Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Tydligen är du på en taco restaurang. Körde de med sk svennetaco tror jag nog ingen hade dykt upp
Sen andra sidan så kanske inte ens tacobaren gör allt ifrån grunden utan köper mycket på burk och konserv. Handlar nog mer om vilken kvalite man vill köpa färdigt på burk ang salsor, grytbaser och andra såser och fyllningar, pastor för en taco, för tråden handlar ju inte om att göra allt själv utan så lite arbete som möjligt
Så man ska kunna göra tacos hemma enligt ev äkta mexikansk stil eller americano mexico stil fast på hel och halvfabrikat mest iaf förutom ev det gröna
Är lite förvånad faktiskt att det inte finns mer sådana butiker i städer, iaf större städer
typ mexikansk matbutik kultur med alla genvägar där för att göra hemma tacos i den kulturssfären
Inte jag men en amerikansk tjej jag hittade med sin vblogg som är taco-älskare och är i Mexiko City för att hitta och ratea den bästa Tacon.
Folk tenderar att ta med sin kultur dit de flyttar och jag tror anledningen till att det inte finns såna butiker här i Sverige är att vi har försvinnande få mexikanare som bor här i Sverige, de tenderar att flytta till USA först och främst.