2026-01-05, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Vi har väl ett par försvinnanden som inte är uppklarade?
Misstänker att han kommer ha skärmbilder från nättidningar på olösta fall han kan vara skyldig till. Han hade ju ett par i FUP, inte som han själv var skyldig till dock. Men den ena handlade om ett 23 år gammalt fall av våldtäkt på 8-årig flicka och en om en man som sprutar hudkräm på kvinnor, kan kanske vara Vilma?
Citera
2026-01-05, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Misstänker att han kommer ha skärmbilder från nättidningar på olösta fall han kan vara skyldig till. Han hade ju ett par i FUP, inte som han själv var skyldig till dock. Men den ena handlade om ett 23 år gammalt fall av våldtäkt på 8-årig flicka och en om en man som sprutar hudkräm på kvinnor, kan kanske vara Vilma?

Hudkrämspervot reagerade jag på men han hade ett helt annat utseende enligt vittnesuppgifter.
Citera
2026-01-05, 02:58
Medlem
Citat:
Han har garanterat varit aktiv på darknet i alla fall.

Finns det med i FUP från 2019?
Citera
2026-01-05, 02:59
Medlem
Citat:

Finns det inte en kvinna som försvunnit i Hässelby 2023? Om jag inte har fel.
Citera
2026-01-05, 03:04
Medlem
6. Annat allvarligt brott
Om du gjort dig skyldig till ett allvarligt brott som inte behöver vara ett trafikbrott eller ha samband med bilkörning, till exempel grov misshandel, grovt narkotikabrott eller tillåtande av olovlig körning, kan det också vara grund för att körkortet återkallas.

Spärrtiden är lägst en månad och högst tre år och bestäms efter en individuell bedömning. Någon tydlig praxis finns inte, men det är vanligt med spärrtid på 12 månader.

Från Transportstyrelsen. Brottet (frontalkrock med taxibil) skedde maj 2022, körkortet inkallades knappt två år efter det. Ca april 2024. Har svårt att se hur det går så snabbt att få tillbaka det efter det? Vanligtvis krävs arbetsgivarens intyg. Men ni andra kanske vet mer?

Edit: kan vara denna punkt de bedömt efter.

4. Brott mot bestämmelse som är viktig för trafiksäkerheten (fortkörning, rött ljus m.m.)
Körkortet ska återkallas om du har gjort dig skyldig till exempelvis:

fortkörning

körning mot rött ljus

omkörning vid övergångsställe

vårdslöshet i trafik

olovlig körning

inte anpassat avståndet till fordonet framför.

De vanligaste återkallelsefallen är när någon kört mellan 31 och 40 km/tim för fort. Då är spärrtiden normalt två månader. Vid hastighetsbegränsning till 30 km/tim eller lägre är spärrtiden normalt två månader när någon kört mellan 21 och 30 km/tim för fort. Vid allvarligare fortkörningar beslutas en längre spärrtid.

Andra exempel på spärrtid är att den normalt är 2 månader även vid körning mot rött ljus, men 4 månader är vanligt vid vårdslöshet i trafik.
Senast redigerad av Gullykta 2026-01-05 kl. 03:09.
Citera
2026-01-05, 03:28
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Förhöret med modern saknas i FUPen från 2019 sidan 290.
Citera
2026-01-05, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Hoppas gm blir söndersjätrad och får suga mycket kuk på kåken.

Problemet är nog att han säkert uppskattar den typen av uppvaktning. Speciellt om han får spela en liten flicka
Citera
2026-01-05, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nu känner jag inte till domskälen, men jag antar att man inte kunnat leda i bevis att han planerade att våldta och döda flickan. Om fickan inte kunnat fly och han fullbordat brottet hade han sannolikt blivit dömd till LRV.
Ja....vi behöver tänka till när det gäller farliga individer. En person som försöker ta och göra bort en flicka och sam har 40000 sjuka bilder i sin dator.......en sådan person är störd och farlig....även om han inte kunde fullborda brottet med flickan. Hans intresse för våld och död torde vara en mycket förvånande omständighet och ge utslag i straffvärdet.
Ja det är just det, intresset för kvinnliga könsorgan är ju uppenbart men hur kunde de veta att han hade intresse för död och våld utifrån det? Men de visste kanske mer än det som kommit fram här?
Citera
2026-01-05, 06:03
Medlem
Citat:
Han har garanterat varit aktiv på darknet i alla fall.

Där har jag aldrig varit så jag vet inte vad som sker där, och vet inte hur gammal han var när han började besöka darknet heller, men så mycket har man ju förstått att det är ett tillhåll för kriminella, kan de förstått eller anat, att han sysslat med mer saker där, än vad som kommit fram här?
Citera
2026-01-05, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det är också en skum grej. Blev han inte av med körkortet när han hade krockat? Jag har för mig att jag sett den uppgiften.
Han måste fått tillbaka körkortet tämligen snabbt ändå.....och därtill fått ta körkort för lastbil.... också anmärkningsvärt.

Jag uppfattade det som så att han hann få körkort för lastbil innan dom och tre månader efter dom återkallades sen körkort, om han fick tillbaka det eller tog om det, har jag inte sett några uppgifter om än? Är det möjligt att han faktiskt fick tillbaka det snabbt för att han behövde det i tjänsten, så är det ändå besynnerligt, eftersom olyckan inte bör setts som en ren olyckshändelse?
Citera
2026-01-05, 06:21
Medlem
Citat:
Aha vilka är det, är det i Stockholm?
Citera
2026-01-05, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja det är just det, intresset för kvinnliga könsorgan är ju uppenbart men hur kunde de veta att han hade intresse för död och våld utifrån det? Men de visste kanske mer än det som kommit fram här?

Det fanns enligt uppgift även bilder av sådan karaktär. Man hade dessutom kollat hans sökhistorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in