2026-01-05, 17:12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Om både Julia och Linnea nu har domar på sig angående ekobrott, du tänker inte att Kräftan är problemet?

Vad tror du, kommer det vara slut på nya brott och inte bli något för år 2025 (eftersom han inte är med Julia längre och hon var problemet enligt dig)? Har Linnea hjälpt honom bli en bättre man som inte begår brott?
Du får backa och se vad jag kommenterade .. för du börjar glida ut på sidospår IGEN.

Ska han ångra någon så är det Julia, för det är i så fall hon som styrt in honom på fel spår och inte Linnea - hon kommer in i bilden långt senare.
Citera
2026-01-05, 17:18
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får backa och se vad jag kommenterade .. för du börjar glida ut på sidospår IGEN.

Ska han ångra någon så är det Julia, för det är i så fall hon som styrt in honom på fel spår och inte Linnea - hon kommer in i bilden långt senare.

Du svarade aldrig på min fråga, du tog ett eget spår trots att frågan jag ställde dig inte gäller ifall Linnea är problemet. Uppenbart är kräftan själv som värsta fiende. Är Linnea en bra kvinna borde hon fått han på fötter igen, så frågan jag ställer dig är: tror du att det inte kommer finnas något att utreda på Chrippa under 2025 eftersom Julia är ute ur bilden sedan två år?
Senast redigerad av Nejellerva 2026-01-05 kl. 17:22.
Citera
2026-01-05, 17:21
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte Linnea som gjort det, utan ska han skylla på någon kvinna så är det Julia eftersom det var de som var tillsammans när det började ....

Tänk att hinken är så himla svartsjuk på Julia så hon t o m kan ta över Julias brottsligheter det om något är väl sjukt? Det måste du också tycka? Eller är du så himla hatisk mot Julia så det är Julias fel att hinken åker dit också?
Citera
2026-01-05, 17:39
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Tänk att hinken är så himla svartsjuk på Julia så hon t o m kan ta över Julias brottsligheter det om något är väl sjukt? Det måste du också tycka? Eller är du så himla hatisk mot Julia så det är Julias fel att hinken åker dit också?

Hon vill ha heeela paketet.
Hon vill ha Chrippa, barnet, kläderna, brotten. ALLT!
Frågan jag ställer mig är. VILL hon verkligen ha det?
Tror hon hellre hade tagit Jocke.
Kan hon inte ta han Sampe? Han har ju muskler, pengar å så.
Dom är väl i samma ålder. Han ser bättre ut också.
Fast nej.. Önskar inte Sampe den olyckan.
Citera
2026-01-05, 18:03
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Hon vill ha heeela paketet.
Hon vill ha Chrippa, barnet, kläderna, brotten. ALLT!
Frågan jag ställer mig är. VILL hon verkligen ha det?
Tror hon hellre hade tagit Jocke.
Kan hon inte ta han Sampe? Han har ju muskler, pengar å så.
Dom är väl i samma ålder. Han ser bättre ut också.
Fast nej.. Önskar inte Sampe den olyckan.

Hon gör allt för att vara nära Jocke
Jag tror hon har lurat i sin familj att hon skulle göra allt för att bli tsm med Jocke, men när allt det sket sig så ska hon försöka sänka Jocke med hjälp av sin familj. Då kan hon offra lillebror som får ”ta skit” i skolan
Citera
2026-01-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Hoppas fler än jag anmäler Chrippa. Han kan inte få fortsätta på detta sätt.
hallå det är hobbyverksamhet
Citera
2026-01-05, 18:14
Medlem
Citat:

Det gick från att allt var Jockes fel till att det blev Julias fel
Citera
2026-01-05, 18:21
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Du svarade aldrig på min fråga, du tog ett eget spår trots att frågan jag ställde dig inte gäller ifall Linnea är problemet. Uppenbart är kräftan själv som värsta fiende. Är Linnea en bra kvinna borde hon fått han på fötter igen, så frågan jag ställer dig är: tror du att det inte kommer finnas något att utreda på Chrippa under 2025 eftersom Julia är ute ur bilden sedan två år?
Nej, jag svarade inte på din fråga eftersom det är ett sidospår på vad som diskuterades.

Eftersom du anser att det är kvinnorna som styr så är i så fall sanningen att om Julia var en bra kvinna så hade han aldrig hamnat där. Anser du att Julia är dålig kvinna som är ansvarig för hans handlingar?
Citera
2026-01-05, 18:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Tog hon över Julias brottslighet?
Anser du alltså att Julia är ansvarig för Linneas brottslighet också?
Lite sjukt resonerat av dig kan jag tycka.

Det Linnea gjorde var att hon blev tillsammans med Chrippa -- hon tog inte och "tog inte över" någonting från Julia .. utan Chrippa valde bort Julia och bytte upp sig till den kvinnan som skulle bli hans fru.
Svårare är det inte.

Vare sig Julia eller Linnea är ansvariga för det Chrippa gör .. det är han själv, precis som de båda är ansvariga för vad de gjort.
MEN ska ni tillskriva en kvinna ansvaret för Chrippas handlingar - då faller det på Julia. Då är det Julia som lockat, lurat eller varit så girig att han var tvungen att begå skattebrott. Inte Linnea - hon kommer in senare i bilden.
Citera
2026-01-05, 18:29
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Det gick från att allt var Jockes fel till att det blev Julias fel

Ja HÄR i tråden iaf.
Nej, Julia var inte den styrande i deras förhållande. Alla förhållanden är inte lika.
Tror heller inte Julia skrev manus till Chrippas videos.
Julia hade nog inte så mycket att säga till om. Det var bara göra som hon blev tillsagd.
Citera
2026-01-05, 18:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja HÄR i tråden iaf.
Nej, Julia var inte den styrande i deras förhållande. Alla förhållanden är inte lika.
Tror heller inte Julia skrev manus till Chrippas videos.
Julia hade nog inte så mycket att säga till om. Det var bara göra som hon blev tillsagd.
Då är det ju jäkligt sjukt att hon jobbat så hårt för att få tillbaka honom.
Anser du att Julia är sjuk?
Citera
2026-01-05, 18:41
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Hon gör allt för att vara nära Jocke
Jag tror hon har lurat i sin familj att hon skulle göra allt för att bli tsm med Jocke, men när allt det sket sig så ska hon försöka sänka Jocke med hjälp av sin familj. Då kan hon offra lillebror som får ”ta skit” i skolan

Mm det gick ju bra. Jocke får sitta i morgonsoffan och Chrippa inlåst 👏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in