2026-01-05, 00:39
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Ja, så måste det nog vara. För de andra beloppen var lite mer rimliga, någon på 378 om jag minns rätt. Men han tankade 3 ggr samma dag men totalt under 1000 tror jag.
Låter rimligare ja.

Helt klart rundkörning då för att inhandla material att dölja gårdagens aktiviteter.
Citera
2026-01-05, 00:45
Medlem
'omduvaemin' uppger bl. a. att GM jobbat på ridskola.

Det hade jag faktiskt i åtanke när jag tidigare i tråden skev att hans tjejiga jag (Vilma) skulle kunna vara ett sätt att locka till sig intet ont anande flickor, i tron att han också var tjej.
Citera
2026-01-05, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja precis!
Såg detta inlägg försent så hade redan hunnit börja quoten till dig

Alla datum gjorde att jag missförstod dig först hehe
Misstänker att han har lärt sig från första vurpan och det inte kommer finnas lika mycket teknisk bevisning i dator mm denna gången.
Han missade dock DNA i Rönninge, så hoppas han inte lärt sig något.
Citera
2026-01-05, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag tänker mer om hans personlighet överlag och alla andra konstiga saker han gjort, om han varit på fyllan eller påtänd hade det liksom gått att förklara? Det är liksom så otroligt barnsliga och dumma grejer att man liksom kliar sig i skallen gång på gång, det bör väl finnas en rimlig förklaring, tänkte inte på vanlig psykos utan om det möjligtvis kan bero på cykloida psykoser?

Att se en bild på honom ger mig rysningar såhär nattetid, tänk att se honom IRL gåendes ensam möta hans psykopatiska blick hela händelsen skriker horror..
Citera
2026-01-05, 00:54
Medlem
Citat:
Ja ser det nu, tack för klargörandet. Han tankade även bilen samma dag (dagen efter försöket) 3 ggr !!!
För 1500kr per gång.
Jag har inte bil men det låter jättedyrt?
Frågade de honom varför han behövde tanka så många ggr?

Kan pimpandet av bilen dagen efter egentligen varit för att han var ute efter ett nytt offer?
Verkar ju som han har varit ute o kört hela dagen?

Edit: så här med facit i hand. Det är väl ingen som efterlystes försvunnen som sen inte hittats, den 26/6 2019?

Han måste nog ha kunnat köra 100 mil. Vet inte men han kanske hade en 40-liters tank?
Han måste ha åkt runt som bara den.
Citera
2026-01-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ja ser det nu, tack för klargörandet. Han tankade även bilen samma dag (dagen efter försöket) 3 ggr !!!
För 1500kr per gång.
Jag har inte bil men det låter jättedyrt?
Frågade de honom varför han behövde tanka så många ggr?

Kan pimpandet av bilen dagen efter egentligen varit för att han var ute efter ett nytt offer?
Verkar ju som han har varit ute o kört hela dagen?

Edit: så här med facit i hand. Det är väl ingen som efterlystes försvunnen som sen inte hittats, den 26/6 2019?

Joakim Ettefjord försvann 26 juni 2019 när han skulle köra från Uppsala till Kalix. Men det känns lite väl otroligt att Robin skulle vara inblandad i det försvinnandet.
Citera
2026-01-05, 00:56
Medlem
Undrar om han var maskerad vid Rönningeöverfallet också.
Om han smög upp på henne kunde han ju känna sig extra läskig.
Likaledes om han körde på henne.
Citera
2026-01-05, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Känns jävligt risky när man precis kidnappat en person. Man vill ju hem så fort som möjligt
Stoppet ( troligtvis en spekulation) skulle bero på att de tror att han slängt hennes mobil i uttran? Varför skulle man först åka till uttran för att göra sig av med en mobil men inte kroppen? Varför skulle man ta hem en död kropp, för hon bör väl redan varit död i så fall om han faktiskt åkte till uttran? Annars hade hon ju kunnat vakna till och skrika på hjälp när han stannar för att slänga iväg mobilen? Borde vara mer troligt att han skulle slängt mobilen i en skog där ingen varken kan höra eller se något?
Fast det är inte lätt att förstå denna märkliga människa, det är på tok för mycket som är knasigt?
Citera
2026-01-05, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Undrar om han var maskerad vid Rönningeöverfallet också.
Om han smög upp på henne kunde han ju känna sig extra läskig.
Likaledes om han körde på henne.

Mycket möjligt att han har haft mask under Rönningeöverfallet. Det hade varit fantastiskt om det fångades på övervakningskameran då åker han dit för både kidnappning mord och styckning..
Citera
2026-01-05, 01:11
Medlem
colis avatar
Citat:
Fast det är inte lätt att förstå denna märkliga människa, det är på tok för mycket som är knasigt.

Det där är nog det sannaste som hitintills skrivits om MGM i denna tråd med tanke på allt märkligt som framkommit.
Som en dålig, osannolik påhittad skräckfilm.
Citera
2026-01-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ja, litet så tänker jag..... antisociala attityder och beteenden ser man hos den typiska kåkfararen........men man hittar inte 40000 bilder med det innehåll som GM hade i sin dator. Men visst......hade han sjukförklarats hade säkert GM och advokat begärt en överprövning av RPUn.

Ja det är många som har drag av alla möjliga diagnoser, men inte har en enda diagnos, och u fängelset är det nog bäst att stålsätta sig och inte visa känslor i onödan, då framstår nog alla ha samma beteende, tyvärr? Oj var det över över förtiotusen bilder, det är extremt, riktigt extremt? Men utifrån det vi vet idag ang hans förvirring om sin könsidentitet, så kan de kanske missat en detalj att syna, att både bilder och de nedsättande orden om dofterna, mycket väl kan ha handlat om just könsdysfori och inte pedofili? Han är ju inte dömd för att ha förgripit sig på flickan, men de utgick väl ifrån att det var hans plan?
Men står klart och tydligt att han är pedofil, varför dömdes han inte till vård utifrån det i så fall?
Jag tror att de flesta kliar sig i huvudet nu och tänker ett par extra varv?
Citera
2026-01-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Han måste nog ha kunnat köra 100 mil. Vet inte men han kanske hade en 40-liters tank?
Han måste ha åkt runt som bara den.
Vet vi att bensinen vid dessa tankningar faktiskt hamnade i bilen? Tänker att han kanske fyllt dunkar utifall att det blir aktuellt att anlägga en brand.

Citat:
Stoppet ( troligtvis en spekulation) skulle bero på att de tror att han slängt hennes mobil i uttran? Varför skulle man först åka till uttran för att göra sig av med en mobil men inte kroppen? Varför skulle man ta hem en död kropp, för hon bör väl redan varit död i så fall om han faktiskt åkte till uttran? Annars hade hon ju kunnat vakna till och skrika på hjälp när han stannar för att slänga iväg mobilen? Borde vara mer troligt att han skulle slängt mobilen i en skog där ingen varken kan höra eller se något?
Fast det är inte lätt att förstå denna märkliga människa, det är på tok för mycket som är knasigt?
Med tanke på att GM googlat "dead girl pussy" osv. så tänker jag att det inte är speciellt konstigt om han tog hem en död kropp. Dessutom så hittades ju kvarlevor i stugan, jag tror att styckningen skedde där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in