East Side, för att träffa en "fotograf" som, visade det sig, var Epstein. I stämningsansökan anges att Epstein beordrade den 15-åriga flickan att klä av sig innan han tog bilder på henne, tryckte henne mot en vägg och sexuellt utnyttjade henne.
https://www.theguardian.com/us-news/2020/mar/14/teen-models-powerful-men-when-donald-trump-hosted-look-of-the-year
Citera
2026-01-05, 03:48
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja, det var minderåriga från 14 år. Klarar gränsen precis för child labor...

Vilket intro...
Trump hävdade på ett rally i Iowa att när en amerikansk medborgare "förlorar sitt jobb till en illegal invandrare har den amerikanska medborgarens rättigheter kränkts".

Trump Model Management, grundat 1999, har alltså tjänat på att använda utländska modeller som kom till USA på turistvisum.

Två av modellerna sa att Trumps agentur uppmuntrade dem att lura tulltjänstemännen.
"Om de ställer några frågor är du bara här för möten."
Samt ljuga om var de tänkte bo.

2 miljoner dollar i vinst på bolaget som Trump ägde till 85%...

De arbetade för Trumps agentur i USA utan ett giltigt visum.
Även obetalt arbete olagligt för utländska medborgare som inte har arbetsvisum står det.
Regler för att ”skydda dem från att bli utnyttjade”.....

Tex Rachel Blais som utförde hon en serie modelluppdrag för Trumps företag.
Bl.a i The Apprentice , där hon gick modell på catwalken, i kläder designade av hans affärsprotéger.

”Ärligt talat är de den mest korrupta byrån jag någonsin har arbetat för, och jag har arbetat för en hel del”, sa Blais.

”Det är som modernt slaveri”.
Senast redigerad av develi 2026-01-05 kl. 04:15.
Citera
2026-01-05, 11:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslampan
Hahaha så människor som mördats för dessa filer har aldrig hänt? Tror du helt ärligt att den person som hade den kanske största historiska hävstången mot personer i maktställning när det kommer till utpressning. Ska han ha tagit sitt liv i fängelset när kamerorna tråkigt nog var ur funktion i just den cellen?

Du skrev ju att dokumenten skulle ’förvanskas och förändras’ [!] om Trump inte släppte dem ’kontrollerat’. Bytte du tuva sen?
Citera
2026-01-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du skrev ju att dokumenten skulle ’förvanskas och förändras’ [!] om Trump inte släppte dem ’kontrollerat’. Bytte du tuva sen?
Bytte tuva?
Har du ens följt vad som händer med dessa dokument?
Citera
2026-01-05, 17:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslampan
Bytte tuva?
Har du ens följt vad som händer med dessa dokument?

Utom att Trump försökt maskera sin närvaro i dem?
Citera
2026-01-06, 08:47
Moderator
Sun Rulers avatar
Trumps Department of Justice övervakade en journalist på tidningen Miami Herald som bevakade fallet, bl.a. så dyker hennes flygresor upp i Epstein-filerna.

https://bsky.app/profile/didlc:nyjm4ylfid2a7mjm6varxuiq/post/3mb37ufdnl224
Citera
2026-01-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Trumps Department of Justice övervakade en journalist på tidningen Miami Herald som bevakade fallet, bl.a. så dyker hennes flygresor upp i Epstein-filerna.

https://bsky.app/profile/didlc:nyjm4ylfid2a7mjm6varxuiq/post/3mb37ufdnl224
Jag har uppfattat det som att journalisten betalade en flygbiljett till ett av Epsteins offer. Därav finns journalistens namn med i materialet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in