2026-01-05, 17:07
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Jag står bakom Danmark till 100%

Men för att detta ska bli en tråd eller åtminstone en diskussion så här kommer.

Hur mycket tyngd finns det i Mettes uttalande?

1. Kan Danmark göra ett militärt motstånd?

2. Hur agerar NATO vid en USA militär operation att inta Grönland?

3. Vad har resten av EUs ledare sagt gällande hoten mot Danmark men också Colombia? (personlig fråga)
Citera
2026-01-05, 17:09
Medlem
Varför står du bakom Danmark? De gör inget för säkerheten på Grönland mer än att skicka hundslädar. Danmark är svagt
Citera
2026-01-05, 17:13
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
PM Mette synes av sitt uttalande vilja säga att hon vill aktivt med sina göranden bidra till släcka N A T O .

Vlad, kunde nog inte drömma om att Skandinaverna skulle aktivt hjälpa R U S, att taga över Europa.
Citera
2026-01-05, 17:23
Medlem
Ja, Danmark och dess allierade skulle skicka soldater för att göra motstånd. Om inte annat bara för att markera att en invasion av ön är fullständigt oacceptabelt.

Om Trump sedan vill gå all in för att ta ön så kommer han att göra det, men det kommer då ha skett till priset att han har startat krig mot alla USA:s allierade i Nato, och offrat amerikanska soldaters liv, av rent imperialistiska skäl.

Han skulle därmed gå till historien som en total krigsgalning och den amerikanske president som gjort störst skada för fredsarbetet i världen.
Citera
2026-01-05, 17:24
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demotrash
Varför står du bakom Danmark? De gör inget för säkerheten på Grönland mer än att skicka hundslädar. Danmark är svagt
Jag står bakom Danmark för att jag är svensk och om Skandinavien eller norra Europa är svagt vill jag inte bli uppäten av USA. Jag står då redo.
Citera
2026-01-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Jag står bakom Danmark för att jag är svensk och om Skandinavien eller norra Europa är svagt vill jag inte bli uppäten av USA. Jag står då redo.

Varför är du fiende mot USA? Vi hjälpte dom under deras inbördeskrig så de hjälper oss. Ge USA Grönland och sluta bråka istället. Blir bättre så
Citera
2026-01-05, 17:32
Medlem
Frågan är om de amerikanska soldaterna lydit order?

Skjuta för att döda mot soldater som en del tom har varit på övningar tillsammans.
Hoppas jag aldrig får ett svar på den frågan.
Citera
2026-01-05, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demotrash
Den enda som hotar Grönland är Trump. Menar du att Danmark skall behöva lägga ut en massa pengar på att skicka trupper till Grönland för att skydda sig mot en annan Nato-medlem?
Citera
2026-01-05, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Den enda som hotar Grönland är Trump. Menar du att Danmark skall behöva lägga ut en massa pengar på att skicka trupper till Grönland för att skydda sig mot en annan Nato-medlem?

Nej jag menar bara att om USA vill ha Grönland så borde de ta Grönland. Vem fan bryr sig om lilla Danmark? Inte jag iaf
Citera
2026-01-05, 17:39
Medlem
Citat:
Jag står bakom Danmark till 100%

Men för att detta ska bli en tråd eller åtminstone en diskussion så här kommer.

Hur mycket tyngd finns det i Mettes uttalande?

1. Kan Danmark göra ett militärt motstånd?

2. Hur agerar NATO vid en USA militär operation att inta Grönland?

3. Vad har resten av EUs ledare sagt gällande hoten mot Danmark men också Colombia? (personlig fråga)

Vart uttalar hon det, som du använder som rubrik?

Om Nato-landet USA angriper Grönland/Danmark, så är alla andra Nato-medlemmar förpliktade att hjälpa Danmark.
Senast redigerad av PatricHbg 2026-01-05 kl. 17:42.
Citera
2026-01-05, 17:41
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vart uttalar hon det, som du använder som rubrik?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1437666
Citera
2026-01-05, 17:43
Medlem
Citat:
Du din jävla golem har fel i allt eftersom det är inte lagligt eller moraliskt rätt att ta ett annat lands resurser. Du står bakom en olaglig mobbar agenda och det personifierar dig tyvärr men du kan dra åt helvete.

Jag värnar amerikanska intressen som pro -amerikan. Danmark tillhör EU-territorium och jag skiter i EU-territorium
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in