2026-01-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Ja. Du kan hitta hur mycket som helst om SD’s kopplingar till Ryssland. Putin stödjer usas anspråk på Grönland. Sd:are gillar putin.

Det har jag väldigt svårt att tro. Både Ryssland och Kina vill ta delar av Grönland. Kriget ni skriver om kommer inte ske mellan Europa och usa, det kommer vara Kina och Ryssland som bråkar med usa om Grönland.
Citera
2026-01-05, 01:55
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vilket sätt är troligast USA kommer att använda för att få Grönland? Vad finns det för alternativ om Danmark trilskas?
De åker bara dit med lite fartyg men främst plan. Det är bäst att hålla reda på de rörelserna för Danmark. Ett aktivt luftvärn kan sätta käppar i hjulet för dem. USA har valt att anfalla länder med dåligt luftvärn under det senaste året. Se till att Danmark köper tio Viggen från oss som de stationerar på Grönland. Det kan vara en bra livförsäkring.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
De får inte Grönland öht och kommer inte att strida heller. USA BEHÖVER Grönland och det är för att Danmark inte klarar av att skydda G (ekonomiskt mest o Danmark är öht för litet styrkemässigt) och EU är alldeles för handfallna och har väl inte råd heller. Vi behöver USA. Det är strid om Ishavet och varför låta Kina, Ryssland m fl få överhanden? Farligt för oss. Vill vi i väst inte överleva? Verkar inte så - på många olika sätt.
Citera
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
"nederlagen" du pratar om kommer inte hända, trump kommer aldrig släppa makten förens han dör

Gulligt tänkt. Så om demokraterna har majoritet i både senaten och representanthuset, hur tänkte du att det skulle gå till? Han kan inte styra över vad folk röstar på, vet du. (Sedan skulle det ju förvåna mig om han överlever den här mandatperioden, med tanke på hur hans hälsa verkar vara.)
Citera
2026-01-05, 01:56
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeoXV
T om efter Estonia!

Är det jobbigt att skriva Estland, som det heter på svenska?
Citera
2026-01-05, 01:57
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Ja. Du kan hitta hur mycket som helst om SD’s kopplingar till Ryssland. Putin stödjer usas anspråk på Grönland. Sd:are gillar putin.
Inte en siffra (bokstav) rätt. Starkt.
Citera
2026-01-05, 02:00
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vilket sätt är troligast USA kommer att använda för att få Grönland? Vad finns det för alternativ om Danmark trilskas?
USA kommer inte att ta över Grönland, Bara glöm det. Hur kan man inte förstå att det bara är snack med egentligen helt andra syften. Hade USA velat ha Grönland så hade man tagit Grönland.
Citera
2026-01-05, 02:07
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Är det jobbigt att skriva Estland, som det heter på svenska?
Nej men jag använder språket i länken. Det är väl naturligt? Hade du inget annat att klaga på så är jag smickrad!
Citera
2026-01-05, 02:07
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Gulligt tänkt. Så om demokraterna har majoritet i både senaten och representanthuset, hur tänkte du att det skulle gå till? Han kan inte styra över vad folk röstar på, vet du. (Sedan skulle det ju förvåna mig om han överlever den här mandatperioden, med tanke på hur hans hälsa verkar vara.)
Antar att du tycker att the Democrats är bra? 😆Stackare.

Värre galningar än dagens Dems får man leta efter politiskt i USA. De fuskar, luras, går bakom ryggen, många är korrumperade, de förstör landet på alla sätt de kan.

Hellre en flåbuse som säger vad han tänker (inte allt för framtida planer dock, det vore dumt särskilt utrikespolitiskt) än skenheliga typer som snikar bakom ryggen och låtsas vara goda och snälla men är överdjävliga konspirerande elakingar i själva verket. Eller väldigt korkade. Tyvärr går många på deras skitsnack.
Citera
2026-01-05, 02:08
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastrixer
Det har jag väldigt svårt att tro. Både Ryssland och Kina vill ta delar av Grönland. Kriget ni skriver om kommer inte ske mellan Europa och usa, det kommer vara Kina och Ryssland som bråkar med usa om Grönland.
Precis.
Citera
2026-01-05, 02:09
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
USA kommer inte att ta över Grönland, Bara glöm det. Hur kan man inte förstå att det bara är snack med egentligen helt andra syften. Hade USA velat ha Grönland så hade man tagit Grönland.
Nej, så är det.
Citera
2026-01-05, 02:11
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Antar att du tycker att the Democrats är bra?

Var har jag påstått det? Och vad har det jag tycker med trådens ämne att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in