Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Jupp, medhålles. Men det är ju problem för Venezuela och svårt att planera och operera kring för den som attackerar. En plan att flyga in ett dussin helikoptrar kan inte rimligtvis lita på eller förutsätta "äh, de är inkompetenta" eller "äh, systemen är i förråd", utan detta är något man vill veta säkert. Och jag har inga problem med att USA visste detta säkert, frågan är hur. Inte genom flera dagars aktiv SEAD iaf, utan mer troligt mutor, kartläggning och överenskommelser tänker jag.
Givetvis inte, USA slog ut det man behövde slå ut för att öppna en säker korridor för att flyga in med specialförband.
Jag vänder mig mer emot att bara för att Venezuela köpt utrustning för miljardbelopp så har de full effekt av det.
Gissningsvis har mängder av högre officerare rensats ut av kommunisterna och ersatts av mindre kompetenta men lojala. De duger utmärkt till att stoppa demonstrationer och hålla mindre beväpnade grupper i schack, men att stoppa världens enda supermakt? Knappast.
Lite som Sverige 2008 , vi hade en hop med uniformerad personal, enstaka lägre förband men i övrigt bara planer i pärmar och en hemsida, förutom minsta möjliga i förråden. Myndigheten existerade men hade ingen förmåga att skydda Sverige mot något liknande.