Att militärt erövra Grönland är inga problem för USA. Det är bara att ösa på med människoliv och materiel, något som det överbelånade USA har gott om.
Men sedan då? De har invaderat ett europeiskt land, tillika ett allierat sådant. USA måste väl fatta att det politiska efterspelet kommer att medföra totalt raserade ekonomiska relationer med EU?
Är det värt priset?
USA verkar aldrig lära sig detta, att bygga upp ett fungerande civilsamhälle i de länder man ockuperat. I fallet Grönland så finns det redan en fungerande administration på plats med lokala val och parlament. Skulle en av USA tillsatt lokal ledning accepteras av befolkning och omvärld?
Jag försöker ha en diskussion, men du är inte kapabel till det verkar det som.
Att kalla någon troll och att denna har 70 i IQ, det är alltså din definition på diskussion?
USA kommer få Grönland, för att USA har mer muskler. Och vad skall DK med Grönland till? Det kostar DK massor av pengar att ha den gängen.
Dessutom finns ju det en ganska hemsk företeelse i Grönland:
Incest er et tabubelagt emne, der desværre forekommer i samfund over hele verden, herunder Grønland. I denne artikel vil vi dykke ned i emnet incest i Grønland og undersøge dets historiske og kulturelle kontekst, prævalens og statistik, psykologiske og sociale konsekvenser, forebyggelse og behandling samt Grønlands lovgivning og retssystemets rolle.
Definition af incest
Før vi går videre, er det vigtigt at definere, hvad vi mener med incest. Incest refererer til seksuelle relationer mellem familiemedlemmer, der er tæt beslægtede, såsom søskende eller forældre og børn. Det er vigtigt at bemærke, at incest er ulovligt og moralsk forkasteligt i de fleste samfund, herunder Grønland.
Historisk og kulturel kontekst
Incest i Grønland gennem tiden
Incest har desværre været til stede i Grønland gennem historien. Det kan spores tilbage til de tidlige samfund, hvor tætte familiebånd var afgørende for overlevelse. Dog har der været en stigende bevidsthed om skadelige virkninger af incest, og der er blevet taget skridt til at bekæmpe det.
Sociale og kulturelle faktorer, der påvirker incest i Grønland
Grønland er et samfund med unikke sociale og kulturelle faktorer, der kan påvirke forekomsten af incest. Nogle af disse faktorer inkluderer isolerede samfund, hvor der kan være begrænset adgang til ressourcer og hjælp, samt sociale normer og traditioner, der kan bidrage til skjult incest.
Prævalens og statistik
Incests forekomst i Grønland
Prævalensen af incest i Grønland er desværre højere end i mange andre samfund. Statistikker viser, at en betydelig del af befolkningen har oplevet incest eller kender nogen, der har været udsat for det. Disse tal er dybt bekymrende og kræver handling.
Årsager til høj prævalens af incest i Grønland
Der er flere faktorer, der kan bidrage til den høje prævalens af incest i Grønland. Nogle af disse faktorer inkluderer sociale og økonomiske udfordringer, alkoholmisbrug, traumer fra kolonialisme og tidligere overgreb samt manglende adgang til ressourcer og støtte.
Psykologiske og sociale konsekvenser
De psykologiske virkninger af incest på ofrene
Incest kan have alvorlige psykologiske virkninger på ofrene. Det kan føre til traumer, lavt selvværd, angst, depression og andre psykiske lidelser. Ofrene kan også opleve vanskeligheder med at danne sunde relationer og have tillidsproblemer.
Sociale konsekvenser for ofrene og samfundet
Incest har også sociale konsekvenser, der strækker sig ud over individet. Ofrene kan opleve isolation, stigmatisering og vanskeligheder med at deltage fuldt ud i samfundet. Samfundet som helhed lider også under konsekvenserne af incest, da det kan føre til øget kriminalitet, misbrug og dysfunktionelle familier.
Forebyggelse og behandling
Tiltag til forebyggelse af incest i Grønland
For at bekæmpe incest i Grønland er der behov for en bred vifte af tiltag. Dette inkluderer oplysning og uddannelse om incest, styrkelse af sociale støttesystemer, øget adgang til terapi og behandling samt implementering af effektive lovgivninger og retshåndhævelse.
Behandlingsmuligheder for ofrene
Ofre for incest har brug for specialiseret behandling og støtte. Terapi, både individuelt og i gruppesammenhæng, kan hjælpe ofrene med at bearbejde deres traumer, genopbygge deres selvrespekt og udvikle sunde coping-mekanismer. Det er også vigtigt at sikre, at ofrene har adgang til juridisk bistand og retfærdighed.
Grønlands lovgivning og retssystemets rolle
Lovgivning om incest i Grønland
Grønland har lovgivning, der forbyder incest og fastlægger straffe for overtrædelser. Det er vigtigt, at lovgivningen er tydelig, retfærdig og effektivt håndhævet for at beskytte ofrene og afskrække potentielle overgrebsmænd.
Rettens håndtering af incestsager i Grønland
Retsvæsenet spiller en vigtig rolle i håndteringen af incestsager i Grønland. Det er afgørende, at retssystemet er retfærdigt, kompetent og følsomt over for ofrene. Ofrene skal have tillid til retssystemet og føle sig støttet gennem hele retsprocessen.
Opsummering
Vigtigheden af at bekæmpe incest i Grønland
Incest er en alvorlig forbrydelse, der har ødelæggende konsekvenser for ofrene og samfundet som helhed. Det er afgørende, at der træffes effektive foranstaltninger for at bekæmpe incest i Grønland og sikre retfærdighed og støtte til ofrene.
Behovet for fortsat forskning og oplysning
Der er stadig meget at lære om incest og dets virkninger på ofrene og samfundet. Fortsat forskning og oplysning er afgørende for at forstå problemets omfang og identificere de bedste måder at forebygge, behandle og støtte ofrene på. Vi skal alle arbejde sa
Det räcker med att USA intar Grönland med en fiskebåt med 12 fyllon i besättning och Trump skriver på sin egna plattform "Greenland is OUR", sen är saken klar.
Tror ni danska militären skulle våga avfyra ett enda skott mot amerikanerna, utan att ha uppbackning av en annan stormakt?!
USA kan utplåna NATO på ett ögonblick, visserligen skulle England och Frankrike hinna skicka ett gäng kärnvapen som en sista hämnd men i övrigt är vi chanslösa.
Dom enda USA fruktar är Ryssland som har en likvärdig arsenal av kärnvapen. En konflikt mellan dom blir oavgjord, med total utplåning.
Dom kommer utropa "state of emergency" av vilken anledning dom nu vill ange och sen tar dom över Grönland. Blev tydligt på presskonferesen sist där Trump fick massa beröm av övriga gänget för att han inte bara snackar utan faktiskt gör det han säger att han ska göra. Det för mig var en tydlig signal om att Grönland kommer att tillhöra USA snart.
USA kommer att få Grönland med hjälp av olika påverkans operationer kanche en riggad folkomröstning och Sverige och övriga EU kommer att svika Danmark och titta på och gnälla lite i FN när Grönland blir en delstat i USA. Sedan är allt som vanligt igen
__________________
Senast redigerad av Eurodisco 2026-01-04 kl. 18:37.
Ryssrunkarna och antiväst/komminister är desperata nu när de har förlorat socialistiska diktaturen Venezuela och en viktig partner till Ryssland.
Snart förlorar dessa Iran också.
2026 startade sannerligen inte bra för dessa människor och deras trollfabriker går nu på högvarv.
Nej Trump kommer inte ta Grönland.
Det är faktiskt intressant att det lät likadant i den tidigare Venezuelatråden. ”Nejnej, TACO kommer att backa” och ”det här gör han bara för att sätta press” och blabla. Pang bom, landet överkört på en förmiddag och presidenten i bojor.
Vad är det som får vissa människor att alltid och mot bättre vetande tvivla? Särskilt när man själv säger att Trump är oberäknelig? Är det den naiva tron på den regelbaserade demokratin som gör att skygglapparna sitter så tajt? Oförmågan att se en värld där inte beslut tas efter långvariga nattmanglingar och omröstningar? Särskilt svenskar lider av detta, denna mentala låsning.
Trump kommer att få som han vill precis som han alltid får och ingen kommer att kunna göra ett skit åt saken. Danmark kommer att ge upp Grönland och diverse EU-bögar kommer att skrika och gråta. Trump kommer ladda upp en bild på X på en shoppinglista där Venezuela och Grönland är avbockade och Kanada är nästa namn på listan. Han kommer att göra det som ett troll och vänsterliberaler kommer att skrika av ilska än en gång.
Folk på flashback som tror att USA med våld ska ta Grönland är mentalt på samma nivå som en cp-skadad, eller endast är ute efter att trolla.
Nej USA kommer inte använda militära medel mot Grönland, men däremot kommer retoriken om att USA behöver Grönland av olika anledningar kvarstå.
Att dra jämförelser med Venezuela är ju..... ja jag vet faktiskt inte vad man ska säga annat än, efterblivet.
Dansken och EU får hålla ut i tre år tills det blir en demokratisk president i USA, något annat vore ytterst märkligt. Med Trump som president kan vad som helst hända i den här sjuka världen.
Det är faktiskt intressant att det lät likadant i den tidigare Venezuelatråden. ”Nejnej, TACO kommer att backa” och ”det här gör han bara för att sätta press” och blabla. Pang bom, landet överkört på en förmiddag och presidenten i bojor.
Vad är det som får vissa människor att alltid och mot bättre vetande tvivla? Särskilt när man själv säger att Trump är oberäknelig? Är det den naiva tron på den regelbaserade demokratin som gör att skygglapparna sitter så tajt? Oförmågan att se en värld där inte beslut tas efter långvariga nattmanglingar och omröstningar? Särskilt svenskar lider av detta, denna mentala låsning.
Trump kommer att få som han vill precis som han alltid får och ingen kommer att kunna göra ett skit åt saken. Danmark kommer att ge upp Grönland och diverse EU-bögar kommer att skrika och gråta. Trump kommer ladda upp en bild på X på en shoppinglista där Venezuela och Grönland är avbockade och Kanada är nästa namn på listan. Han kommer att göra det som ett troll och vänsterliberaler kommer att skrika av ilska än en gång.
Just Kanada har enormt mycket mer koppling till USA än Venezuela.
Geografiskt, språkligt, kulturellt och inte minst med handel och ekonomi.
USA har inte alls någon dominerande ställning handelsmässigt i Sydamerika.
Brasilien, Kina och USA är ungefär lika när det gäller export-import totalt sett.
__________________
Senast redigerad av Ljungbybon 2026-01-04 kl. 19:08.