2026-01-05, 20:15
Bannlyst
Jag har rökt både det kemiska "THCA" och ordentligt hasch, och det är omätbart hur mycket bättre det icke-kemiska haschet är.

THCA säljs som från "unga plantor", men allt är kemiskt framställt, d.v.s. helt omöjligt obalancerat och därför skadligt, och med en hel del kemiska orenheter från tillverkningsprocessen.
Senast redigerad av veffor 2026-01-05 kl. 20:20.
Citera
2026-01-05, 21:19
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veffor
Jag har rökt både det kemiska "THCA" och ordentligt hasch, och det är omätbart hur mycket bättre det icke-kemiska haschet är.

THCA säljs som från "unga plantor", men allt är kemiskt framställt, d.v.s. helt omöjligt obalancerat och därför skadligt, och med en hel del kemiska orenheter från tillverkningsprocessen.
Källa på att det är skadligt.
Citera
2026-01-05, 21:34
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Om du ska köpa färdigladdade vapes så är det "live resin" du vill ha.
Jo men det är ju Live Resin "Destillat". Enbart CBD utan smak och lukt.
Citera
2026-01-06, 01:33
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Jo men det är ju Live Resin "Destillat". Enbart CBD utan smak och lukt.
Dom jag har köpt har helt klart haft både lukt, smak och THC-A. Jag vet la för i helvete hur weed smakar och hur ruset känns. Och det är klart att det är destillat, vad i hela världen trodde du?
Citera
2026-01-06, 01:51
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veffor

Fast alltså… det du kallar "ordentligt hasch" är lika mycket ett resultat av kemiska processer som THC‑A‑produkter är. Det du egentligen menar är syntetiskt vs växtbaserat, och det är två helt olika saker.

Sen gör du det klassiska misstaget att sätta likhetstecken mellan naturligt och ofarligt. Naturen är full av helt naturliga toxiner - det är inte där gränsen går. Kemi är bara läran om ämnen och processer, inte en värdering.

Och det är just kontrollerade, tekniska processer som gör det möjligt att få fram ämnen med hög renhet och exakt sammansättning. Det är inte automatiskt "obalanserat" bara för att det inte kommer direkt från en planta.
Att dagens produkter ofta har väldigt höga halter av THC‑A stämmer - nivåer som hade setts som extrema för bara några år sedan. Men det säger ingenting i sig om ämnets egenskaper. Det betyder bara att koncentrationen är hög, vilket i praktiken innebär att man använder mindre mängd.
Citera
2026-01-06, 02:10
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Dom jag har köpt har helt klart haft både lukt, smak och THC-A. Jag vet la för i helvete hur weed smakar och hur ruset känns. Och det är klart att det är destillat, vad i hela världen trodde du?
Du inbillar dig alltså att en sådan vape enbart innehåller destillat? 😂

Den största skillnaden mellan levande kåda och destillat är att levande kåda behåller de flesta av växtens ursprungliga cannabinoider och terpener, medan destillat inte gör det. 😂

Destillat är ett cannabisextrakt som innehåller en hög koncentration av en enda cannabinoid. THC eller CBD. 😂

Du behöver dessutom värma live resin runt 300° för att aktivera det. Lycka till med det i din engångsvape som knappast når 30° 😂

Sedan att du vet hur weed smakar och luktar är en sak. Men sedan säger du att du vet hur ruset känns, när du aldrig ens rökt live resin... 😂
Citera
2026-01-06, 02:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Den största skillnaden mellan levande kåda och destillat är att levande kåda behåller de flesta av växtens ursprungliga cannabinoider och terpener, medan destillat inte gör det. 😂

Destillat är ett cannabisextrakt som innehåller en hög koncentration av en enda cannabinoid. THC eller CBD. 😂

Du behöver dessutom värma live resin runt 300° för att aktivera det. Lycka till med det i din engångsvape som knappast når 30° 😂

Sedan att du vet hur weed smakar och luktar är en sak. Men sedan säger du att du vet hur ruset känns, när du aldrig ens rökt live resin... 😂
Vi säger så.
Citera
2026-01-06, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
In i munnen och sug, köpevapesen är oftast drawaactivated och sätts igång när det sugs, eller så håller man inne en knapp samtidigt.
4ish sekunder bloss och kanske tar några stycken innan du känner nåt.
Dom är snäppet dyrare men 1ml räcker längre än man tror.
Kan inte rekommendera nån specifik tyvärr, uforias nya 3ml har fått mycket beröm men ägaren ligger på sjukhus i nuläget och många som saknar paket.

Hur vet du att han ligger på sjukan
Citera
2026-01-06, 08:40
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Vi säger så.
Ja det finns inte mycket annat att säga. 😂 🤡
Citera
2026-01-06, 16:10
Medlem
Citat:

Fungerar bra bli hög på under 200grader i min volcano med Live resin thcA eller thc
Citera
2026-01-06, 17:34
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munaroeooe
Hur vet du att han ligger på sjukan
Rykten...
Akuten tydligen men han fixade någon som hoppade in efter en stund, nåt sånt.
Om han fortfarande ligger inne vet jag inte men tydligen är supporten fortfarande dålig så skulle inte förvåna mig.
Citera
2026-01-07, 00:00
Medlem
Tjenare alla..
Någon som har testat Sw***les 10g OG Kush för ca: 700kr? Man är tvungen att köpa minst 3, alltså 10 x 3 för ca 2100kr. Någon som har testat och vill dela med sig??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in