Citat:
Ursprungligen postat av
Dcman
2026 börjar bra för demokratier och fria rättigheter, och du tycker det är fel? Berätta för oss vad som är bra med kommunism? Fungerade bra i Venezuela? Knark och droger är bra? Ryssland är bra? Iran med Islam är bra? Och låt oss gissa, du gillar även terrorsekten i palestina?
Så ge oss den där maffiga övertygande inlägget som övertygar oss att något av ovan är bra för oss

Skillnaden från PISS länder i M.O är att i Venezuela och Iran finns ett minne av något bra, något som är gott - fria rättigheter, välfärd på vettigt vis och möjligen framtida demokrati.
Varför det? Verkar ju snarare vara du som ville göra en maffig utläggning om hur Santa Trump ska dela ut demokrati-klappar till alla snälla barn i Venezuela.
Jag påpekade bara att USA inte har nåt lysande track record med att leka världspolis. Först sanktionera skiten ur landet i åratal, sen statskuppa presidenten, och sen tenderar det bli Mad Max i några decennier. Vanligtvis.
Och som sagt, tycker egentligen bara det är kul att betrakta hur ni NATO-entusiaster jublar över att en suverän nation i Sydamerika attackeras, när ni tidigare sprängt topplocket över samma sak i Österopa. Era hycklare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dcman
Lutar mig tillbaka och ser ondskan i världen minska och försvagas hela tiden! Kom igen nu, övertyga mig

"Lutar mig tillbaka och inväntar att tomten kommer med säcken full på sin rensläde och delar ut klappar. Kom igen nu, övertyga mig om att jag har fel!".
Ja du, vad ska man säga?
Minns att jag för nåt decennie sen hörde nån stackars galning i fikarummet som på fullt allvar menade att motivet till USA:s militära engagemang i Afghanistan var att ge afghanska kvinnor jämställdhet. Finns liksom ingen replik på det.