2026-01-04, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Huset är hyfsat fint utvändigt - invändigt ser det mörkt ut i fönstren , persienner ned dragna. Inga gardiner osv.
Hur länge har detta paret bott på adressen?
Hur vet du det
Att det är fint inne
Citera
2026-01-04, 06:26
Medlem
Nozzibobos avatar
Vad fick dessa två att begå självmord??
Någon med info?
Citera
2026-01-04, 06:57
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nozzibobo
Vad fick dessa två att begå självmord??
Någon med info?
Den ena begick inte självmord, antagligen piskade han kvinnan som han har haft en vana att göra och det gick lite för långt så han slog ihjäl henne helt enkelt, sen fanns det bara en utväg.

Tror inte det är mer avancerat än så.
Citera
2026-01-04, 09:12
Medlem
Elvira-Madigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacore84
Står "Mamma Pappa Barn" som text till bilden. Kan det vara mamma Marianne, pappan och sedan John till vänster? Jag har verkligen inte en susning..

Detta facebookinlägg är från 2011. Det är nog svårt att knyta personer till dagens händelser.
Citera
2026-01-04, 09:45
Medlem
Hallonmousses avatar
Förvånar mig inte att han har gjort detta. Efter någon enstaka minut i hans närhet märkte man vilket svin han va. En man man direkt märkte hade sån där riktigt skev kvinnosyn, samtidigt som han ville försöka få fram en känsla att det var ”synd om honom”..
Citera
2026-01-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvira-Madigan
Detta facebookinlägg är från 2011. Det är nog svårt att knyta personer till dagens händelser.

Ja det var väl det att det var den där Marianne som hade delat det. Men som sagt, det kan ju vara vilka som helst. Det finns ju annan bild på MGM.
Citera
2026-01-04, 10:37
Medlem
En massa spekulationer och rykten än så länge.

Han har isolerat henne under längre tid, hon har inte fått använda telefon utan hans övervakning, inte fått vara ute utan honom. Han har misshandlat henne både fysiskt och psykiskt under lång tid. Bl a så illa att hon under en tid är rullstolsbunden med flertalet brutna ben i kroppen.

Enligt obekräftade uppgifter har hon till slut hotat lämna honom och då blivit strypt till döds. Han ska sedan ha meddelat sin mamma som också bor på adressen och är sjuklig och har hjälp av hemtjänst att V*vv* är död och han tänker hänga sig själv.

Mamman använder då sitt trygghetslarm för att larma dit hemtjänsten, som när de anländer i sin tur larmar 112.
Citera
2026-01-04, 11:47
Medlem
santos_devilles avatar
Stackars tjej. Men det bästa är väl att idioten nu aldrig mer kommer skada en kvinna i sitt liv.
Citera
2026-01-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hur vet du det
Att det är fint inne

Det står inte att det är fint inne. Det står att det ser hyfsat ut på utsidan samt att det ser mörkt ut i fönstren etc. Sådant kan man se från utsidan.
Citera
2026-01-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hur vet du det
Att det är fint inne
Ursäkta sent svar: på Google Earth kan man söka upp gällande adress , gå omkring på gatorna i området - man ser huset i fråga - ut i från dessa bilder som finns på google earth idag .... kanske är ett halvår - eller ett år gamla.

Mitt eget antagande att huset ser fint ut på utsidan är av mitt seénde på bilderna i Google Earth.
Citera
2026-01-04, 21:51
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det jag har fått upp när jag har sökt på Ratsit. se och Mrkoll är att

John och kvinnan bokförde sig på adressen den 9/9 resp. den 10/9.
Mamman bokförde sig den 19/11.

Annonsen togs bort den 25/8 så det stämmer med tiden för inflytten.

Troligtvis har de köpt huset tillsammans så att alla tre skulle bo där.
Innan köpet och inflyttningen bodde alla på olika adresser.

Gissningsvis är det Johns mamma som köpt huset eftersom John troligen blivit vräkt eller uppsagd från sin lägenhet och hon har försökt lösa det. Villorna i Ånge är inte så dyra och det är ganska hög hyra i lägenheterna där.

Har inte kollat var de bott tidigare men Vivi verkar vara av Borgsjösläkt (området öster om Ånge) och de andra två känner jag inte igen så det stämmer nog att de är från Bräcke.

Ånge är såpass litet att alla känner varandra där och många har ju kontakter med andra i de andra småorterna sen gymnasiet.
Senast redigerad av Megaforce 2026-01-04 kl. 21:58.
Citera
2026-01-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Gissningsvis är det Johns mamma som köpt huset eftersom John troligen blivit vräkt eller uppsagd från sin lägenhet och hon har försökt lösa det. Villorna i Ånge är inte så dyra och det är ganska hög hyra i lägenhet

Du har rätt. John bodde tidigare i lägenhet på Hemskogsvägen i Ånge. Men blev vräkt därifrån då det var för mycket bråk, fylla och tok där. Mamman köpte därefter huset så John hade någonstans att bo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in